Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
storpie

Northern lights stekken

Recommended Posts

Hallooooooooooooooow,

 

Ik heb voor deze ronde Northern lights stekken kunnen regelen.

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Toppen?

Hoe lang voorgroeien?

Hoe lang groeien ze nog door nadat ze in de bloei zijn gezet?

Aantal weken bloei? (10 weken dacht ik)

Andere tips?

 

gr

 

Storp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al lid vanaf 2008 ....dan moet je toch wel verslagen hebben gelezen over Northern light.

 

Maar ik kan wel zeggen dat je 2 weken moet voorgroeien maar stel dat je maar beperkte ruimte hebt?

Ik zeg toppen...maar stel dat je er veel op 1m2 hebt staan...gaat het dan wel en word het niet te vol?

Ze groeien tot week 5 in de hoogte ..daarna niet veel meer.

Gemiddeld 8,5 a 9 weken bloei...maar misschien staan ze wel op steenwol..dan scheelt het weer iets in tijd!

 

Tip...lezen en misschien iets meer info over je kweek hokje...want nu weet je nog niet veel :)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo, 2 weken is erg veel....

 

Ik heb 18 stekken die straks in 18liter potten gaan gevuld met aarde.

De afmeting van mn tent is 2.40m x 1.20m en 2x 600W

 

Doorgroeien tot week 5???? Dat is erg lang in vergelijking met PP die ik de vorige kweken had (3 weken)

Kan ik daar uit op maken dat northern lights erg langzaam groeien?

 

Ze staan nu op de stekblokkies en zijn een centimeter of 11.

Ik ben ze nu in het voorgroei hok aan het zetten met 2 tl lampen er boven

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 liter potten, dan mogen ze gerust 2 weken voorgroeien toch.

 

word er bedoeld dat ze na 12/12 nog 5 weken doorgroeien? of vanaf stek 2 weken voorgroeien en na 12/12 nog 3 weken groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weer ergens anders gelezen dat ze 2 weken doorgroeien na de start van bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Ze lijken erg op PP vwb doorgoeien en de hoogte die ze maken. Als je met de hoogte van je lampen speelt kan je ze laten strekken of juist gedrongen houden.

 

Als ik ze op 12/12 zet na zo'n 8 -10 dagen voorgroei (heb cooltubes dus groei wat langer door) dan worden ze ongeveer 2 keer zo hoog als op het moment dat ik omschakelde.

 

Bij mij staan ze ongeveer 50-75 cm boven de potrand.

 

Ik denk dat ze ongeveer de zelfde groei potentie hebben als PP, heb veel contact met jappie78 en die komt ook bij mij over de vloer en hij growd alleen maar PP.

 

Sterkte en hoor het wel van je....

 

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor de info.

 

Als ze nou nog 3 weken doorgroeien snap ik eigenlijk niet waarom ze zeggen dat je 2 weken moet voorgroeien.

Volgens mij worden ze dan veels te hoog.

 

onderstaand is een foto na 7 dagen voorgroeien. ze zijn al goed geworteld.

 

 

gallery_18712_7553_83428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb weer ergens anders gelezen dat ze 2 weken doorgroeien na de start van bloei

start bloei:

bij de een is dat het moment dat de knop op 12/12 gaat

bij de ander het moment dat je bloei verschijnselen ziet..

 

tja verwarrend is dat... :spliff:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze op deze plek blijven staan zou ik wel omschakelen, zodat je geen breedte probleem gaat krijgen.

 

Bij mijn zijn ze iets voller als ik overschakel,maar ik zet mijn 11L potten wel met 10cm tussenruimte neer.

 

Mocht je toch problemen krijgen dan kan je altijd nog voorzichtig fimmen of wat ik bijna altijd doe, de onderste 2-3 internodes verwijderen.

 

Veel picas posten, dan kunnen we allemaal meekijken en adviezen geven....

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze blijven hier zeker niet in staan. Dit is mn voorgroei/drooghok

Ik pot ze later over in 18liter potten.

 

Ik heb een tent van 240x120m met daarin 2x 600W

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Vermoeden had ik al met die kleine potjes...

 

heb net ff mn eigen topic terug gelezen en op pagina 2 zie je de foto's van de dames die op 12/12 gezet zijn, of iets ervoor. Kan je beetje zien wat ze doen met die 3 weken doorgroeien....

 

Komt goed en blijf je volgen..

 

Laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo in die kleine potjes ziet het er misschien leuk uit, maar als je ze nu overpot naar 18 Liter potten en dan op 12/12 zet en ze groeien dan nog 2/3 weken, dan denk ik dat het maar zielige plantjes worden in hele grote potten. die foto's van 7 dagen voorgroei, zo krijg ik ze als stek binnen (weliswaar wat minder wortels)

 

ik heb gister een foto gemaakt van mijn planten die in een 11Liter pot staan, dus iets kleiner als een 18 Liter pot, staan ook pas 7 dagen op 18/6 en ze gaan pas na het weekend op 12/12.

 

foonn034.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik was ook niet van plan om ze nu al in de bloei te zetten.

Ik ga minimaal 10 dagen voorgroeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Wilde het idd niet zeggen van je "voorgegroeide"NL's maar die zijn idd gewoon nog babys, als je de pica van amnees kijkt, dan is dat het moment bij mij dat ik ze omschakel ongeveer en dan komen ze ruim over de pot en 50-75cm hoog.

 

Tegen het einde van de 3 weken is de groei er pas uit, heb bij een maat gezien als je te vroeg omschakelt en dan hebbie echt iets meer als niets. Als ze net over de potrand groeien met de bladeren dan moet je echt gaan omschakelen als je normale planten wilt, spelen met de hoogte van de lampen en korter/langer voorgroeien zou ik pas doen na een paar ronden met dezelfde soort en dan kan je ze beter in de hand houden of sturen.

 

Voorals nog als ik naar je kleine voorgegroeide dames kijk, zou ik zeggen geef ze nog een week en bepaal dan hoe ze erbij staan. ga er trouwens wel vanuit dat je ze onder de HPS hebt staan anders groeien ze echt langzaam hoor !

 

Hey veel succes en blijf picas posten dan moet het wel goed gaan komen....

 

Laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist nog ff een fotootje gemaakt. Ze zijn nu ongeveer 15cm lang

Vandaag is de 9e dag 18h licht.

 

Ik groei trouwens voor met een tl lamp

 

Oja, net mn huidige ronde gewogen en dat was 950gr. Dat is dus 0,8 gr/W

 

gallery_18712_7553_67377.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het aantal dagen wat je moet voorgroeien lastig is om te zeggen helemaal omdat iedereen in andere grote potten kweekt en op andere afmetingen is er een betere vuistregel

 

Als de stekken/zaailingen net zo breed als de pot waar in je ze afbloeid zijn is het een mooi moment om over te schakelen naar 12 12

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ze vanavond maar overpotten op de 18liter potten, want volgens mij worden ze nu beperkt in de groei door die kleine potjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het wel verstandig om ze onder tl verlichting te zetten? is het niet beter dat je ze gewoon in de 18 liter potten zet, en 1 600 watt lamp in het midden hangt en dan nog een weekje op 18/6 en dan kijken of je er wijzer van word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, zodra ze in de 18liter potten gaan komen ze onder 2x 600W te hangen en dan groei ik nog door tot zaterdag denk ik.

Dan hebben ze 2 weken voorgegroeid

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik mee eens wat amnees zegt gewoon onder hps een paar dagen en je zal een groot verschil zien

jij gebruikt 2x 600watt het mooiste zou zijn om eerst 1lamp te gbruiken voor de groei de laatste dagen voor je de klok omgooit naar 12-12 en dan alle lampen aanknallen

heb het ervaren met mijn pp stekken voor de rest ziet het er netjes uit top ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Verpotten en dan onder hps is een goed plan, je merkt echt verschil als je dames in grotere potten gaan bij hetzelfde licht. En jij gooit ze ook nog eens onder de hps dus dat moet wel een groei spurt worden. Meerwaarde van 2 lampen aan betwijfel ik (financieel gezien zegmaar).

 

Ben benieuwd hoe ze er straks bij staan op het einde van je voorgroei.

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij moet je deze stekken eerst aanmoedigen voordat ze iets doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze 2 dagen geleden getopt, dan blijven ze ook altijd ff stil staan door de stress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...