Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Zap

terraskweek 10X ierdbei f3 en 5X Durban exxelent

Recommended Posts

Eerst even voorgetrokken achter het raam maar vanwege het strekken toch maar naar buiten.

Liever geen groei dan die lange slungels denk ik dan en het mooie weer komt eraan ( hoop ik dan toch)

 

Het plan is om er 1 te sexxen voor zaad volgens jaar en een paar op stikume plaatsjes te zetten ik denk dat ik een leuke spot heb.

 

en op dit terras zet ik hopelijk 5 mooi dames in kuipen.

 

 

Groeten Zap!!

 

gallery_23286_10065_562026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man ik heb exact het zelfde 10 x ierbei 5 x ecellent durban :huh:

 

Bij mij staan ze nog onder de tl van af morgen naar buiten word mooi weer <_< savonds terug onder de tl

 

Ik ga je volgen :smoke

 

 

greetz en s6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig nieuws, ff te koud nog ben ik bang.

Wel goed te zien dat de planten (1 rij aan muurkant) die al 10 dagen eerder naar buiten zijn gegaan er nu toch beter/sterker bij staan.

gallery_23286_10065_912807.jpg

 

groeten Zap!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man mooi om te zien!

Ik heb ze nu ook maar naarbuiten gezet en geen tl meer.

Wij gaan ongeveer wel gelijk op leuk man beide zelfde soortje zelfde free bees ;)\

 

Keep on goeing

 

greetz :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papua, lachen man zo kunnen we van elkaar nog wat opsteken, ik houd je topic in de gaten :D

 

@Roken. :verrygood , thanks! maar beetje zon kan geen kwaad ;) Wij zijn er klaar voor

 

 

was trouwens wel weer ff lachen vanmiddag, ik heb een nieuwe buurvrouw.

Ze weet wat ik van plan ben en heeft er geen problemen mee, ik begin er altijd zelf over mijn hobby want je moet wel blind zijn om het niet te snappen nietwaar.

Maar deze middag had ze een feestje, housewarming dus al haar kennisen colega's enz zomaar 20 mensen stonden naar die dingetjes te loeren haha.

 

 

groeten Zap!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk lekker een beetje warmte ;)

Ben begonnen met groeivoeding mee te geven. 1ml per ltr. normale dosis is 2-4 ml maar ik bouw het rustig op en hoop ook dat de grond minder snel uitput.

Ik heb me voorgenomen niet te zuren ( of iemand moet me omlullen maar begreep dat het niet perce nodig is) en ben benieuwd of dat goed gaat, heb wel een knap grondje van de Growshop met alles erin.

gallery_23286_10065_967333.jpg

 

 

Heel typisch, het plantje met veruit de meeste grond staat er het minst mooi bij :lol:

 

Groeten Zap,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wat gaan ze hard, ik ben bang dat ze iets teveel voeding hebben gehad als ik zo naar het blad kijk omdat hij wat begint te ribbelen, wat denken jullie ?

Enkele gaatjes hier en daar in het blad, zal wel door beestjes komen ;)

Er is 1 plant met mega groot blad en veel dikkere stam.

 

 

gallery_23286_10065_716065.jpg

Kannonen wat een stam zeg.

gallery_23286_10065_386021.jpg

En het grote blad zeker voor zo'n klein plantje nog.

gallery_23286_10065_221147.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zap,

 

Watskebeurt met je planten wat zijn die gegroeit zeg :wOOt

Ik vind ze er goed en gezond uitzien hoor qua voeding ,ik las dat je grow medium van de gs hebt.

Volgens mij is dat voor de eerste 6 weken voldoende voeding voor je dames :wacko:.Waarschijnlijk zijn ze ook al 6 a7 weken of meer.

Ik begin nu denk ik te voeden in week 7 van hun bestaan ik gebruikte aarde van binnen gemixt met praxis aarde en hebben tot nu toe nog niet om voeding gevraadgd.

Ik heb ze trouwens allemaal al getopt om vervroegd te sexen,binnen 2 dagen alle oksels vol B) , daarna mieter ik ze over in 65 liters.

En de excellent durban ik vind dat ie harder groeit dan de ierdbei bij jou ook zo??wel allemaal zelfde aantal internodes maar tog iets potenter.

Verder nogmaals s6 en moge we beiden en de rest een mooie outdoor seizoen hebben ;)

en omdat ik geen topic wil maken,want vind dan moet je het ook bij houden :verrygood plaats ik af en toe wel een foto in jou topic als jij dat leuk vind gewoon ter vergelijking.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit hoor!

Yes-sir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yessir, thanks man :verrygood

 

Toppertje Papua leuk ik zie graag foto's van jou in dit topic ( zo overdreven druk is het toch niet :wOOt ) dus kom maar op!

De ierdbij sloeg beter aan en stond er beter bij maar in de afgelopen warme dagen zijn de excellent durban met een inhaalslag bezig en zijn nu even groot en stevig.

Ik heb ergens een foutje gemaakt met het rangschikken van de potten want ik heb nu 11x ierdbij en 4 keer exxelent durban en kan echt niet zien aan de plantjes wat nu welk soortje is hehe. :wacko:

 

Ik kan het niet over mijn hart krijgen te toppen, ik heb gelezen op dit forum over voorbloei dan zou je in de 6e internode kunnen zien wat of het is dat lijkt mij ook wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man,

 

Tja toppen heb ik gedaan omdat ik simpelweg geen ruimte heb voor 15 x 65 liter cement kuipen.

en het is ook best een werkje hoor eerst Toppen wachten tot de stekken een internode lager groot genoeg zijn, daarna knip je de twee stekken er van af om die vervolgens in de bloei te zetten.Topic dame blance (Vervroegd sexen).

Ik gok dat ik begin/half juni het geslacht weet om ze naar hun eindbestemming te zetten.

In hoeveel liter belanden die van jou eigenlijk als eind bestemming?

En zal me broertjes camera ff rippen B) beter als simpele telefoon :verrygood

O ja als je ook wil toppen zou ik ff (dame blance) zijn topic doornemen vervroegd sexen dan snap je het doel, daar heb ik het ook weer van en heb dus nu 4 dagen geleden getopt en gelijk 2 dagen erna alle oksletjes vol met boementjes en nu maar wachten tot ze groot genoeg zijn voor een stek :wOOt

Op naar een heerlijke oogst :wacko:

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik kreeg ook 5durban ex. bij mn zaadjes, die gaan lekker he ?

 

suc6 !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Papua, ik heb ze wel getopt inmiddels maar niet het vervroegd sexen toegepast.( hoe ging het bij jou, veel vrouwtjes?

Beetje laks en erg druk maar ik heb wel een paar foto's, de problemen zijn begonnen, ze worden minder en minder mooi.

 

 

Ik heb wel inmiddels met zekerheid 1 Durban vrouwtje ontdekt de anderen geven het nog niet prijs.

Deze gaat over in een grote( 45ltr dacht ik) emmer daar knapt ze wel van op hoop ik :P

Ik heb er een paar bij vrienden in de tuin en kas ondergebracht maar mijn hemel haha wat groeit dat :whistling en mooi helemaal geen verkleuringen en geen geklooi met voeding.

 

 

Hey Aba o wiri, ja top plantjes man!! erg mooi ;)

 

Ik heb moeite met de grond die ik kocht van de growshop, ik kan moeilijk inschatten hoe nat ze staan, lijkt wel of dat wat ik er boven ingooi en gewoon doorheen loopt ( canna )

Maar misschien is het wel de voeding en gebruikt ik teveel voor deze fase van de plant/grond ?

 

gallery_23286_10065_25517.jpg

 

gallery_23286_10065_292023.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe dacht al waar blijft ie nou :P

 

Op zich niks mis met je plantjes toch, zie wat vergeelde bladeren onder in en denk meschien toch dat je wat voorzichtiger moet zijn met je voeding idd met de wetenschap dat je al op een goed gevoede grondje zit :whistling

Zou gewoon 1 ml op 1 liter aanhouden en af en toe gewoon alleen water geven je merkt gauw genoeg waneer ze echt om meer voeing schreeuwen.

Ik zit nu met mijn stekken op dag 5 12/12 en heb nog wel 10 dagen te gaan eer ze allemaal geslacht tonen ze kunnen idd geval voor 5 juli in hun grote cementbakken.

Met water geven schat ik meestal ook hoor, maar zorg idd geval dat ze nooit te nat staan ik til me potten meestal op en voel of ze zwaar of licht zijn zwaar ABSOLUUT geen water geven licht dan willen ze drinken een beetje zelf de schating proberen te maken, of natuurlijk een tensiometer nog makkelijker ;)

 

Verder toppie van je update en ben zelf ook lui :D maar als ik me vrouwtjes in hun eindbestemming heb staan dan gegarandeert een paar shots.

 

Verder nogmaals vind je planten er gewoon goed uitzien en zo doorgaan (Pas alleen op met je voeding) :(

 

greetz papua

 

p.s ik zie dat je al mooie stekkies aan je plantjes heb zitten om geslacht te laten zien, knippen in een bier flesje of glas een water en op 12/12 zetten, en je weet binnen 2 week het gelacht :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een nieuwtje, 2 Urban exxelent dames zijn bekend die gaan binnenkort in de grote pot.

Toevallig staan er een paar in heel weinig grond omdat het op was en de plantjes meer een bonus waren dan noodzaak heb ik het zo gelaten maar ik begin nu toch een verband te zien tussen de vroegere voorbloei.

Dan moet ik nog maar even gedult hebben met de ierdbij ik hoop dat die ook binnenkort wat haren flashen dan ben is het voor mij duidelijk en kan de rest weg :P ik wil het echt houden op max5 plantjes.

 

gallery_23286_10065_775027.jpg

 

Zijn jouw plantjes van vergelijkbare grootte Papua?

Groeten zap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zap ,

 

Ja ze lopen gelijk als ik zo kijk maar ik denk dat ze met deze lange dagen echt een flinke groei spurt gaan maken.

En je exel. durb nu al gelsacht dat is echt vroeg ik heb denk ik wel 3 mannetjes gesptot bij E D maar ben er niet zeker van zie toch echt bij de drie een beginende balletje aan een steeltje, maar wacht nog wel een paar dagen af dan weet ik het zeker;)

Kan nie wachten op de dames hun dood !

vrouwtjes uit zaad telen bevalt me wel moet ik zeggen!

 

greetz papua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even de tussenstand op deze natte broeierige dag

Lekker onder het zonnescherm :rolleyes:

gallery_23286_10065_681452.jpg

gallery_23286_10065_140312.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man die gaan erg lekker hoor!, vooral met deze dagen.

Ik heb uiteindelijk 5 ierbeis over gehouden en 2 x exc. d. vind het een mooie score.

Inmiddels heb ik ze allemaal in hun 65 liter kuipen staan tijd voor het echte groei werk :rolleyes:

 

 

En nu hopen op een mooie lange zomer.

 

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jemig de pemig, YES doe mij ook maar een lange zomer !!

 

65liters haha dat word nog wat :wacko:

Ik houd nu 3 ierdbei en durbans thuis in grote pot.

Andere heb ik overgebracht naar kennissen, fles voeding erbij en ik zie het wel :vape:

Ik ga vanaf vandaag verduisteren, middels een vuilniszak, vorig jaar ook gedaan voor het eerst en meteen ook voor het eerst lekker geoogst want ik rook er nu nog van.( ben erg kleine roker maar toch)

 

Ik breek nog steeds mijn hoofd over de zadenkweek, ik houd 1 ierdbei man en vrouw in kleine pot voor een zaadkweekje, ik zoek er alleen nog ff een slachtoffer voor :icecream:

 

Zal binnenkort ff foto maken het is nu allemaal anders, die grote ierdbei in de witte pot die heb ik geruimd was man helaas, snif snif.

 

GrtZz, zap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een Update,

Ik hoop dat er nog mensen geintresseerd zijn, tis toch slecht weer laatste 2 weken dus waarom niet wat posten nietwaar.

 

De plantjes gaan best lekker ondanks de regen en weinig zon groeien ze nog steeds een heel klein beetje, de bloei zit er nu een weekje of 2 in.

Van mij hoeven ze niet groter, wil namelijk iets maken tegen de regen voor de 3 kleinste planten, ik moet echt wat te roken hebben dus risico's klein er maken lijkt me wel wat.

Foto's zeggen meer dusss.

 

 

Overzicht, in de hoek een Durban exx.

gallery_23286_10065_363415.jpg

 

En hier rechtdoor in de3 gele emmer, alweer een durban exx.

gallery_23286_10065_391124.jpg

 

2maal ierdbei

gallery_23286_10065_487891.jpg

 

Lastig te zien zo maar toch duidelijk dat er sprake is van bloei in de ierdbei :lol:

gallery_23286_10065_529093.jpg

 

 

Maar ook in de Durban exx.

 

gallery_23286_10065_206529.jpg

 

 

groetjes Zap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man zien er mooi uit :lol:

 

Ook zijn al mij ierbeid en exclent in de bloei zon week nu ongeveer.

Die van mij hebben allemaal zo de 2 meter berijkt en natuurlijk steekt de ecelent er boven uit met zijn 2,30 wel iet te groot hoor :)

 

Ma ja blijf updaten ik beloof voor het oogsten nog fotos van men planten.

 

keep on growing

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee top dat je weer ff langwipt, dat die van jou zo groot zijn geworden :lol:

Dan doe jij iets dan toch onwijs goed :) :P ik ben wen blij met de omvang en grote want anders staan ze teveel op de wind, heb zowiezo al wat gebroken takken gehad.

Tuurlijk blijf ik updaten ook al is het wel wat rustig hiero :vape:

De grote kuipen werken dus goed!!

 

Groeten Zap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zap ,

 

Klote weer aankomende week!

Maar hoe gaat het met de aarbeitjes ?? heb ondekt dat mijn beide overgebleven ex durban beide herma,s zijn , probeer elke dag de balletjes die ik zie er uit te knippen zijn er niet zo heel veel hoor.

Maar vreemd dus beide ex d hermas en de ierdbeitjes zijn gewoon allemaal vrouwelijk.

Dus een tip controleer ze ff voordat al je vrouwtjes vol zaad zitten, ik denk dat ze waarschijnlijk herma gevoelig ofzo zijn omdat mijn ierbeitjes het niet heeft, dacht licht stress of andere stress maar geen ierdbei die neigt naar herman.

 

Dus voor de zekerheid ff tjekken :verrygood

 

Verder heb ik al een ierdbei die al vanaf 5 augustes bloeit er zitten al heuze toppen aan , de rest allemaal 1 tot 1.5 week later in de bloei geschoten, en 1 ierbeitje doet tot nu toe nog niks denk dat ie volgende week ook in de bloei gaat.

 

Ben benieuwd naar je vrouwtjes maar weer een paar fotos met mooi weeer :D

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...