Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik ben een buitenkweker maar aangezien deze vraag over licht e.d. gaat lijkt het me handiger om dat hier even te informeren.

Ik heb een kleine creatie gemaakt om te kunnen voorgroeien. Er zitten 3 11W lampen onder de plank. Ik heb ooit 3 plantjes in die kast gehad maar die werden niet groter dan 15cm;P Dus bij deze wil ik vragen of het mogelijk is om mijn nieuwe zaadjes, Lowryder#2, Onder deze 33W te kunnen voorgroeien. Misschien zelfs wel tot ze hun geslacht tonen? En op hoeveel cm afstand zou ik de lampen dan het beste kunnen hangen?

 

Foto's:

 

gallery_13422_8103_96987.jpg

 

gallery_13422_8103_268905.jpg

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

 

Early

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey early ;)

je kan altijd wel voorgroeien on de spaarlampen :P

 

 

de afstand tussen je potjes en je lampen zou ik , op ongeveer 5 cm houden

succes deze ronde

en ik volg je :D

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kleur van normale spaarlampen is eigenlijk de verkeerde. Voor voorgroeien heb je lampen nodig met blauwer licht. Jouw plantjes zullen eerder gaan strekken door het verkeerde licht.

 

Maar zoals Elmo al zegt: dicht erop die lampen en dan moet het wel goed komen.

 

Wil je het beter doen? Koop dan wat TL balkjes met armatuur met cool-white tl-tjes erin en schilder dat AJAX wit, dan zijn je plantjes helemaal tevree.

 

EmTee

(Die niets met voetbal heeft, maar houdt van nette hokjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sateprikkers bij de hand houden ;)

 

Door groter aandeel rood licht heb je kans dat ze heel erg gaan strekken.

 

Goed ondersteunen en de lampen er dicht op zoals eerder gezegd en pas op, die spaarlampen zijn bloeheet na een paar uurtjes aan, let op de blaadjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze tijd van het jaar zou ik ze overdag gewoon op de vensterbank zetten of buiten en later op de dag bijverlichten met TL om aan de 18 uur licht te komen

Komend weekend 20 gr/celsius ;)

gr,

Canab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke bedankt voor de adviezen allemaal! Ik heb vandaag de 8 zaden met de grootste worteltjes in de grond gedaan en onder de lampen gezet op ongeveer 2-5cm. Glaasje water staat erbij voor de LV, en ik zal ze 's ochtends en 's avonds zo nodig water geven. Hopen dat het een beetje mooie plantjes worden zo!

 

Mvg,

 

Early

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...