Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

40X onbekende soort(pp,k2,ww?) direct 12/12, 2x 600 w

Recommended Posts

hier toch even een klein verslagje

 

dezelfde setup als voorheen:

 

2x 600watt e.l.t

500m3 torsin softbox + 500m3 filter

en de juiste toebehoren ;)

 

11liter containers met medium, 50% cocos grof van atami, 50% bio grow mix.

 

 

de stekken hebben direct 1200watt 12/12 op hun bolletje gekregen en ze doen het vrij lekker.

op de onderstaande fotos staan ze 8 dagen en ze gaan vrij goed, echter lijkt het alsof ze strekken ?????

 

de lampen hangen op 1 mtr erboven, dus ff afwachten wat ze doen......

 

 

LAAT MAAR EENS WETEN WAT JULLIE ERVAN VINDEN ;)

 

gallery_22371_10176_2519413.jpg

gallery_22371_10176_541124.jpg

gallery_22371_10176_2878914.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tim

 

Die zien er toch super uit zo . en op 12/12 . moet dat helemaal goed komen. op naar dikke toppen

ik zit iig weer lekker vooraan ;)

 

en ik denk dat de lamp wel iets lager kan

 

 

grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ;)

En wat elmo zegt de lamp mag lager, ze strekken iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lampen hangen nu op 70cm ervanaf ;)

 

Ik heb nooit direct 12/12 gegeven en dus ff afwachten hoe en wat.

De ontwikkeling is wel anders als ik ff 1 week voorgroei geef. Gezien de dames nog smal zijn en toch al witte haartjes aanmaken,

hoop ik toch wel dat er dikke toppen kun gaan groeien.................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je direct op 12/12 gaat is t normaal dat ze ietwat strekken,check t verslag van R72 daar heb je misschien wat aan.

K ga je volgen vind die 12/12 methode best interessant

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze te veel strekken gwn meteen weer toppen,maar ze tonen al bloeverschijnsels toch?

 

Dan zou ik ze lekker laten bloeien,ik zal wel alvast een stok in je aarde steken.

 

Want dit worden flinke toppen,Niet groot maar zwaar.

maar lijkt me ook prima toch??

 

Dat is mij mening.

 

Voor de rest keurig in elkaar geflanst ;)

 

Wens je veel succes met de vorderingen.

 

ps: Ik zou de lamp gwn laten hangen op deze hoogte,is ook beter voor je tempr enz.Meer voordelen als naardelen.

 

Greets lullo

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertonen sinds gisteren al bloeiverschijnselen, ondanks alles zijn ze nog vrij klein maar ze groeien nog wel een dikke week flink door verwacht ik,

dus het zullen denk ik lekkere cola´s worden als de internodes nog ff compact op elkaar gaan zitten.

 

de ph waarde van de grond is 6.2 en bevat een ec waarde van 1.2 (voorbemeste medium)

dus ze krijgen gewoon afgezuurd water a 2 maal per week 400ml.

 

 

De lampen hangen nu op 60cm van de dames af en ze genieten er bijzonder goed onder,

gezien de vingers lekker omhoog staan.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de fotos van 1.5 week 12/12.

De bloei is al toegeslagen vanaf dag 8 12/12 dus dat is vrij snel, Maar nu maar hopen dat ze nog wat doorgroeien want sommige zijn nog vrij klein!

Het direct op 12 uur zetten is voor sommige Hot, maar ik vindt het er maar zielig uitzien die zielige sprieten ;)

 

Zullen hier nou dikke toppen op komen ? of is dit zonde van me tijd

 

gallery_22371_10176_2096797.jpg

gallery_22371_10176_2261309.jpg

gallery_22371_10176_1206222.jpg

gallery_22371_10176_2101467.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je ziet kunnen ze die 12/12 direct wel hebben, maar als ze 1 a 2 weken voorgroei missen worden ze niet zo groot, dus is leuker om direct op 12/12 te zetten maar wel met meer op 1 m2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met anderhalf week is de groei er nog niet uit...

Ze groeien toch harder als ze op 12/12 staan dan 18/6

 

Als alles goed verloopt heb je cola's op een klein stokkie, net ijsjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dit als een probeersel, gezien ik nu een ander hok aan het klaar maken ben waar ik ook direct op 12-12 wil gaan.

wel zullen het er dan denk ik iets meer per m2 gaan worden dan 40 op 1.8m2.

 

Het is zeker zo dat ze op 12-12 harder groeien dan op 18-6, dus laat ze aankomende dagen maar knallen.

gezien het hokje wel vol moet worden met een leuke opbrengst. van minimaal 700 maar dat moet te doen zijn.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet zeker lukken, it's all in your hands.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames gaan goed, De vingers staan lekker omhoog en vertonen geen vreemde symptomen,

ze hebben al 1 week geen water gekregen gezien ze nog super vitaal zijn en de lv in de ruimte vrij hoog is.

Dit om een te proberen om zo weinig mogelijk water te geven maar uitteraard wel genoeg :wOOt

 

Zo te zien werkt dit gewoon weg goed en hebben ze nog maar weinig nodig tot op heden :verrygood

 

temp 29 lamp aan 50 %

24 lamp uit 65%

 

ph grondwaarde 6.3 (voedingswater ph bedraagt ook 6.3)

ec grond waarde 1.5

 

 

ps. vandaag staan ze op begin week 2 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ik de stekken direct op 12-12 heb gezet, vroeg ik me af wat nu het verschil wordt ten opzichte van 1 week voorgroei.

Nu snap ik dat de planten niet zo groot worden en dat ze minder vertakkingen hebben, maar vaak zie je dat mensen gaan dieven,toppen etc om de hoofdtoppën groter te laten worden en minder fluf eraan over te houden.

 

Maar is het nu zo dat ik zodadelijk alleen maar dikke compacte toppen overhoudt, want ik zie het niet zo zitten op dit moment.

de planten hebben bijna geen vertakkingen en is slecht een lange stengel.

Is dit wel de moeite om door te gaan ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Tim,

 

ik heb ook 48 pptjes direkt op 12/12 gezet en ja ze worden hoog met minder vertakkingen maar de toppen worden wel dikker.

Het is dus wel de moeite om door te gaan ook al denk je van niet.

Als je nu stopt dan is al de moeite voor niks geweest.

Het zijn plantjes laat ze rustig hun gang gaan dan komt het wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meteen op 12/12 is een goede methode voor zaden, want die groeien wat langer door

 

stekken zijn vaak minder geschkt daarvoor en vooral de indica dames bedoel ik hiermee...

Die krijgen gewoonweg niet genoeg tijd om het volle oppervlak en dus potentieel te benutten..

 

let us pray :verrygood

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Beekaa

:verrygood

Mee eens!!!

 

Met zaailingen gaat het idd makkelijker,maarrrrrrrrrrr.........

direct onder 12/12 met stekken is best te doen!!!

Voorwaarde is dat je het aanslaan onder de knie hebt,wat bij jou redelijk lukt zo te zien,netjes!!

Ik denk dat je doordat het kleine boompjes gaan worden kleinere potten had kunnen gebruiken en bijna 1,5 x zoveel planten.

Al met al kan dit toch een lekkere ronde worden!!!!

Hoop dat je veldje nog een beetje dicht groeit om je lumentjes lekker op te vangen!! :wOOt

 

Ga je zeker (weer) volgen gozer,succes!! :wacko:

 

groene groet,

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 liter potje van 18x18, ook tegen elkaar aan zetten, en dan op precies dezelfde manier starten, dan heb je ongeveer hetzelfde effect als nu maar dan x1,5, net als jappie zegt, het lukt bij jou goed om ze op 12/12 te starten, dus dat is een voordeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het laten aanslaan van de stekjes is zeker geen probleem geweest en dat is maar goed ook anders was het wel een zielige bedoeling geworden.

Inmiddels staan er mooie witte topjes langs de stelen en kan ik me al voorstellen hoe het eruit gaat zien over een aantal weken.

 

De ph waarde van de grond staan nog steeds vrij goed tussen de 6.0 en 6.3 en de ec bedraagt ook nog 1.5 dus dat zit allemaal goed,

eveneens functioneren de dames naar behoren en vertonen ze geen tekorten en zijn de stengels mooi groen, dus een opname probleem ofzoiets komt niet voor in mijn veldje.

 

Ze krijgen dan ook nog steeds afgezuurd kraanwater van 6.3 zonder stimulators of andere toevoegingen en zolang ze mooi groen blijven, krijgen ze ook zeker niks meer want een verwenbeurt zit er niet in deze keer :verrygood

 

 

 

de update pics komen z.s.m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan zal binnenkort de buffer in je aarde op zijn en gaan de plantjes snel achteruit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ amnees

 

Mee eens je kunt beter een lage EC geven, maar geef in iedergeval iets.

Dit graag je straks dubbel terug.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel iets meer dan dubbel, met 50 euro aan voeding haal je wellicht 200/300 gram wiet meer er vanaf. we weten allemaal wat een gram kost. x 200 gram. als je daar de voeding vanaf trekt ben je zeker beter af met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de bladeren nog mooi groen zijn betekent het toch dat er geen tekorten zijn en als ik de ec naar 1.5 ga brengen zodra ze maar minimaal licht worden vang ik dit toch mooi op, of zie ik dit verkeerd ?

 

als ik nu al ec 1.3 geef ongeveer zouden ze dan niet teveel binnenkrijgen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tim

 

Kijk je buffer raakt op en om die buffer op te bouwen kost ook weer even.

Als jij de te korten zie ben jij al te laat!!! dan krijgen ze al een opdoffer van.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu zijn de bladeren idd nog groen, ik zou niet wachten tot je blad lichter word, beter je ec op pijl houden dan pas toeslaan als je blad al licht begint te worden, ikzelf geef ze nu een ec van 1,65, en ik zit ongeveer in dezelfde fase als jou(nu 15 dagen 12/12 en 5 dagen bloei) geef ze al vanaf het begin voeding mee, begonnen met een ec van 1,3, dus het blad is niet alleen groen, de buffer is ook ruim voldoende, nu ook wat N erbij omdat ze die nu ook wat meer verbruiken dan in een later stadium, allemaal om tekorten tegen te gaan. heb vorige rondes veel minder voeding gegeven, want was bang voor overvoeding, maar dan raakt je buffer zo snel op dat je planten in week 4/5/6 van 12/12 tekorten krijgen, en dat is moeilijk te corrigeren, daarnaast ontwikkelt de plant zich dan minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...