Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

banaantjuh

Ik heb CROHN/COLITIS en ik rook..

Recommended Posts

Wegens iemand dicht naast mij met de ziekte van Crohn, die benieuwd was naar een blowtje, start ik dit topic (in het spoor van eerdere 'Ik heb, en ik rook').

 

De MDL (Maag Lever Darm-arts) heeft verteld dat roken (tabak) erg slecht is, en een opwelling van Crohn kan triggeren.

Maar hoe is dit bij eventueel puur roken... dampen?

 

Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee?

 

 

Ciao,

Banaan

 

PS- 1e blowtje is inmiddels geschiedenis, zonder merkbare gevolgen (op gebied van darmactiviteit dan :rofl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik persoonlijk denk dat je met het gebruik van goeie wiet olie. de kans op verbetering ten op zichten van de ziekte van crohn vele male groter is dan het puur in een blow te roken.

weet jij dat als je wiet verbrand het grootste gedeelte van de mediche werking in rook op gaat ?

 

ik zelf ken ook iemand met de ziekte van crohn. die ga ik binnenkort ook over de wiet olie vertellen. en ik hoop dat het gevolg daarvan op dit forum komt te staan. maar ja het komt van wiet he. dus bij voorbaat voor een heleboel mensen al slecht en verkeerd. en daardoor een reden om het niet snel te proberen.

 

als alle mensen hun mening over wiet eens zouden herzien. dat het juist op deze wereld is als medicijn voor mens en dier. en dat het stoned en high worden gewoon bij dat medicijn horen. omdat dat ook deel uit maakt van de byzondere geneeskrachtige werking van wiet.

 

bang gemaakt omdat ze verteld is dat het slecht ja zelfs schadelijk voor je is. nou ik gebruik de olie nu al 8 weken in zo,n hoog mogelijke dossis waarvan ik nog goed functioneer zoals ik zou willen op dat moment. dat betekent soms wat minder druppels soms wat meer. soms ietsje te veel :rofl waardoor ik bv niet meer goed auto kan of durf te rijden. maar zo iets geeft medisch gezien een veel groter effect op je lichaam. dat is zeer duidelijk te voelen. en dat is ook waarom ik zelf het liefst een zo,n groot mogelijke dossis neem.

 

en bang gemaakt omdat ze gearesteerd worden als ze te veel planten hebben of met hulp middelen laten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Voor behandeling van de ziekte van Crohn moet je eigenlijk een combinatie van THC & CBD hebben en dan liefst in de vorm van een sterke thee zonder boter of wat ook kan een tinctuur.Dit alleen wanneer andere medicatie niet helpt & natuurlijk in samenspraak met de arts (hopelijk staat die er wel positief tegenover).

 

Wetenschap: Granulomen

Volgens onderzoek door Italiaanse wetenschappers verhinderen cannabinoïden die de CB1 of de CB2 receptor activeren, de productie VAN bloedvaten in granulomen en verminderen zo ontstekingen bij aandoeningen die verband houden met granulomen. Ze komen voor bij de ZIEKTE VAN CROHN, bij tuberculose en sarcoïdose. (Bron: De Filippis D, et al. Br J Pharmacol, 2008 Jun 16.

 

Namaste :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de ziekte van Crohn, en sinds kort blow ik ook af en toe.

Ik merk wel wanneer ik meer dan 1 jointje rook, ik de volgende dag wat last heb van mn Crohn.

Opzich gaat dat wel over, maar ik weet dat het niet heel erg goed is ;)

 

Ik heb ook enige sporen van wiet tot mij genomen met behulp van een bong,

het effect is anders dan bij smoken, maar ik krijg dan geen last van mn maag de volgende dag.

Waarschijnlijk doordat er geen tabak bij komt kijken.

 

Ook heb ik 1 keer een klein beetje wiet gegeten die verwerkt zat in kruidenboter, daar weet ik niet zo

heel gek veel meer van. Wel dat het effect had op me. Maar last van Crohn?

dat zou ik dan nog een keer moeten uitvogelen.

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey

 

Ik heb ook Crohn en blow zo'n 4-5 jointjes in de week. Mijn mdl-arts heeft gezegd dat roken sowieso niet gezond is, maar dat wanneer je rookt je meer kans hebt om Crohn te krijgen maar niet dat het je Crohn verergert of triggered als je dus al Crohn hebt (ben pas begonnen met roken/blowen toen ik Crohn kreeg). Verder is het zo dat de combi van thc en cbd van positieve invloed kunnen zijn op de ziekte (minder opwellingen ed).

 

Sinds dat ik wiet ben gaan roken, merk ik duidelijk dat mijn kwaliteit van leven beter. Ik hoef minder vaak naar het toilet (nu zoon 1-2 x per dag eerder wel 20x) en wat ook belangrijk is: veel minder vaak aan de dunne :P Vooral dit laatste is echt een opluchting

 

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

 

Grtz SoftIce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Heey

 

Ik heb ook Crohn en blow zo'n 4-5 jointjes in de week.

 

Wat voor variëteit rook je?????

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn mdl-arts heeft gezegd dat roken sowieso niet gezond is, maar dat wanneer je rookt je meer kans hebt om Crohn te krijgen

 

De meningen hierover verschillen. Mijn colitis is begonnen nadat ik ben gestopt met roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey elmanito

 

Op het moment smoke ik mijn eigen kweek. White Skunk (kruising tussen Skunk#1 en White Widow) Dit is een 60/40 indica/sativa kruising. Rookt erg lekker weg, helpt tegen mijn klachten en wordt er heerlijk stoned van zonder dat je een couchlock krijgt (tenzij je er een aantal achter elkaar rookt :P ).

 

Grtz SoftIce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...