Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Yvo92

De beginner

Recommended Posts

Dag mensen,

 

Ik ben nieuw op het gebied van wiet kweken.

Daarom wil ik hier mijn verslagje neerzetten.

Ik ben begonnen met 5 white widow zaadjes maar daarvan is er één niet uitgekomen en de andere twee heb ik per ongeluk verneukt.

Met de twee overige zaden ben ik verdergegaan.

Ik heb de twee zaadjes laten ontkiemen en in de potten gedaan, ze zijn nu al een paar dagen boven de grond maar één plantje schiet de lucht in maar het zaadje zit nog op de blaadjes. Het andere plantje is kleiner en daar zit het zaadje ook nog op.

Ik heb er wel een lamp bovenhangen, een spaarlamp van 30 watt cool white.

Commentaar is welkom, hier kan ik dan snel van leren.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik hier foto's kan uploaden?

 

Greetz.

Edited by Yvo92

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik hier foto's kan uploaden?

 

Zie help -->

 

Foto's uploaden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie help -->

 

Foto's uploaden

 

Ja, ok. Maar ik zou graag de foto's in mijn topic willen plaatsen, hoe gaat dat?

alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Yvo

Ben je van ´92?

Tof dat je een kweekverslag neerzet, lekker soortje heb je ook!

Ben je van plan om zo als ze wat groter zijn en de temperatuur wat hoger is, ze buiten neer te zetten?

Dat zaadhulsje wat er nog aan zit kan je, als hij er redelijk los op zit wel verwijderen(liefst als je ziet dat ie een beetje uitgedroogd is), doe dat natuurlijk met uiterste voorzichtigheid.

Hoe heb je ze nu staan? Binnen op de vensterbank?

Ze kunnen wel een windje gebruiken, geen flatus maar met een ventilator ofzo eropgericht, en aanvoer van verse buitenlucht zal ze ook goeddoen.

Heb je Feminized zaden of gewone?

Hoeveel wil je er uiteindelijk overhouden?

Een heleboel vragen, maar als je er antwoord op geeft kunnen we je het best op weg helpen.

Alvast succes!

 

Groeten BoboJonko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hee Yvo

Ben je van ´92?

Tof dat je een kweekverslag neerzet, lekker soortje heb je ook!

Ben je van plan om zo als ze wat groter zijn en de temperatuur wat hoger is, ze buiten neer te zetten?

Dat zaadhulsje wat er nog aan zit kan je, als hij er redelijk los op zit wel verwijderen(liefst als je ziet dat ie een beetje uitgedroogd is), doe dat natuurlijk met uiterste voorzichtigheid.

Hoe heb je ze nu staan? Binnen op de vensterbank?

Ze kunnen wel een windje gebruiken, geen flatus maar met een ventilator ofzo eropgericht, en aanvoer van verse buitenlucht zal ze ook goeddoen.

Heb je Feminized zaden of gewone?

Hoeveel wil je er uiteindelijk overhouden?

Een heleboel vragen, maar als je er antwoord op geeft kunnen we je het best op weg helpen.

Alvast succes!

 

Groeten BoboJonko

 

Hey Bobo J,

 

Als ze wat groter zijn, dan ben ik wel van plan om ze buiten neer te zetten ja.

Ik heb ze gewoon op mijn kamer staan met een cool white spaarlamp erboven van 30 watt.

Ze staan daar ongeveer 20 cm onder. Ik heb er wel een ventilator bij staan want ik gok er niet op dat het te heet wordt en er iets doorbrandt ofzo.

Ik heb de zaden gekocht in Amsterdam bij een shop en ze waren gefeminiseerd ja.

Ik had er vijf en nu zijn er nog 2 over omdat ik de andere een beetje verneukt heb.

Het ene plantje is al 8 cm en het andere 3.

Ik zou graag foto's bij mijn topic willen plaatsen maar ik weet nog niet hoe dat moet, misschien kun je me dat even uitleggen.

alvast bedankt,

Yvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay dan, ten eerste mag die lamp wel wat lager vanaf de top minimaal op 10 cm afstand.

Heb je wel een raam open dan, zodat er echt veel verse lucht langskomt?

En wat voor een grond heb je dan?

Voor foto´s klik je eerst op mijn albums, dan maak je eerst een album en druk je op upload en dan selecteer je de gewenste foto´s.

 

Groeten BoboJonko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay dan, ten eerste mag die lamp wel wat lager vanaf de top minimaal op 10 cm afstand.

Heb je wel een raam open dan, zodat er echt veel verse lucht langskomt?

En wat voor een grond heb je dan?

 

Hey bobo J,

Ik heb maar een klein raampje op mijn kamer maar die kan ik wel openzetten ja.

Ik heb bij het tuincentrum pokon zaad en stekgrond gehaald, dit leek me een goed begin.

 

Groet.

 

plantje 1

gallery_25254_9878_705742.jpg

 

plantje 2

gallery_25254_9878_75351.jpg

Edited by Yvo92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah okay beter, die grond is niet optimaal maar dat zal voor nu inderdaad wel voldoen.

Ik zie aan je foto´s dat je de lamp dus veel te hoog had staan, dan willen ze in hun drang om maar genoeg licht te kunnen bemachtigen, de hoogte ingaan.

Je moet ze genoeg licht geven dat ze weten dat ze een eerste rang plaats heeft zodat ze aan hun stammetje kunnen bouwen.

Nu kun je ze wat meer steun geven door de potten helemaal vol te doen met als je kunt wat betere grond.

De kiemblaadjes natuurlijk een paar centimeter ofwat boven de grond uit.

Dan hebben ze tenminste ook niet meer de neiging om te vallen.

Dat zaadhulsje ziet er wel afhaalbaar uit.

Ik weet niet of je al een beetje bezig bent met het lezen van verslagen, maar dit is een heel goed middel om binnen de kortste keren een kweekexpert te worden.

Keep me updated!

Succes!

 

Groeten BoboJonko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah okay beter, die grond is niet optimaal maar dat zal voor nu inderdaad wel voldoen.

Ik zie aan je foto´s dat je de lamp dus veel te hoog had staan, dan willen ze in hun drang om maar genoeg licht te kunnen bemachtigen, de hoogte ingaan.

Je moet ze genoeg licht geven dat ze weten dat ze een eerste rang plaats heeft zodat ze aan hun stammetje kunnen bouwen.

 

Ik heb de lamp nu 10 cm van het plantje staan.

gallery_25254_9878_595096.jpg

 

gallery_25254_9878_757740.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan je um dan beter nog dichterbij hangen want wat ze nu laten zien is echt niets...

Je kunt um dan beter nog een keer overpotten(in een grotere pot), en dus zorgen dat de bladeren VEEL lager komen te zitten, want zo´n lange stam krijg je misschien nog problemen mee.

Probeer anders 5 cm of nog minder.

Wanneer en hoe lang is je lamp eigenlijk aan?

Denk ook aan dingen zoals een goede plaatsing van de lamp, horizontaal.

Je kan ook van een over de hoogte doormidden gesneden frisdrankblikje een reflector maken, poets um dan natuurlijk wel ff op.

Heb je ook al een beetje afgekeken bij de mensen hier?

Ben je daar meer uit wijs geworden?

 

Je hoeft me trouwens niet te quoten als je reageert op de laatste persoon die heeft gepost..

 

Groeten BoboJonko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ boboJ,

 

Ik had haar eerst in een grotere pot staan maar ik heb ze in een kleine gezet om de wortels beter te laten groeien.

Sinds ik haar heb overgepot groeit ze niet meer in de lengte maar groeien de bladeren juist.

Ik heb de lamp aan van 6 uur 's morgens tot 0:00 's nachts. De lamp hangt er horizontaal boven ja en is zo'n 16 cm lang.

Ik kijk elke dag wel naar andere topics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay dan, mooi maar hoe ruimer de pot hoe meer ze in de breedte gaat, ze vormt zich naar de contouren van de pot...

Kan je misschien ook vertellen hoe de temperatuur is? Overdag en `s nachts.

 

Groeten BoboJonko :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

BoboJ, de plant staat gewoon op mijn kamer op zolder ik heb er alleen een lamp boven staan en verder heb ik geen meters.

De temperatuur is daarom denk ik rond de 18 tot 20 graden, overdag meestal wat hoger.

 

Groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou ik ook wel es willen weten, ik kweek in dezelfde situatie ongeveer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...