Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

green tomato

1ste kweekje met zaad

Recommended Posts

Luchtcirculatie is t probleem zo niet hoewel een extra fannetje onderaan geen kwaad zou kunnen.Denk eerder het water geven langs onder,ga daar es mee stoppen en zien wat er van komt.

 

Bloemvorming begint serieus in gang te schieten waarbij vooral de skunk,white diesel en white lady wat er wat boven uit steekt.De plantjes in de SOG zijn tussen de 27 en 32 cm door het supercroppen dus wat laag,maar mooiere bloemvorming.

Het lijkt erop dat k een mooi vol veldje ga krijgen <_<

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 4 skunkjes zitten ongeveer rond de 50 cm en de plantjes in de SOG zo net boven de 30,heb nog nooit met zaad gewerkt dus weet niet 100% of dit nu de juiste stijl is,maar hoop in elk geval dat ze nog n cm of 30 minstens gaan omhoog schieten.

K ben net de 3de week 12-12 in gegaan en met stekjes zou k nu toch wel n stuk hoger zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er mooi uit ;)

 

vind dat ze grote bladeren hebben ziet er lekker groen uit.

ken niet wachten tot ik een foto krijg te zien van je tuintje met verschillende soorten :verrygood

 

silverbox

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx silverboxx! kan ook niet wachten om er dikke cola's aan te zien komen :verrygood.hopelijk komt er toch nog zo n 30cm bijde komende 10 dagen of zo.ze zijn nu wel gesupercropped en in veel gevalle zijn de zijscheuten hoger dan de hoofdstam,dus t ziet er wel mooi vol topjes uit maar zou ze toch graag 60cm minimum zien worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De white lady en de white diesel maken de vetste toppen aan,de white widow groeit t langste uit.De Pure PP laat zich t beste binden deze gaat t hardste maar de topvorming blijft wat achterwege in vergelijking met de white lady en diesel...

 

De SOG zit van hoogte tussen de 30 en de 40 cm.Normaal gezien met stekken is de meeste groei eruit maar ik hoop ten stelligste dat t enkel wat vertraging is door de zaailingen te supercroppen en ze alsnog een cm of 30 de hoogte in gaan om af te tikken op zo n 60 cm.Vind ik persoonlijk nog net n aanvaardbare hoogte.

De 4 skunks gaan netjes boven de 50 cm en zijn heel mooi breed met overal beginnende toppen,heel mooi om te zien:heb bijna een vierkante meter vol met slechts 4 planten,hetzij wat laagjes :verrygood .

 

Later pics.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze komen toch nog wat omhoog,de 1 al wat meer dan de ander.

De skunks zijn nu netjes boven de 60 cm,straks pics hiervan.

Toch weer wat opgestoken deze ronde en hopelijk krijg ik toch nog 1 en ander rechtgetrokken.

De plantjes in de SOG zijn tussen de 40 en de 50 cm,rekening houdend dat ze zijn gesupercropped valt t al bij al nog mee dan.

 

Even gedacht om er gewoon mee te kappen en opnieuw te beginnen,maar we zullen de ronde uit doen en zien wat er van af komt,hoewel ik niet te veel verwacht.

 

Zoals eerder vermeld gebruik ik de advanced hydroponics voedingslijn, in een makkelijk te gebruiken 1 2 en 3 formule,respectievelijk groei,bloei en micro.Heb de voeding aan de planten aangepast en ze krijgen nu voornamelijk terug groei voeding,dezelfde combinatie als in de vegetatieve fase.Dit ga ik stilaan afbouwen naar voedingcombinatie voor de beginfase bloei,dit een paar dagen tot een week geven en vervolgens de voedingscombinatie 1 2 3 aanvatten voor de laatste fase van de bloei.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pics dag 22 12/12:

 

de 4 skunks(er zijn er eigenlijk maar 2 te zien,kreeg ze niet op de foto)

 

gallery_25798_9803_964174.jpg

 

weer de 4 skunks

gallery_25798_9803_655400.jpg

 

verschillende soortjes

gallery_25798_9803_188529.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey green tomato

 

ik kom ff binnen waaien

 

je veldje ziet er leuk hoor.

 

je had het eerder over meeldauw hoe gaaat het daarmee ?

het kan iig niet aan de phyt amin (plagron neem ik aan ) liggen, ik werk hier al meer dan een jaar mee en heb er nog nooit meeldauw van gekregen alleen mooiere plantjes

 

good shepperds idee was niet verkeerd om dit aan te pakken met melk en water,

plagron heeft zelf een middel hiervoor "preventief concentraat"

dit werkt ook op basis van melkzuurbacterien om schimmels geen kans te geven

 

ventilate en circulatie zijn erg belangrijk

moedertjes of zaadplantjes zijn meestal wat compacter wat schimmels als

meeldauw en botrytus in de hand werken

hier en daar wat dieven zou dus geen kwaad kunnen denk ik

 

veel succes jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Jahfya

 

Meeldauw is onder controle door Exact van Bayer.

Circulatie is ook in orde,zelfs n beetje te.

Hoe ver in de bloei gebruik jij je phyt amin eigenlijk?

 

Spijtige is dat me moedertjes ook aangetast waren.Ze zijn nu wel alweer in orde,maar twijfel toch om ze te houden.K wil geen veldje vol meeldauwplantjes :lol: .

 

Iemand n tip hieromtrend?Houden of laten bloeien?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

de phyt amin gebruik ik tot in week 4 bloei

ligt er ook een beetje aan of de planten nog wa extra kunnen gebruiken en hoever de topvorming is

in week 4 bloei. deze kweek ben ik tot week 3 bloei gegaan omdat de dames er zeer mooi groen uitzien.

 

heb je nog moeders apart staan of staan deze ook al in de bloei ? als ze in de bloei staan moet je ze gewoon

afbloeien natuurlijk. zoniet dan zou ik de moeders als ze weer in orde zijn lekker klein houden met dikke portie voeding om de groei te remmen een paar Tlletjes en klaar, je kunt nog altijd afbloeien)

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan momenteel in een aparte ruimte onder een 150W CMH.Lijken geen last meer te ondervinden van de meeldauw,maar ben bang een kweek te verprutsen als ik er stekken van neem...

K heb nog nooit moeders gehad dus t is n beetje zoeken.K ga er trouwens nog wat moedertjes bij zetten binnenkort dus dan zou er n kans bestaan dat deze ook eventueel meeldauw krijgen,wat denk jij Jahfya?

T zou zonde zijn want heb lemon,chocolate rain,madonna,kolossus en blueberry sativa zaad klaarliggen als eventuele nieuwe moeders...

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Tomato :lol: ,

 

Dat ziet er daar goed uit bij je , je kan bijna roken ;) , hoelang heb jij gegroeid in die potten van 7 liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pat: tja nog n dikke 4 weken hoor :lol: erg lang om te wachten als je weet dat k tot dan niet kan roken...

Heb ze heel de voorgroei in 1.25L potjes light mix gezet,de dag voordat ik op 12/12 ging in de 7L potten gezet.Ik denk trouwens dat ik de volgende ronde 2x ga verpotten...

 

De planten lijken zich te herpakken en zijn nog n stukje de hoogte in gegaan.Ze zijn gesupercropped dus dat maakt t wat moeilijker de juiste hoogte te weten te komen daar het overgrote deel met zn kopje plat ligt.

 

Bloemvorming is goed bezig vooral met de skunk,white lady en white diesel.De verschillen tussen de soortjes zijn nu goed merkbaar;de white widow en PPP groeit beter breed met mooiere zijtakken.De overige soortjes zijn meer hoofdbud gericht behalve de white gold,die is tussen de 2.De skunk maakt mooie sativa achtige lange bloemen aan.De white widow en PPP maakt t minste blad aan,maar bij de andere soortjes is de bloemvorming tot nu toe toch t mooist.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgen we geen update meer :wOOt of heb je hem al opgerookt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update komt er snel aan hoor.Heb wat aan t prutsen geweest met de voedingslijn van advanced hydroponics.Namelijk als ik de voorgeschreven dosering aanhoud heb ik een EC van 0.9 :wOOt :verrygood in me gietwater.Als ik volgens mijn oude voedingsschema werk en enkel naar men EC meter kijk,overvoed ik ze. :wacko: Niet goed dus.... Ik ga er nog een ronde mee draaien met wat volgens mijn ondervindingen een goed schema zou zijn en zien naar de resultaten.De 1-2-3 formule spreekt me wel aan dus we geven het nog een kans.

 

verder had ik beloofd de laatste 3 weken een 400 watter te vervangen door een CMH maar aangezien ik deze ronde serieus aan t prutsen heb geweest kan dit onmogelijk een objectieve test worden dus dat gaat voor de volgende ronde zijn.

 

Verder het klimaat relatief goed onder controle met temp tussen de 21 en 28 graden,LV tussen 40 en 54%.

Ondertussen doen vooral de 4 skunks het goed onder de 600 watter maar spijjtig genoeg door het prutsen met de voeding beginnen ze allemaal wat tekenen van ondervoeding te vertonen.Vandaag gespoeld met enzymen en afgezuurd water,morgen nog ns en dan terug beginnen met een EC op 1.5.

Enkele dagen geleden begonnen met bloombastic tevens 0.6ml op 1L.

Pics volgen

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tomaatje

 

je zou eventueel om het N tekort aan te pakke één of twee maal ipv bloei voeding de groei voeding gebruiken

daarnaast wel je PK erbij gebruiken

PK gewoon op schema houden en met de groeivoeding de EC naar 1.5 zetten

 

de moeders zou ik lekker houden

knip ze goed kort en zet ze in nieuwe grond, behandel ze tegen de meeldauw en laat de dames rustig

weer opkomen geen gekke voedingen geven gewoon lekker voorbemeste grond als royalty mix bv

ik zou pas weer nieuwe zaden uitzetten als de meeldauw onder controle is anders blijf je bezig

 

jahfya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Jahfya hier heb ik weer serieus wat aan k ga je raad opvolgen zeker wat betreft die moeders!

 

Ondertussen lijkt de meeldauw al wel onder controle,en wou alvorens nieuwe zaadjes uit te zetten alleszins de ruimte schoon maken met bleekwater.Voor de laatste ronde die k ga draaien in deze locatie heb ik wat moois klaar liggen van sannie dus dat willen we niet verneuken.

 

Hier alvast wat pics van 2 dagen geleden.

 

de white lady

gallery_25798_9803_294473.jpg

 

gallery_25798_9803_24138.jpg

 

de white diesel

gallery_25798_9803_132763.jpg

 

white widow

gallery_25798_9803_236130.jpg

 

PPP

gallery_25798_9803_106508.jpg

 

White diesel rechterkant ook n white diesel

gallery_25798_9803_243433.jpg

 

en n overzichtje van verschillende soortjes

gallery_25798_9803_324821.jpg

 

Op de fotos zien ze er beter uit dan in t echt moet ik er wel bij zeggen.Het zijn niet bepaald de grootste die k al gehad heb :verrygood

 

Volgende keer wat white gold,wel n speciaal plantje met echt n massa witte haren die op n bolvormige bloem groeien met n apart fris geurtje

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 52 12/12 ze beginnen allemaal echt mooi te budden en te ruiken.

Temp 32°/23°

LV 40/ 58%

De ene skunk onder de 600watter is mooi aan t afbloeien en krijgt nu final solution sinds 4 dagen,andere 2 sinds vandaag en de 4de skunk blijft mooi verder bloeien,de bladeren mooi groen nog dus die krijgt nog gewoon voedingswater met bloombastic.

EC in voedingswater 1.7 pH 5.9

 

Vandaag druk dagje geweest want begonnen met de volgende ronde.

 

Pics volgen

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 62 op 12/12

 

de pics zijn al wel enkele dagen oud had weinig tijd vrij.

 

Hier de white gold:Deze is ondertussen zo goed als klaar en krijgt nog de wortels gespoeld

gallery_25798_9803_221357.jpg

 

gallery_25798_9803_270815.jpg

 

Een skunk:

gallery_25798_9803_285730.jpg

 

Een white diesel,deze ruikt echt heerlijk

gallery_25798_9803_452341.jpg

 

de white lady:

gallery_25798_9803_306731.jpg

 

Een skunk uit zn hok,wel de magerste van de 4 deze hangt nu te drogen

 

gallery_25798_9803_327502.jpg

gallery_25798_9803_114238.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele oogstpics:

 

White gold

gallery_25798_9803_47116.jpg

 

gallery_25798_9803_272920.jpg

 

gallery_25798_9803_258027.jpg

 

Skunk nr2

gallery_25798_9803_32586.jpg

 

gallery_25798_9803_54682.jpg

 

gallery_25798_9803_170987.jpg

 

Skunk nr 3

gallery_25798_9803_288411.jpg

 

white diesel

gallery_25798_9803_53091.jpg

 

white lady

gallery_25798_9803_377307.jpg

 

zo dit was het voorlopig er zullen nog n paar oogstpics volgen

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...