Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Lierenaar verdient meer dan 25.000 euro aan drugshandel

Recommended Posts

Lier -

 

Tim C. uit Lier stond gisteren voor de correctionele rechtbank in Mechelen terecht voor een omvangrijke drugshandel.

Het parket vorderde twee jaar effectief.

 

De politie trof C. op 6maart op de openbare weg aan.

Naast de drugs had hij ook meer dan 500euro, een weegschaaltje en andere attributen bij zich.

 

De speurders vielen daarop binnen in de woning Tim en daar werd ook vloeibare XTC (GHB) aangetroffen.

Alles wees erop dat de beklaagde een drugshandeltje had opgebouwd', zei openbaar aanklager Tim Van hoogenbemt.

 

Tim C. gaf toe dat hij speed en cannabis verkocht.

Hij verklaarde dat hij de drugs aangekocht van een zwarte man op de Rooseveltplaats in Antwerpen maar dat hij helemaal niet wist hoe die man heette', aldus nog de openbare aanklager.

Bij de controle van het telefoontoestel van de Lierenaar bleek dat hij heel veel drugsgerelateerde gesprekken en sms'jes had gedaan.

 

Het parket berekende dat de man 2,6kilogram speed en 1,3kilogram cannabis verhandelde.

En dat komt overeen met een vermogensvoordeel van meer dan 26.000euro', berekende Van hoogenbemt die twee jaar cel en een boete van 8.250euro vorderde.

 

Advocaat Dieter Van Hemelryck, die Tim C. verdedigde, onderstreepte dat zijn cliënt al sedert maart in voorhechtenis zat en stelde aan de rechtbank voor om een straf met uitstel en een residentiële begeleiding uit te spreken.

 

Rechter André Van Praet doet volgende week donderdag uitspraak in het dossier.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehrm....?

 

De speurders vielen daarop binnen in de woning Tim en daar werd ook vloeibare XTC (GHB) aangetroffen.

 

GHB is een vloeibare vorm van XTC? Dat is nieuw voor mij. Toch altijd leuk om te lezen wat voor onzin de media uitspuwen over drugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch altijd leuk om te lezen wat voor onzin de media uitspuwen over drugs.

 

Leuk vind ik het niet! Moet altijd mn sluitspier bedwingen als ik zulke nonsens lees!!! ;)

 

En vooral als ze het hebben over de straatwaarde als ze een vangst doen... 100kg coke onderschept... 5.000.000€ straatwaarde!! Eer dat je dat op straat verkocht heb ben je 759 jaar!!

Als mij iemand die prijs wil betalen... roep maar... dan stop ik onmiddelijk met die paar planten in mijn tuin!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lion

ja daar krijg ik ook echt het schijt van, van die zogezegde straatwaardes bij grote hoeveelheden.

 

 

als je een moord pleegt, laten ze je tegenwoordig gaan zonder straf hier in België, maar als je wat probeert bij te verdienen, dan krijg je direct 2 jaar effectief... België en justitie B) blijft een zwaar gefaalde combinatie. En het zit in die justitie ook nog eens vol met corrupte en hypocriete mensen, je kan sommige rechters zo omkopen voor een prijsje.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk vind ik het niet! Moet altijd mn sluitspier bedwingen als ik zulke nonsens lees!!! ;)

 

En vooral als ze het hebben over de straatwaarde als ze een vangst doen... 100kg coke onderschept... 5.000.000€ straatwaarde!! Eer dat je dat op straat verkocht heb ben je 759 jaar!!

Als mij iemand die prijs wil betalen... roep maar... dan stop ik onmiddelijk met die paar planten in mijn tuin!!! :rolleyes:

 

 

dat is het op straat wel waard, wil niet zeggen dat je in 1 klap 100kg coke kunt verkopen voor 5miljoen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...