Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NaZ

99xPP op cogr slabs met 8 x 600 W lampen

Recommended Posts

Beste Naz

 

de dames zien er goed uit hoor!

niet meer spoelen!!!

 

geef niet teveel waterbeurten, laat ze maar ff zoeken! (3x 1 minuut)

over een paar dagen zachtjes een beurtje erbij geven!

wel de boel in de gaten blijven houden!

 

drain hoef je nog helemaal niet te hebben in dit stadium

 

groet

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Henk,

 

Ik ben opgelucht nu ;) Ok, zal niet meer spoelen. Met 3x1 minuut bedoel je 3x50 ml, toch? Ok, en de volgende keer nog steeds alleen cannazym en rhyzotonic of ook met voeding erbij? Bedankt!

 

Groetjes,

 

N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Naz

 

voeren die hap!!!

in cocos zitten GEEN voedingsstoffen, die moet jij dus altijd meegeven!!!!!!

 

begin met een EC waarde van 1.4 dat vinden ze lekkeRRRRRRR

Ph waarde 5.5

 

af en toe even sproeien met water vinden ze ook lekker

 

(en gooi je drain weg)

 

succes

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Henk,

 

Thanks! Dat sproeien met water doe ik al, ongeveer 1-2 keer per 18 uur.

 

Groetjes,

 

Natali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo beste mensen,

 

Hierbij dan een update, met nieuwe foto's (ook van de opstelling).

 

De dames aan het einde van dag 6:

 

gallery_25925_9883_546104.jpg

 

gallery_25925_9883_1070126.jpg

 

gallery_25925_9883_512211.jpg

 

gallery_25925_9883_1653666.jpg

 

gallery_25925_9883_1296017.jpg

 

gallery_25925_9883_88026.jpg

 

gallery_25925_9883_1553286.jpg

 

gallery_25925_9883_697301.jpg

 

En een aantal van de opstelling:

 

gallery_25925_9883_1614937.jpg

 

gallery_25925_9883_1141960.jpg

 

gallery_25925_9883_1088459.jpg

 

gallery_25925_9883_2332916.jpg

 

Groetjes,

 

N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis een vrouw :P ik zie nagellak en lange nagels :D

Maar ziet er goed uit, netjes ;)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hennep franky: thanks! ik hoop het:) ik doe in ieder geval mijn best.

 

@ adje34: thanks! haha, goed opgemerkt trouwens;) het zou nog beter zijn als die dingen waar de nagels aan zitten groen zouden worden :P Mocht dit niet het geval blijken dan kan ik altijd nog die nagels gewoon groen lakken, is er tenminste iets groens aan de vingers ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten die pp waarom eigenlijk geen 100 plantjes ;)

ziet er allemaal netjes uit hoor! hoop voor je dat er flink wat kilo's aan komen

gr cannabizz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Even een update: ik heb voeding aangemaakt. De watertank eerst leeggemaakt, daarna gevuld met 200 liter water. Dit is elke keer weer een karwei, maar goed. Op de Canna site gekeken en een berekening laten maken. Er kwam uit: 360 ml Coco A en 360 ml Coco B. Ik heb 350 ml toegevoegd van beide. Eerst A, geroerd, dan B, weer geroerd, en daarna pH- groei. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dit mengsel een paar uur laten staan. Voordat ik water geef zal ik het een en ander even meten, want meten is weten, zeggen ze. Een eerste meting laat een pH van 5.8 zien en een EC van 1.3. Misschien dat dit nog verandert ...

 

Ik heb (had) een systeem waarbij het drainage-water wordt hergebruikt. Op aanraden van henkiedepenkie heb ik middels een vrij simpele ingreep het systeem omgetoverd tot een "drain to waste" systeem. Zie foto. Ziet er wat amateuristisch uit, maar goed, het hergebruik-probleem is voorlopig wel opgelost.

 

gallery_25925_9883_1803676.jpg

 

gallery_25925_9883_894247.jpg

 

N.

 

 

 

 

@ cannabizznis: Thanks! :P 1 plantje was tijdens het plaatsen uit mijn handen gevallen en ik was er per ongeluk op gaan staan ... haha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Naz

 

drainemmertje ;)

let wel op, want een 10 liter emmer is zo vol!

mischien kun je een speciekuip kwijt onder je gootjes?

 

de EC waarde is prima zo,

let ook op de temperatuur van je voedingswater, dit moet ongeveer 20 graden zijn,

en nooit kouder dan 18 graden.

 

meestal loopt je PH nog op na een paar uur, daarom adviseren ze om te wachten na het maken van je voeding.

je PH waarde mag iets lager (5.5)

 

groeten

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@henk: ik zal de boel even opmeten. Wellicht dat er inderdaad een speciekuip onder past.

 

Update: daarnet, een paar uur na het aanmaken van de voeding, heb ik de pH op 5.5 gekregen. Meting van de EC = 1.3. Per ongeluk heb ik ipv 50 ml 60 ml gegeven (die pomp is echt snel!).

 

@henk: je zei dat ik in deze fase helemaal geen drain hoef te hebben. Het probleem is dat ik deze wel heb, het was 2liter exact. Ik heb 104 druppelaars, dus totaal gepompt door het systeem = 6240 ml. Dit betekent dus een drain van 32%. Bovendien was de EC waarde in de drain 1.9 (ik weet dat ik hier niet vanuit moet gaan, maar goed, deze is t.o.v de vorige keer wel een stuk hoger geworden). De pH van de drain was 5.3.

Betekent dit dat ik een aantal waterbeurten dien over te slaan? Dit is wel mijn eerste ingeving als ik zie hoeveel water er terugkomt...

 

Wat mij daarnet opviel is dat de cupjes waar de dames in zitten groen verkleurd zijn (waren eerst wit/beige-achtig). Goed of slecht teken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien komt het van de voeding stoffen die voor de plant bedoelt zijn

 

verder ben je lekker bezig!

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste NaZ

 

normaal heb je bij de eerste 2 weken helemaal geen drain, dit hoeft ook niet.

omdat dit gebruikte slabs zijn, en er gespoeld is, zijn de slabs verzadigd met water,

als je voeding geeft, heb je dus gelijk drain.

geef ze elke dag een heel klein beetje, let op het gewicht van je bakken, daaraan kun je voelen of je weer op een normale manier voeding kunt geven.

als de planten iets groter gegroeid zijn dan trekken ze zo je slab leeg ;)

 

hoe geef jij voeding?

ik neem aan dat er een timer op de pomp staat die je per minuut kunt instellen (digitaal)

of zet je zelf de pomp aan en uit??

 

 

je hebt genoeg gespoeld, de EC waarde van de drain hoef je voorlopig niet te meten!

 

de groene uitslag op je stekblokjes kan geen kwaad.

 

groetjes

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Henk,

 

Nee, helaas geen timer op de pomp, dus ik moet deze zelf aan en uitzetten. Ik meet de hoeveelheid ml af door 1 van de overgebleven druppelaars in een maatbeker te zetten.

 

Thanks.

 

N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Een korte update:

Ik merk op dat sommige dames tekenen van stress beginnen te vertonen. De "stress" is vooral te zien op de bladstengels (ze kleuren rood), weliswaar van relatief oudere bladeren, maar toch. Het lijkt willekeurig welke dames in de stress geraken en welke niet. Zou het aan de temperatuur van het water kunnen liggen? (in de afgelopen 18 uur 2x 50 ml gegeven)

 

Groetjes,

 

N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Naz,

 

Koop een timer. Je moet ze met dit systeem echt 8 tot 14x 1 minuut water geven. Zo geef je ze altijd op de juiste manier voeding.

Vergelijk het met een droge spons, als je die in 1x veel water geeft onder de kraan loopt 2/3 eraf terwijl als de spons 5x een beetje krijgt is tie Nat (ipv. Naz ;) ).

 

Succes en goed naar Henkie luisteren, een miereneuker maar hij kan het wel....! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naz,

 

Ik wens je veel succes zo in je eentje maar door de erg natte start ben ik bang dat je toch later problemen gaat krijgen. Mijn ervaring op cocos (en voorheen zeker met steenwolslabs) is dat een te natte start gele bladeren geeft rond de 2e-3e week bloei en hierdoor weer mindere opbrengst. Ik start tegenwoordig gewoon zo met de slabs uit GS vandaan en geef pas wat water als de plantjes het aangeven (blad gaat hangen). Dan hebben de wortels lekker de gelegenheid te zoeken i.p.v. lekker lui in het kletsnatte medium te hangen. Ik blijf je volgen, nogmaals succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
het zou nog beter zijn als die dingen waar de nagels aan zitten groen zouden worden :vape: Mocht dit niet het geval blijken dan kan ik altijd nog die nagels gewoon groen lakken, is er tenminste iets groens aan de vingers :P

 

Ik zeg..... gewoon doen :P . Groen lakken, die hap :D .

voor de rest.... De cocosKING begeleidt het goed voor jou! Een betere leermeester is er hier niet op dat gebied ;)

 

Succes verder, :)

Gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ leuke Hobby: ik denk dat dat beter is dan handmatig die pomp heel de tijd aan- en uitzetten. 2-3 keer per dag lukt nog wel, maar 14x wordt wel een uitdaging ;) Thanks.

 

@ Stampende Stumper: Bedankt :D Ik had nog overwogen om gewoon nieuwe te halen, helaas niet gedaan omdat de slabs "makkelijk nog een keer gebruikt konden worden". Lekker advies was dat.

 

@ green Lady: haha, ik hoop niet dat het nodig zal zijn :P Ik ben blij dat Henk mij helpt, het geeft een goed gevoel... Ik ben hem daar ook heel dankbaar voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je matten wel 2x gebruiken alleen neemt het risico op beestjes toe (vooral larven van varenrouwmug).

 

Vaak omdat je matten al nat zijn van de laatste ronde (waarin je als het goed is 5 dagen ofzo alleen water hebt gegeven op het eind om de matten te spoelen) moet je in het begin niet teveel water geven.

 

Als ik problemen heb met aanslaan is het vaak de tweede keer op matten omdat ze te nat zijn. Even voorgroeien op een groot startblok helpt, ze hebben dan al veel wortels voor ze op de mat gaan.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup heb je daar Naz!

 

Ik ben met hetzelfde systeem begonnen alleen veel kleinschaliger :D

Je spreekt over 1 van de overgebleven druppelaars die je in een maatbeker hebt gestopt.

Zijn er dus nog overgebleven druppelaars? Wat doe je ermee? Vang je ze gwn allemaal op in iets en leeg je het dan telkens

terug in je voedingsvat? Of zijn er betere oplossingen waar ik niet aan denk ;)

 

Ik zal namelijk met dit probleem te maken hebben als ik mijn zaailingen gesext heb en in de slabs kan zetten :)

 

Veel succes nog!

En ik kom zeker nog eens loeren :P

 

JACK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ leuke Hobby: Bedankt, ik zal er zeker aan denken de volgende keer ;)

 

@ JACKTHETRIPPER: bedankt. Leuk dat je ook een soortgelijk systeem hebt. Afhankelijk van het aantal overgebleven druppelaars: ik heb er alleen 1 in een maatbeker om de hoeveelheid water per plant te meten, de rest (stuk of 2) heb ik in een van de slabs geprikt. Leek me het makkelijkst. Als ik er nu zo over nadenk krijgt de betreffende slab wel 50% meer water te verwerken ... hmmm ... ik denk dat ik die extra druppelaars ga opvangen in een emmertje en het emmertje ga legen, in het voedingsvat (of niet).

Jij ook veel succes! En plaats wat foto's, is leuk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen allemaal,

 

Hierbij een update.

Voeding: Canna A+B, 175ml per 100l, EC = 1.33, pH = 5.5, 3-4 x 50ml

Regime: 18/6, 2 lampen

Week 2

Temp = 25

LV = 40%

 

De foto's zijn van week2, dag 2. Vanmiddag maak ik extra foto's. De dames zijn nu, 2 dagen later alweer, donkerder groen aan het kleuren. Ik heb de waterbeurten opgevoerd van 3 naar 4 x 50 ml in de afgelopen dagen. Bovendien is er sprake van een minder stress (rood kleuren) en steeds minder dames hebben er last van ;)

 

gallery_25925_9906_337801.jpg

 

gallery_25925_9906_111030.jpg

 

gallery_25925_9906_668852.jpg

 

gallery_25925_9906_49980.jpg

 

Ik zat erover na te denken het aantal lampen op te voeren van 2 naar 3. En ook het water te vernieuwen, en de EC naar 1.4-1.5 op te voeren. Ik wilde de dames nog een paar dagen laten groeien voordat ik ze in de bloei zet. Ik heb besloten om 6 ipv 8 lampen te gebruiken voor de bloei, ik slaap dan gewoon lekkerder. Dat wordt dus ca. 16 dames per lamp i.p.v. 12 dames per lamp.Ik heb een electricien laten kijken naar de setup, het was ok, echter, voor de zekerheid en ivm de piekspanning adviseert hij 3 lampen per groep te gebruiken.

 

Groetjes,

 

N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste naz

 

EC verhogen is prima. (1.5)

ik zou inderdaad het water in je voedingsvat even vervangen,

dat hoef je daarna niet meer te doen, omdat je nu de drain opvangt en weggooid!

dus je voedingsvat kun je gewoon voortaan leegdraaien.

ik zou inderdaad ook meer lampen laten branden ( de stekken staan er mooi bij)

koop een timer! (digitaal)

 

groetjes

 

henk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...