Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
brabantgroen

Geelheid+ oogst mislukt

Recommended Posts

Hee gegroet...

 

Ik had een tijdje geleden 150 x NLX gezet..

Nu bleek alles goed te gaan tot de 6e week.

ik gebruikte als eerst wortelsimulator van BIONOVA

daarna ging ik over naar CannaVEGA en in de bloeiperiode ben ik overgestapt naar CannaFLORES+na 2 weke booster erbij.

Maar in ieder geval alles ging goed was bijna geen geel te zien en na de 6e week begon het allemaal ze werder steeds geler en de toppe leken ook niet echt veel groter meer te worden.

Ik heb tot de 8e week gewacht en kon ook niet meer langer wachten want het was gewoon bijna een gele boel en ik was natuurlijk bang dat die ging rotten er zat ook niet meer zoveel blad aan zoals in de weken ervoor.

Ik heb uiteindelijk alles weggehaald en heb er maar net 5k nat aan overgehouden:( normaal gesrpoke moer 15k nat wel makkelijk haalbaar zijn.

 

Kan iemand mij helpen en een oplossing hiervoor vinden?

 

Ps ik ben wel 2 weke voor de oogst gestopt met voeding geven maar daar zal het niet aan moete liggen en er zaten af en toe wel wat spinnenwebben op de toppen maar die haalde ik gewoon weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf het moment dat je stopt met voeding geven trekken ze alle voeding uit het blad om te overleven, dan gaan ze dus van groen naar geel, normaal doe je dat 1 week voor de oogst, en dan zijn ze de bladeren vrij licht, als je er nog een week aan vast plakt zonder voeding worden ze alleen maar geler (en bladeren vallen eraf) opzich allemaal geen probleem als je er maar genoeg gewicht vanaf haalt.

 

ik weet niet of je ooit van spint gehoord hebt?? als alles vol met webben hangt ben je veel te laat geweest, bij spint in je plant moet je meteen aktie ondernemen, anders krijg je zoiets wat jij hebt, de spint zuigt het sap uit je blad (daardoor word je blad veel lichter) en als je toppen hebt gaan ze die inpakken, je kunt het van 2 meter afstand al zien want de bovenste bladeren worden dan om je top heen gewikkeld, je top stikt en zal niet meer groeien.

 

beginnersfoutjes zegmaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel je 1st eens netjes voor :lol:

 

enne: 150 stuks neerzetten en dan bij spinnewebjes niet weten met welk ongedierte je te maken hebt?

Beetje te vaag verhaal als je het mij vraagt

Share this post


Link to post
Share on other sites

die mening deel ik zeker met je, komt een beetje over alsof dit de eerste kweek is. maargoed vaak is het zo dat er in 1 klap ruimte beschikbaar is en dan moet die hals over kop vol gezet worden terwijl er nog geen ervaring is, dan krijg je dus dat je 1 kg droog oogst in plaats van 4 of 5, wat haalbaar moet zijn met 150 planten in een 11 liter potje. al kan ik me indenken dat ze een nog kleiner potje hebben omdat de meeste beginners het helemaal vol stouwen wat voor nog meer problemen zorgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft precies geld geroken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook zoiets als eerste ja en ze zitte in 7 of 11 weetnie precies maar lxb is zeker wel 30cm weetnie nie hoe hoog maar ook wel bove de 30cm dus zal wel 11L zijn denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 Liter is 25x25 en 18 Liter is 30x30. tenminste als ze vierkant zijn.

 

als ik zo vrij mag zijn om je een tip te geven, de komende maanden zoveel mogelijk lezen op dit forum, zodat een volgende oogst niet verneukt word door foutjes die je zomaar 20K kosten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook van de ene kant bang dat er een luchtprobleem zit met de inblaas vandaar dat ze geel worden en pas last van krijgen als ze groter zijn, maar ik kan nergens lucht krijgen hoe kan ik dit het beste oplossen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je gelezen had op het forum had je deze vraag niet hoeven stellen....

 

Luchtverdeelsslang of airsock en wat oa AT&T nog meer in petto heeft naast creatieve oplossing van mede forummers

;) ben je nu echt zo'n beginner die geen idee heeft hoe eea werkt: informeer je dan 1st ZEER goed en UITVOERIG voordat je zo'n klus aangaat en niet pas achteraf als het mis is gegaan en je gaat lopen zoeken wat het nu geweest zou kunnen zijn.

 

Planten die geel worden in week 6 bloei door luchtverdeling etc?

Als er een probleem daarmee was geweest had je al veel eerder daar iets van gemerkt.

 

Lees je eens in over spint, is je ook al aangereikt... spint vernaggeld je hele oogst als je niet ingrijpt (wat jij dus niet hebt gedaan.. ja wat spinnenwebben weghalen) omdat spint de sapstromen onderbreekt naar de topen.

 

Hoe krijg je spint?

Lage LV en lekker hoge tempraturen zijn ze gek op en via de gemiddelde stekkenboer krijg je ze zo gratis mee: daarom behandelen kwekers die het groot aanpakken PREVENTIEF al eea met PVP/Vertimec wat dan ook.

 

Nog een boel (bij) te leren brabantgroen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...