Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sick0

3 of 4x the church 250 watt

Recommended Posts

100% doorgroeien? Lijkt me niet. Ze kunnen zeker een week of 4 lang nog wel flink de hoogte in gaan. Je kunt met touwtjes de grotere planten omlaag binden zodat ze gelijk komen te lopen, of je had de grotere planten alleen moeten toppen en de kleintjes niet ( ze staan ff een dagje stil na het toppen). Verder ziet het er toppie uit man. Als je niet gaat scroggen denk ik trouwens dat je ze al om kan knallen naar 12/12 hoor!

 

 

groeten! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jay over dat 100% doorgroeien heb ik op meerdere buitenlandse forums gezien ( er is daar trouwens meer te vinden over deze strain als hier) dus ik vertrouw daar maar op.... over dat toppen... ik heb geen flauw idee wat het resultaat zal zijn, en wat dit betekend voor de hoogte... maar we zullen het zien... dit is mijn eerste kweekje, dus veel te ontdekken :lol: .... Over dat scroggen... Ik wilde hier eerst wel voor gaan, voornamelijk om te hoogte gelijk te krijgen... Maar ik heb eens gelezen op het forum dat dit vooral geldt voor zo min mogelijk planten in een ruimte... ik heb er 4 op 0,5 m2 staan... dus dacht dat dit niet nodig was... nu zat ik laatst te kijken in een topic van smokeyb en daaruit bleek dat hij 4 planten had staan in 2x 11 liter potten op een oppervlakte van 50x60 cm als ik me niet vergis... Dus denk ik dat ik in mijn ruimte ook wel voor een scrog kan gaan ( 97x50)... met name het egalere veld spreekt mij aan... Ook heb ik me twijfels over het oppervlakte... een 250 watter heeft een ideale opp van 70x70, mijn kast is 97x50... ik denk dat ik in de toekomst kies voor 2x150 watt, zodat ik een betere lichtverspreiding krijg...

 

 

Is het aan te raden om voor scrog te kiezen?? en is het verstandig om op jays advies de klok op 12/12 te gooien... ik denk dat ze nog wel wat mogen groeien, en ik ga liever voor een scrogopstelling.. is dit aan te raden op dit oppervlak??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sick0,

 

De vraag of doorgroeien nodig is laat ik even open, aangezien ik geen ervaring heb met HPS lampen.

 

Wel weet ik, dat HPS veel dieptestraling heeft, dus is het voor topopbouw niet per se nodig om een egaal veld te maken. Scroggen wordt veel onder TL toegpast, waarbij de afstand tot de toppen kleiner dan 5cm moet zijn, omdat anders de lichtintensiteit te laag wordt. Vandaar dat alle toppen op eenzelfde hoogte gebracht worden, om de afstand tot alle toppen zo klein mogelijk te kunnen maken.

 

Scroggen vind ik persoonlijk altijd een hele geordende manier van werken. Je kunt je toppen lekker vast binden, en plaatsen waar jij ze hebben wil, zodat je ook daadwerkelijk een groot oppervlak maken kunt. Door ze alleen te buigen krijg ik ze nooit waar ik ze precies hebben wil. Dan heb je 2 mogelijkheden: Beter buigen, of scroggen. Persoonlijk vind ik dat laatste beter.

 

Maargoed, zoals ik al zei, is het niet nodig om dikke toppen te kweken, omdat de lichtintensiteit van HPS lampen niet in de diepte ook nog goed is.

 

Gr KA

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kweek addict.... de reden dat ik voor scrog wilde gaan is idd het mooie egale veld... ik ga sowieso vanaf morgenochtend 8 uur ze in de bloei gooien... ze zijn in 1 dag ziekelijk gegroeid...

 

ik zal foto bijvoegen zodat jullie kunnen oordelen... is het te vroeg om ze in de groei te gooien?? (ze zijn in 1 dag ziekelijk gegroeid) misschien laat ik ze nog 1 dag groeien.. nu ik dit zit te typen bedenk ik me... ik laat ze nog 1 dag groeien... vanaf dan gaan ze op 12/12.... ondanks dat ik ze gister getopt heb, zijn ze ziekelijk gegroeid, dus laat ze nog 1 dagje groeien.... beter voor de kleintjes denk ik zelf... als jullie op- of aanmerkingen hebben hoor ik ze graag...

 

me dames gister...

gallery_26142_9986_671537.jpg

 

en vandaag...

gallery_26142_9986_192505.jpg

 

 

oordeel zelf ;) .... ben ik nou gek of toch nog enigzins normaal...??? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het gaat nog steeds lekker hier kerel! Die planten van jou hebben inderdaad een knaller gemaakt zeg in 1 dag!

 

Heb zelf nog te weinig ervaring om mijn mening te geven over die kleintjes maar ik zou je nog wat door laten groeien.

 

Wat betreft het opstartprobleem ben ik er ook nog niet helemaal achter. Ik blijf o.a. mijn 100% afzuiging, hitte en te weinig water

de schuld geven. Heb vandaag extra water gegeven met voeding dus ben benieuwd morgen. Die warmte is nu ook weer weg buiten dus

hoop er voor het weekend nog achter te komen.

 

Het kan natuurlijk nog altijd mijn grond zijn(gewone zaai- en stekaarde). We wachten af!

 

Jij succes verder!!! Gaat lekker!

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de klok lekker omzetten.

Ziet er voor de rest prima uit, mooie plantjes en leuk hok heb je ;)

 

250W rules !

 

Success !

Share this post


Link to post
Share on other sites

***update 4 juni***

 

Yo mensen.... het gaat eigenlijk wel lekker hier, mijn dames groeien lekker... eigenlijk nog beter dan ik gehoopt had, mijn kast begint aardig vol te raken...

 

Ze staan nu 1 week op 12/12... en ik heb vandaag mijn eerste witte haartjes ontdekt, denk ik (eerste dag zichtbare bloei??)... laat die toppen nu maar komen, ik kan niet wachten :wOOt ...

 

 

natuurlijk wat foto's...

 

gallery_26142_9986_167304.jpg

eerste witte haartjes... foto is beetje onduidelijk, maar heb er het beste van proberen te maken...

 

 

gallery_26142_9986_719241.jpg

lampje uit

 

 

gallery_26142_9986_370179.jpg

lampje aan

 

 

Ze zijn lekker gegroeid he??... eigenlijk iets teveel naar mijn zin, hoop niet dat dit voor problemen gaat zorgen...

Ik heb tot nu toe geen voeding meer gegeven, omdat het growmix was, maar volgens mij beginnen ze het nodig te hebben... Als jullie op de donkere foto hierboven kijken, zie je een aan de voorkant wat lichtere blaadjes.. ik heb nog een foto gemaakt om het verschil goed te zien...

 

gallery_26142_9986_912213.jpg

 

zoals jullie zien zijn het vooral de nieuwe blaadjes... zal ik langzaam beginnen met voeden??... groei of bloeivoeding meegeven?? ze staan 7 dagen op 12/12 dus ze zouden nog wel 2 weekjes door groeien... wat denk jullie ervan?? groei, bloeivoeding of mixen?? en word het niet te vol in me hokje??

 

 

nu eerst blowen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je de bloei ingaat, zijn de nieuwe blaadjes altijd lichter groen van kleur. Zou kun je zien waar de toppen komen en ze eventueel naar het licht toe richten. Ze hebben dus geen last van ondervoeding , maar om ze vanaf nu wat bloeivoeding mee te geven zou geen slecht idee zijn. Krijg je wel dikkere toppen van. Wel je dosis voeding voorzichtig opbouwen en niet gelijk de volle mep geven. Zo kunnen ze aan de extra voeding wennen.

 

Verder staan ze er mooi gezond bij. Veel succes nog!

 

Grtz SoftIce :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

***update 8 juli***

 

 

Heey mensen sorry voor mijn late update... Ik heb de laatste tijd veel stress aan me kop waardoor het updaten er even niet van kwam... Maar beloofd is beloofd, ik maak dit verslag af wat er ook gebeurd (ik moet natuurlijk niet dood neerpleuren, dan word het moeilijk :rolleyes: )... Maar dit verslag maak ik af, en hierna stop ik er eventjes mee, totdat al mijn problemen weer even overgewaaid zijn... Maar goed genoeg geluld, hier komt me update....

 

 

 

Mijn planten zijn een beetje te groot geworden, maar het kan nog net, ze hadden niet veel groter moeten worden want de lamp kan niet hoger meer...

 

 

Dit was op 20 juni (bijna 3 weken 12/12)

 

gallery_26142_9986_170892.jpg

 

gallery_26142_9986_128719.jpg

 

gallery_26142_9986_1216487.jpg

 

 

 

25 juni (4weken 12/12)

 

gallery_26142_9986_663019.jpg

 

gallery_26142_9986_632277.jpg

 

gallery_26142_9986_730330.jpg

 

gallery_26142_9986_1702510.jpg

 

 

 

2 juli (5 weken 12/12)

 

gallery_26142_9986_2513197.jpg

 

gallery_26142_9986_1466743.jpg

 

gallery_26142_9986_2290335.jpg

 

gallery_26142_9986_1231696.jpg

Deze top vertrouw ik niet echt ik heb 1 banaantje verwijderd (nog niet open).. en hij is erg gezwollen dus vermoed dat ie misschien bevrucht is... kan dat nog in deze fase van de bloei?? of zien jullie wat afwijkends??

 

 

 

Ondanks dat ik ze weinig aandacht geef doen ze het redelijk volgens mij... Laatst met die hoge temperaturen had ik wel wat verbrande bladeren maar de schade viel mee ( ik vrees voor morgen) ... Ik geef ze 5 ml canna flores + 2,5 ml cannazym per liter water + zuur af.... ec meet ik niet... Ik heb ze wel gedieft een tijd terug maar sommige bladeren krijgen nog steeds te weinig licht.... omdat ik ze geen stress wil geven laat ik deze bladeren zelf afsterven... Ik ben benieuwd hoe lang ik nog moet... toppen zien er al lekker uit... de laatste dagen zijn ze flink aangedikt, en bruine haren zijn te zien... ze zouden 9 weken moeten bloeien dus ik wacht rustig af tot ik kan oogsten....

 

 

Sorry voor de late update, maar beter laat als nooit toch... Ik zal proberen van de week nog wat foto's te schieten en een nieuwe update te plaatsen maar ik kan niks beloven...Bedankt mensen voor alle tips...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...