Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenyey

Afzuren ja/nee

Recommended Posts

:verrygood

 

Minerale voeding: afzuren (als dat nog nodig is, veel minerale voedingen brengen de pH voor aarde al voldoende laag)

Organische voeding: Niet afzuren vind ik, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

 

Eén toevoeging: Enzymen zijn niet hetzelfde als bodemleven. Enzymen zijn producten die normaal geproduceerd worden door bodemleven. In iedere kweek zit wel bodemleven, maar je kunt je voorstellen dat dat bij een organische teelt veel beter is omdat niet de plant, maar de bodem gevoed wordt.

 

Die meter is inderdaad zonde geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil juliie graag bedanken voor jullie tips vooral wazzup was erg duidelijk. ik zal daarom inderdaad mijn water gaan afzuren naar een ph van 6 hoop dat dan alles goed komt. en spijtig van de meter. Ik ga mij een tensiometer aanschaffen iemand nog tips omtrent het merk?? welke goed is en welke niet? heb geen zin in een nieuwe miskoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's een goede koop. Ik zou niet te laag gaan zitten met je pH op aarde, hou 6,3-6,5 aan. Je plant wortels verzuren je grond namelijk ook. Eigenlijk zou je de drain moeten meten om goed te kunnen afzuren. Ik hou hem daarom liever zelf op 6,5 omdat ik met mijn grond pH meter altijd een flinke dip zie bij de bloei, en teveel afzuren je calciumbuffer opvreet. Als die weg is dan valt de bodem er helemaal onder vandaan als de plant gaat bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey danke voor de tip ik heb me de tensio gehaald ik ga beginnen in 11 liter potten welke waarden zou ik tijdens de bloei aanhouden? En moet ik tijdens de groei dan andere waardes aanhouden.???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ook de Plagronlijn (Bloom + Green Sensation) en zuur niet af aangezien Plagron zelf aangeeft dat de PH waardes tussen de 4,5 en 6,4 liggen bij deze lijn (afhankelijk van je leidingwater).

Zit nu in week 8 bloei op 11L potten en heb nog geen probleem gehad.

Dus wat is wijsheid? :rofl

 

Cannab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...