Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lowlife

Lowryder 1 van sannie zaad kweekje

Recommended Posts

hallo iedereen ik ben lowlife ik heb nu in mijn kastje 4 Lowryder dames en 1 heertje heb er net namelijk 2 andere weg gehaald.

ik heb ze op 26jan geplant vanaf het begin tot nu op 18/6 bijven ze ook op staan.

 

ik heb hier een paar fototjes en een paar vraagjes ;)

 

Hier fototje van alle plantjes.

gallery_25429_9622_46983.jpg

alleen neemt mijn mannetje die het snelste en mooiste groeide zoveel ruimte in beslag dat ik hem gebroken heb.

 

hier fototje van 2 dames apart.

gallery_25429_9622_503661.jpg

ik kweek onder 1 tl van 18watt en 1 spaar lamp 9 watt. (komt als het goed is binnen kort na MOH :D zaterdag groot feest :P :D komt er nog een tl bij te hangen.)

 

hier de andere 2 dames.

gallery_25429_9622_390272.jpg

Rechts staat de grootste dame eerst dacht ik dat het een man was omdat hij zo snel groeide maar was dus nie zo :lol:

 

Dit is mijn inlaat voor frisse lucht maar ik heb geen uitlaat omdat het een kast is met schuif deuren dus blaats het er vanzelf wel uit.

gallery_25429_9622_43670.jpg

 

Hier is mijn heertje.

gallery_25429_9622_407696.jpg

hij doet het volgens mij wel goed.

 

nu heb ik nog een paar vraagjes.

 

1. mijn mannetje begint nu al stuifmeel te verspijden maar ik weet niet of de vrouwtjes rijp zijn om bestofen te worden.

2. ik ben nu al bezig het stuifmeel op te vangen maar ik weet niet hoe ik het het beste kan op vangen en waar ik het moet laten.

3. hoe kan ik het beste de plantjes bestuifen.

 

Alvast bedankt iedereen die antwoord wil geven.

 

Greeetzzzzzz Lowlife.

Edited by Lowlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

leuk dat je een zaadkweekje doet.

 

ik heb alleen een paar vraagjes?

 

1: je zegt dat je mannetje nu al stuifmeel verspreid. is die daar niet erg klein voor?

2: je hebt het aantal licht uren nog op 16? enig idee waarom je mannetje dan al bloeit? of is het auto flower?(ben zelf nog noob op autoflowergebied)

 

de reden van deze 2 vragen is dat ik zelf ook een keer wat zaad heb gekweekt, maar mijn planten waren wel heel wat groter voor ze gingen bevruchten.

 

stuifmeel kan je overigens in een zak opvangen, en deze dan om een tak van je vrouwtje doen en even met de zak voorzichtig schudden.(weet niet meer waar maar staat wel op dit forum, gebruik de zoekfunctie maar even)

 

hoop dat je er wat aan hebt.

 

groeten munsterman

 

edit: oja hoever hangen je lampen van je plantjes af?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo munsterman.

 

zou vragen zin eigenlijk wel een beetje dom er staat duidelijk in mijn tekst dat ik mijn lampen op 18/6 heb staan.

en Lowryders zijn autoflowers als je niet weet wat dat is weet ik het ook niet meer man sorry ;)

 

mijn lampen hangen nog geen 10cm boven mijn plantjes

Edited by Lowlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf zoals ik al zei totaal geen kennis en ervaring op auto flower gebied.

 

en domme vragen bestaan niet.

anders zouden jou vragen dat ook zijn,(alles wat je vroeg staat namelijk wel op dit forum, ik zoek net even 5 minuten en heb alles al gevonden)

dat van de lamp nog op 16 had ik in mijn stonede en nog slapirige hoofd niet goed gelezen, sorry man:p

 

en ja dat ik niet weet dat lowriders autoflowers zijn, kan ik maar 1 ding op zeggen. ik schaam me al diep. maar leer zo toch wel elke dag weer wat.

 

ik ga in ieder geval wel je topic mee lezen als je dat goed vind, zo leer ik eens wat over de lowriders.

en de tl mag je best dichterbij doen hoor, ik had mijn tl eerder altijd op 4 a 5 cm van de plantjes af

groeten munsterman

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe je stuifmeel wat je opvangt in een mooi afgesloten bakje/zakje,en hup!>de vriezer in!

Blijf dit gewoon doen tot de vrouwen genoeg pistels hebben om bevrucht te worden.

Strooi nu wat stuifmeel in een zakje en plaats het zakje over de vrouw,even schudden,en klaar!

Ik zou als ik jou was de licht-cyclus op 20 uur licht en 4 uur donker zetten,dit zijn N.L. lowriders,dus autoflowers.

Autoflower houd in:bloeit naar leeftijdtijd v/d plant,en negeert dus de gehele lichtcyclus-verandering die normaal ingesteld word om de bloei te starten.

dat is een groot voordeel,je kunt ze dus meer licht geven!

De plantjes hebben echter wel 4 uur donker nodig om te rusten,en daarna weer vrolijk&fruitig 20 uur licht aankunnen.

op deze manier kweek je snellere & betere autoflowertjes,en betere zaadjes!

TL mag idd op 5 cm v/d plantjes,zorg dus voor een beetje een gelijk veldje,buigen met ijzerdraad mag als je voorzichtig bent en niet te dik draad gebruikt.

Autoflowers houden niet van dieven,dus niet snoeien.

Peace,

Collie Weed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey munsterman Je hebt gelijk over de tl verlichting dat kan dichter bij maar somige planten zijn wat grooter snapie.

 

@ collie weed.

 

bedankt voor de tip man helemaal die van het stuifmeel bewaren

en ik heb het mannetje geknakt dus heb geen ijzerdraad nodig:P

 

Greeettzzzz........ Lowlife

 

Hey munsterman Je hebt gelijk over de tl verlichting dat kan dichter bij maar somige planten zijn wat grooter snapie.

 

@ collie weed.

 

bedankt voor de tip man helemaal die van het stuifmeel bewaren

en ik heb het mannetje geknakt dus heb geen ijzerdraad nodig:P

 

Greeettzzzz........ Lowlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou helaas is mijn camera kapot dus kan ik geen fototjes laten zien maar die komen noog.

 

alle plantjes staan er lekker bij alleen krijgen 2 plantjes wat rare gele ronden in de blaadjes.

de zaad zakjes zijn volgens mij lekker bestofen.

en meer valt er niet te zeggen.

 

Greetzzz Lowlife!

Edited by Lowlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het toch een beetje te jammer dat mijn camera het niet meer doet dus heb ik even wat fototjes gemaakt met mijn webcam.

alle plantjes doen het wel goed alleen heb ik ontdekt dat je lowryders beter iets kan laten strekken want het mooiste plantje had ik per ongelijk wat laten strekken en die staat er toch het mooiste bij.

ik weet het niet zeker maar ik schat toch zo'n 100 zaaden maar we zullen zien :wacko: als het zo is vind ik het nog best goed voor 1 tl buis en 1 spaar lamp 18watt 9 watt.

 

 

Hier mijn mooiste vrouwtje die al lekker vol met zaad gaat zitten.

gallery_25429_9622_45769.jpg

 

Hier staan ze allemaal lekker te relaxen :verrygood

gallery_25429_9622_10970.jpg

 

Hier ook allemaal

gallery_25429_9622_70879.jpg

 

Het is niet veel maar het is iets :(

 

Greeeetzzzzzz....... LowLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tuintje :verrygood

 

() Je hebt gelijk over de tl verlichting dat kan dichter bij maar somige planten zijn wat grooter snapie. --- Lowlife

Je kan die kleinere op een ophoging zetten, dichter bij het licht.

 

Ze kunnen ook wel dichter met hun koppie bij TL dan 5 cm, zeg een halve centimeter...

 

Maar pas op als je een armatuur of iets dergelijks gebruikt waarin je de trafo nog hebt zitten, op de plek waar die zit is het een stuk warmer, de TL lamp zelf is niet zo warm.

 

 

() alleen heb ik ontdekt dat je lowryders beter iets kan laten strekken () --- Lowlife

Ze heten niet voor niets Lowryders ;p

 

Maar, het zijn toch geen miniryders heh... staan ze van begin tot nu onder hetzelfde licht ?

 

Wat voor kleurspectrum heeft je TL ? ('kleurcode')

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 830 voor bloei en 827 voor groei gebruikt volgens mij.

 

misschien kon je het niet zo goed zien maar alle plantjes staan een 1 bak dus gaat klein beetje moeilijk worden denk ik :verrygood :wacko:

 

het zijn dan wel lowryders maar de plant die een beetje ging strekken heeft wat meer ruimte tussen de aftakkingen en bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...