Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groeneBelg

Secret Jardin DS 100 met Starlite 4X55 Watt Neon

Recommended Posts

Dag beste jongens en meisjes,

 

Ik ben al een tijdje bezig om een niet te duur hobby-binnenkweekje op te zetten met Fluo.

Aan het eind van de rit weet ik nu dat het beter is van ineens een 500 Euri te investeren en gelijk alles te doen zoals het hoort.

In ieder geval kost het mij ook alles geteld om en bij de 400 € en ben ik eigenlijk nog niet rond met het juiste gerief zoals fatsoenlijke electra en meters.

 

Ik heb natuurlijk wel de fun van het gezoek het gepruts en gepummel, dat heb je niet als je alles kant en klaar volgens het boekje doet natuurlijk. ;)

 

De opzet:

 

Tent Secret Jardin DS100, (goedkoopste tentje van 100 X 100 X 200) € 100 hier in België

 

Zaadjes (veels te duur vind ik !)

 

  • 1x Sativa Mix gefeminiseerd (5 zaden) Greenhouse € 27,50
  • 1x Royal Automatic autoflower gefeminiseerd (3 zaden) RQS € 21,50
  • 1x *Aanbieding* Easy Ryder gefeminiseerd (5 zaden) € 38,95

Kiemen en voorgroeien - kokospadjes in gewoon mini-kasje op min 20°C

Potten - 6L

Aarde - Plagron light mix

Voeding - Plagron Top Grow Box Terra € 59,50 (ook veel te duur !)

Licht - Starlite Neon 4 X 55Watt en armatuur met 2 spaarlampen 60Watt (mengeling groei(koud)-bloei(warm) € 120

Ventilatie - Ik gebruik een enorme kast van een rookafzuig/filtersysteem met een ioniserende (lees knetterbak) functie, die ik van iemand kreeg (95W).

Ik heb ook een "Nasa-box" gemaakt maar nog niet mee begonnen.

 

 

Enkele fowtows:

IMG_0572.JPG Royal Automatic IMG_0566.JPG Easy Ryder...Weet iemand wat dit is? Mutant ?

 

 

Groeit ook traag

 

IMG_0849.JPG Even later... IMG_0852.JPG

 

 

IMG_0661.JPG IMG_0663.JPG IMG_0665.JPG Nog even later...

 

IMG_0658.JPG The lamps... IMG_0854.JPG bakje IMG_0855.JPG

 

IMG_0656.JPG

 

Voila, dat is het voorlopig !

 

Groetjes,

 

 

Uw GroeneBelg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een belg hierio! Da's leuk.

 

Ze lijken een klein beetje te strekken, de Tneon kan gerust op 5cm afstand plant-lamp geplaatst worden om zo kort mogelijke internodes te houden hoor! Ben eens benieuwd wat die AF'jes onder je Tneon gaan doen ;)!

 

succes!

 

Gr Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er een fan aan hebt hangen die onder de tneon door blaast, dan kan ie nog lager.

 

Bij mij 1 cm boven de hoogste top of het hoogste blad.

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep heb de mijne ook lekker laag derboven hangen ken makkelijk ik heb niet eens een fan deronder word bij mij mooi 25graden ;) leuk tentje en hang hem idd maar lager anders worden ze echt heel hoog ;) leuk project :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat het strekken betreft, ik weet het, het komt omdat ze tot gisteren hebben moeten groeien onder 2X15 Watt spaarlampen, de Starlite werd 2 weken te laat geleverd, tot overmaat van ramp toen ik hem probeerde brandden er maar 2 lampen.

Helemaal gedemonteerd (k*t omdat je de reflector half moet afbreken om eraan te kunnen) bleek dat 1 van de 2 ballasten niet was aangesloten en dat alle vijsjes in de lusterklemmen gewoon los zaten !

Dus... als je zoiets aanschaft eerst testen is de boodschap, gelukkig heb ik het nog kunnen fixen en is er geen kortsluiting van gekomen.

Morgen ga ik kijken voor een klein ventilatortje om de warmte onder de lamp weg te blazen zodat ik ze goed laag kan hangen, de planten zijn nu 1 maand, hoop dat ik er nog wat van krijg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat helemaal goed komen, bij mij strekten ze ook veel te veel,

Maar dat is nu helemaal goed gekomen, zorg er inderdaad gewoon voor dat de lamp lekker laag hangt.

Leuk projectje verder.

 

Greetz,

 

Spectra c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een update van de plantjes, alles gaat redelijk goed, alleen is er 1 achterblijver en wordt het s'namiddags als de zon op het raam in die kamer staat toch wat warm onder de lamp, 28-30°

 

22 april, Vandaag 4 zaadjes die geopend zijn in kokospadjes gezet voor het aero-/hydroponic experimentje.

3 gaan in de bak (Easy Raiders) en 1 (Jamaican Haze of zoiets... Sativa-achtigs) gaat buiten ergens waar ze goed verborgen staat.

 

Ik zit toch nog met een hele hoop vragen, maar als je iets post krijg je dikwijls geen reactie of de reactie van ga maar zelf wat lezen, alles staat hier al...ergens.Als ik het daar al gevonden had hoefde ik het natuurlijk niet meer te vragen he!

Ik denk wel dat dat veel forumgebruikers wat afschrikt om nog vragen te stellen, ik ben wel akkoord dat je zoveel mogelijk eerst moet zelf gaan lezen maar je kunt toch niet alles gaan lezen als je met een kweekje bezig bent...

 

IMG_0726.JPG

IMG_0723.JPG

IMG_0722.JPG

IMG_0721.JPG

IMG_0720.JPG

Edited by groeneBelg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat lekker hé ;)!

 

Ik ben benieuwd over het geheel! De bloei begint al opzetten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik niet weet

 

Hoeveel bloeilampen ? 2-3 of alle 4 ?

Als ik wil voorgroeien in dezelfde tent, gaat dat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groene Belg,

Ik zou nog effe de groeilampen in laten zitten, tot dat de groei er helemaal eruit is.

Anders beginnen de planten te strekken en het onderste gedeelte bekomt onvoldoende licht.

De groeilampen hebben een hoger aandeel an blauw licht, hierdoor worden de internode-afstanden kort gehouden.

Anders kweek je straks rietjes.

 

Jouw opmerking van gisteren:

"Ik zit toch nog met een hele hoop vragen, maar als je iets post krijg je dikwijls geen reactie of de reactie van ga maar zelf wat lezen, alles staat hier al...ergens.Als ik het daar al gevonden had hoefde ik het natuurlijk niet meer te vragen he!

Ik denk wel dat dat veel forumgebruikers wat afschrikt om nog vragen te stellen,"

 

Natuurlijk mag je vragen stellen!

Maar stel deze in jouw eigen topic en als je hierop geen reactie krijgt, vraag iemand via een pm.

Maar jouw vragen in iemand anders zijn topic is niet leuk. :verrygood

Als ik merk, dat iemand steun en kennis nodig heeft, ga ik vaker in dat topic langs, om te helpen.

Hiervoor zitten wij op een forum! :D

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt ! Ik zal er rekening mee houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groene Belg,

hoe gaat het bij jouw?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Torsten,

 

Hier gaat alles nog vrij goed, de plantjes zien er normaal uit denk ik (beetje mager wel en ook de kamer waar de tent nu staat warmt te veel op door de zon overdag, ondanks goede ventilatie blijft het warm.

Ik ga alles verhuizen (ook vanwege gasten die we krijgen in mei) naar de garage waar het dan weer wat te koel is s'nachts...

Ik had nog 4 zaden laten kiemen en in kokospadjes gezet (zoals vorige keer) alleen deze keer had ik wat wortelstimulator van Plagron onder het water gemengd voor ik ze in de padjes deed, nu zijn ze na 3 dagen nog steeds niet boven (vrees dat die stimulator niet zo 'n goede zet was...), vorige keer ging alles vanaf kiemen na 2 dagen al bovengroeien, nu zijn we met t' zelfde zaad al een week aan het wachten...

 

Maandag zal ik nog eens wat foto's maken van mijn dwergsters.

 

Tof dat je belangstelling toont ! :verrygood

Ik heb jouw topics met veel aandacht gelezen en ben erg onder de indruk van jouw drang naar perfectie en het geduld en de inzet die jij aan de dag legt om tot geweldige resultaten te komen. Ik weet niet of wat je beroepsmatig doet iets technisch is maar je lijkt in ieder geval wel wat kennis te hebben op dat gebied.

Ik ben erg geïnteresseerd in ander dan HPS licht en wat je daarmee kan doen, mijn verdere "goal" is op kleine schaal kerstboompjes kweken zoals jij daar op een bepaald moment toont., zo'n "ijsdennetje" vind ik ronduit indrukwekkend !

één woord Respect !

Als je dat opzet wil ik graag vanop de eerste rij meevolgen, mij gaat het zeker niet om kwantiteit maar om kwaliteit en zoals jij ben ik eigenlijk helemaal geen roker maar meer een wijn-en malt liefhebber, wat natuurlijk niet wegneemt dat ik af en toe ook wel eens een lekkere joint van m'n eigen kweek ga nuttigen :D

 

Groetjes,

GB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Belg,

wanneer heb je de lampen aan?

Ik heb vanaf een uur of 10.00 de zon bij mij in de kamer schijnen. Dus heb ik het overdag warm.

Ik heb daarom de lampen s´nachts branden en heb overdag de warmte van de zon.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik doe ze aan vanaf 7 u s'morgens tot 7 u s'avonds vanaf 12u werd het warm in de kamer.

Maar vandaag gaat alles naar de garage, die ligt aan de noordkant en is volledig donker vanbinnen...

Nu wordt het later weer een probleem met het warm houden als de lampen uit zijn natuurlijk...voor de rest is het wel praktischer dan op die slaapkamer.

Nu voor de volgende ronde zou ik eigenlijk eens voluit willen gaan...

Hoeveel plantjes zet ik maximaal volgens jou op 1X1m zonder scrog (net als jij wil ik niet scroggen, hou er helemaal niet van) en welk zaad raad je me aan? Die bubblegum misschien ?

 

Groeten,

T

Hier een paar fowtoows !

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_0744.JPG IMG_0743.JPG

IMG_0741.JPG IMG_0740.JPG

IMG_0739.JPG IMG_0736.JPG

IMG_0735.JPG IMG_0728.JPG

IMG_0733.JPG IMG_0732.JPG

Zo! En nu terug het hok in met jullie !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groene Belg,

vanwege de temperaturen heb ik s´nachts de lampen aan (19.00 tot 07.00).

De temperatuur van de lucht is nachts koeler, hierdoor is het klimaat beter te regelen.

Overdag gebruik ik dan de opgewarmde lucht van mijn slaapkamer (zuid-ligging).

 

Welke planten en hoeveel?

Bublegum en K2 zijn mooie korte planten, de Powerplant is een mooie opbrenger, het is moeilijk te zeggen. :verrygood

De vraag is, als jezelf rookt, wat is jouw favoriete plant?

Ga hierna kijken.

 

De hoeveelheid planten moet je dan je ook hiervan afleiden.

Een Bubblegum kan je makkelijk in een 3-liter-pot groeien en bloeien, maar dan zit je gauw met 36 planten.

Ik heb nu 28 Super Shiva´s op 0,6m² staan.

Ga je voor een Powerplant dan is eerder een 7-liter-pot aangeraden,

dan heb je nog steeds 16 planten op een m².

Als je hier eruit bent, ga met female-seed an de slag, anders heb je ook nog de uitvallers door mannelijke planten.

 

Een ding is vrijwel zeker, de hoeveelheid planten is voor de kwantiteit ( an wiet) niet zo belangrijk.

Belangrijker is naast het klimaat het wattage an licht wat erboven hangt.

Met de 540 watt an licht ga ik niet meer dan 540 gram halen,

maakt niet uit of ik nu 16 of 36 planten eronder heb staan.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Torsten,

 

Ik ben je erg dankbaar voor deze super nuttige info ! Als ik je met iets een plezier kan doen... !

Wat ik graag rook weet ik eigenlijk niet want ik rook al sinds enkele jaren bijna nooit :-)

Ik reisde veel in het verleden en daar heb ik geweldige dingen gerookt destijds... maar ja, daar kan je niet veel mee.

Dus met die 4X55 zou ik dan idealiter max. 200 gr op m'n m² kunnen winnen ?

De hoeveelheid planten is geen garantie voor meer opbrengst, dat heb ik nu wel duidelijk begrepen.

Bij mij is er toch nog wel wat werk aan de winkel, ook ivm met voeding en klimaat heb ik nog een lange weg af te leggen.

 

Nog een vraagje; Ik zou willen overschakelen van licht overdag naar licht s'nachts, kan dit kwaad in de bloei ?Dus ipv van 7 tot 19h bijv van 21 tot 9h, gewoon doen of hou ik het van 7u s'morgens donker tot 21h s'avonds (dus 24u donker), of gewoon niet doen?

 

Groetjes,

GB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groene Belg,

"De hoeveelheid planten is geen garantie voor meer opbrengst, dat heb ik nu wel duidelijk begrepen."

Er zijn zelfs kweker, welke met 1-liter-potten werken, dat zijn dan 100 planten per 1m².

"Dus met die 4X55 zou ik dan idealiter max. 200 gr op m'n m² kunnen winnen ?"

Zodra je de ervaring hebt en de hele ronde loopt goed, ja!

 

Als je de planten direct 24 uur in het donker zet, maken de planten een groeispurt.

In de donkere fase word het groei-hormon van de planten afgebroken en het bloei-hormon aangemaakt.

Je hebt deze optie, of je gaat de nacht / dag een uur verlengen.

In principe 13 / 12, dan loopt je tijdschema iedere dag een uur na voren. Of 11/12, dan loop je achteruit.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je, dan ga ik het voor deze ronde zo laten denk ik.

Groetjes en nog eens, wat jij klaarspeelt...formidabel !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...