Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
badc

Een drooghok maken, kan dat zo?

Recommended Posts

Hee mede kwekers,

 

Ik wil een droogkast gaan maken had dit idee. Een grote slakkenhuisafzuiger is mij te duur voor een drooghok en ook niet nodig volgens mij, me wiet moet niet te snel drogen. Geef even jullie visie op dit idee ajb. Badkamer afzuigertje is namelijk 17,50 bij de bouwmarkt en dat klinkt me als muziek in de oren tegenover 80 euro voor ze grote neefje en badkamer afzuiger maakt haast geen herrie.

 

vbdrooger.jpg

 

Koolstoffilter in de kast heb ik liever, maar dit gaat bij de badkamerafzuiger moeilijk (buitenkant zitten roostertjes op en loopt over naar buisvorm bij uitlaat)of hebben jullie nog een leuk goedkoop idee? de kast zelf wordt helemaal luchtdicht met als actieve inlaat het luchtpompje en als uitlaat badkamerafzuiger uitblazen in de koolstoffilter

 

Zijn er niet gewoon kleine afzuigers voor drooghok te koop met koolstoffilter?? (evt. linkje erbij)

 

Hoop wat te horen!!

 

Groeten,

 

Badc

Share this post


Link to post
Share on other sites

link Deze gebruik ik voor mijn voorgroei/droogkast met een klein filter eraan. werkt prima.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar is dat aquarium pompje voor ??

 

tog niet als aanvoer lucht ??

 

kan je beter toevoer passief doen (zonder fan)

 

kijk maar bij mijn tl kastje

 

heb ik ook gemaakt met een ventilator van badkamer en een koolstof filter aan de buitenkant

deze gebruik ik ook als drooghok

 

gewoon lampen helemaal naar boven droog rekkies derin en gaan

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een passieve inlaat moet je toch wat gaatjes boren en dan daarover koolstofdoek plakken? komt hier geen wietlucht doorheen dan?? Aquarium pomp was idd voor aanvoer van lucht, dacht dat dit wel voldoende zou zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

aquarium pompje is echt te weinig daar komt niets uit

 

de afzuig ventilator van de badkamer zorgt voor een onderdruk in je kastje

 

dus die gaatjes (zeker 40 mm x 3) die hoef je alleen af te dekken met panty of filterdoek zodat je geen vuil je hokje in zuigt

 

zoals ik al zij kijk eens bij mijn tl kastje linkje onderaan mijn stukje text

 

van onderen gaten voor passieve inlaat van boven voor de uitlaat met daar een filter op

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel wil je drogen? een gram of 10?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok toppie bedankt heb gekeken in je topic kon het wat moeilijk vinden maar is gelukt. Ga gewoon over tot een passieve inlaat dan. Kan die badkamer afzuiger gewoon de hele tijd op volletoeren draaien of is het verstandig om er een dimmer op te zetten, zodat je wiet niet binnen een dag droog is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah dimmers zijn duur

 

gewoon 3 of 4 gaten maken en dan met tape meer of minder gaten dicht maken

 

lv meter in het hokkie hangen en op deze manier de lv regelen

 

te veel lv alle gaten open te weinig lv meer gaten afplakken

 

natuurlijk niet alle gaten dicht plakken vint die ventilator niet leuk

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

een grammetje of 2000

 

top skunkie dat zijn de lowbudget oplossingen die ik zoek :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2kg drogen in een kastje met een pflieger fannetje?

 

hang maar alvast bordje op de deur:ja die geur die je ruikt overal komt bij mij vandaan, sry hoor :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha ja kan ook in etappes natuurlijk, eerst maar is kijken wat er af komt als het fokkin veel is ga ik voor de proffesionele spullen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

in etappes knippen, en dan in etappes drogen? geef een paar euro meer uit aan iets fatsoenlijks, en het scheelt je een hoop gezeik en tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee is goed maar ik zou net als wat hier al eerder gezegd is geen aquariumpompje gebruiken.

Deze zal veel te weining lucht aanvoeren.

Boor een aantal gaten of plaats een fan als luchtinlaat.

Over het opzuigende "stof" zou ik me geen zorgen maken, als je mazen van je droognet het niet doorlaat blijft het onderin en als ze het wel doorlaten komt het vanzelf door je afzuiging naar buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...