Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green tomato

twijfel over wanneer in de batmix te zetten...

Recommended Posts

hoi,

 

ik heb een 36 tal zaailingetjes staan,klein weekje geleden ontkiemd en begonnen met 24u licht,waarna stilaan afgebouwd naar 18/6.

Nu staan ze 2 dagen op 18/6 en wortelen goed,groeien goed,maar heb nu twijfel wanneer ze in 7L potten batmix te zetten.Best zou zijn ze eerst in een light mix te zetten naar t schijnt maar daar voel ik niet zoveel voor.Ze staan nu nog in jiffy's onder 3x 18W TL,maar naar mijn gevoel is dat te weinig licht,dus twijfel ik om ze sneller onder de HPS te zetten,maar aangezien ik ze niet wil verpotten moeten ze dan ineens in de batmix.Vraag is nu wanneer dit best te doen.

 

Hier enkele pics:

 

gallery_25798_9803_615011.jpg

 

gallery_25798_9803_261503.jpg

 

gallery_25798_9803_400267.jpg

 

Heb nog nooit met zaad gewerkt dus kan best wel wat raad gebruiken vooral in deze periode van de cyclus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix heeft een behoorlijke hoge ec, waardoor ze mogelijk vertraging (verbranding) oplopen. Als je lightmix in huis hebt zou ik een mengsel van 60/40 (lightmix/batmix) maken en ze nu overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx tomas,maar gaat dit geen negatief effect hebben op de aarde wanneer ik ze in bloei ga zetten?Verlies ik zo niet van de voordelen van de batmix in dat deel van de cyclus?

Share this post


Link to post
Share on other sites
tnx tomas,maar gaat dit geen negatief effect hebben op de aarde wanneer ik ze in bloei ga zetten?Verlies ik zo niet van de voordelen van de batmix in dat deel van de cyclus?

 

Ik weet niet hoe groot ze moeten worden, uiteindelijk is de aarde natuurlijk uitgeput en bestaat de kans dat je moet bijvoeden. Je zou ook grotere potten kunnen gebruiken, of ze na een tijdje toch overpotten naar potten met enkel batmix.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook als bovenlaag een lightmix gebruiken voor de jonge zaailingen en onderin de batmix! Als ze dan eenmaal wat groter zijn bereiken de wortels pas de batmix!

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dan toch gewoon in de lightmix zetten en wanneer ze in bloei gaan overpotten naar de batmix?

 

 

 

ok tnx chaz dat is een mooi alternatief!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas, heb 2x 400W HPS voor de 36 juffertjes en 1x 600W HPS voor de 4x skunk die ik nu 12 dagen in groei heb staan.Dit komt doordat ik eerst de ruimtes wou testen alvorens aan de rest van zaden te beginnen.

 

Bekijk mn verslagje anders eens:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...mp;#entry702030

 

alle hulp is welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...