Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Junkie

110 of 150 watt TNeon (80cm*37cm)

Recommended Posts

Hallo, ik heb een kast van 80 (:verrygood*40 (d) bodem en 60 cm hoog, nu wou ik daar graag t-neons in hangen, maar kan ik hier beter 2x55Watt in kwijt dan 2x75Watt en ik dacht zelf aan een 125M3 filter met 100M3 afzuiging is dat voldoende? Is me eerste keer dat ik wat serieus wil maken voor me plantjes dus ook na het lezen van het halve forum wil ik graag van een ander horen wat het beste is :wOOt ik ga zeker SGROGGEN want ik heb niet geweldig veel ruimte in de hoogte (lampen zijn gelukkig maar +- 8 CM hoog) :wacko:

 

Thanks alvast, tenminste ik hoop dat iemand me kan helpen/adviseren B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor het maximale gaan, 150. Heb ik zelf op 70 x 30 hangen, werkt perfect (als ik het zelf eens niet verkloot :verrygood )

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer licht is meer gewicht.dus ik zou 150 watt nemen.

qua warmte kan het makkelijk,deze lampen geven amper warmte af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk is aan, het is die paar extra knaken dus wel waard :verrygood En kwa afzuiging zit ik een beetje goed zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Junkie

 

Is 60cm hoogte nie te krap?

 

Grtzz..Phete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan wel in een scrogje hoor. Filter past dan niet in de kast, maar moet er buiten

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Past wel in de kast want hij is iets hoger namelijk bijna 80cm maar er komt 15 cm van het dak nog een plank om de lamp aan op te kunnen hangen (zo hoef ik de kast zelf niet zo te molesteren maar enkel 1 plank + achterwand)... Hoewel ik zo wel kostbare ruimte verlies :verrygood Iets buiten de kast kan helaas niet want hij staat in de woonkamer en mijn ouders en die van me huisgenoot komen wel is langs en nu die waarderen dat wiet kweken niet helemaal :wacko:

 

In het ergste geval kan ik zelfs nog een gat in de bodem van de kast maken daar valt ook nog 15 cm te halen (dat de potten dor de bodem heen steken), maarja dan moet ik het onderstel van de kast vernielen B) En dan zonder plank dan heb ik toch wel 90CM over ipv 60 voor de planten+potten+lamp :wOOt Denk dat ik dat nog maar even op papier ga zetten, echter vind ik het zo zonde van die onderplank en het liefst zit ik ook niet aan de bovenste plank (dat) zodat ik hem altijd nog als gewone kast kan gebruiken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 Watt dan maar :verrygood Vroeg me af of dat dan oke is met een degelijke tijdsklok? Of moet ik een relais aansturen met een tijdsklok die op zijn beurt me lampen weer schakelt? Gaat uiteindelijk om 150Watt... Afzuiging wil ik met een tempmeter aansturen maar zover ben ik nog niet :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kun je gewoon met een goede tijdsklok schakelen. No prob

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu jullie het tog over tneon hebben. Is het ook beter om 150 watt te nemen voor een voorgroei hok aangezien ze daarna onder 600 wwatt gaan of is 110 watt voordeliger ik weetnie hoeveel dit van mekaar scheelt in duur van de groei als ik met 150 watt zeg maar 1 week voorgroei dat dit met 11o watt anderhalf week duurt. Ik weet dat meer licht/watt gewicht is maar dit geld meer voor in de bloei lijkt me vandaar dus ook de vraag 150 of 110 voor alleen de voorgroei.

 

Hoor graag jullie advies en of tips etc.

 

Grt.

 

vido.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geldt ook gewoon voor de groei, die 40 watt merk je in je portomonee (amper) en in de groei van je plant (weinig).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...