Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
deboz

Bouw Van Minihok

Recommended Posts

Hallo ik ben bezig met een kast op te zetten en ik heb wat foto's gemaakt.

kan ik wat tips krijgen.

 

2lcn1wz.jpg

 

r8xmhe.jpg

 

11h53le.jpg

 

Bedankt alvast ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer specs aub!

Hoe groot is het hok?

Wat ga je er in hangen qua licht,

is het ook om in af te bloeien of enkel voorgroeien?

ENZ...

 

Dan komen de tips vanzelf ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het hok is 48 diep, 90 hoog en 57 breed.

 

ik ga er 4x nlx indoen onder een 125watt tl met kap.

 

heb 4x 6.5L potten met growmix.

 

100 kuub koolstoffilter die nog moet komen.

 

op de grond een soort bak gemaakt met vijverfolie op aanraden van de smartshop.

 

EC meter en een tijdschakelaar voor de lamp, lv en temp. meter in 1.

 

1 pc ventilator voor binnen, 1 voor de aanvoer van lucht van buitenaf en nog 1 voor de afvoer bij de koolstoffilter.

 

zoiets word het als ik niets vergeten ben!

 

 

alvast bedankt voor de tips ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je een PC fan gebruiken om lucht door je filter te zuigen?

Want dat gaat niet lukken ;)

Daar heb je een buis- of slakkenhuisventilator voor nodig.

 

90cm hoogte is ook wel heel weinig. Het zal dus wsl scroggen worden voor jou.

Voor de rest ziet het er al heel goed uit.

 

Met die vijverfolie kan je nu de potten langs onder water geven.

Wat heel goed is voor de planten en stukken gemakkelijker werkt.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt, ik moet inderdaad nog een koolstoffilter met fan hebben. Als je een goeie tip hebt voor 100kuub voel je vrij om die te geven!

 

Verder ben ik me bewust dat ik moet scroggen dus dat gaat ook gebeuren, verder heb ik wel een TL lamp, wat niet echt heel warm word.

 

het water via onder ga ik pas geven als de wortels gegroeid zijn zodat die goed water kunnen opnemen...

 

 

bedankt voor de snelle reactie!

 

meer tips & tricks zijn altijd welkom! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bv.:

Afzuiger

Koolstoffilter

Let wel kuub ventilator minstels maal 1.25 doen voor kuub koolstoffilter. Bijvoorbeeld 100m³ afzuiger met 125m³ filter.

 

PS:

Potten direct langs onder water beginnen geven!

Dat stimuleert de groei van de wortels.

 

Nu ga ik werken spijtig genoeg... De rest helpt je wel verder ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar kan ik een 100m3 afzuiger+ 125m3 koolstoffilter halen?

 

potten hoef ik nog niet gelijk van onder water te geven omdat ik ze gelijk pot in 6.5 l potten. De wortels zijn dan nog niet tot de bodem van de pot, dus nemen ze nog geen water op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus nemen ze nog geen water op.

hey man

 

dat bedoelt Aurele juist ,

Omdat de worteltjes klein zijn , moet je ze stimuleren om naar vocht te gaan zoeken ;)

en als je ze dan vanbovenaf water geeft krijgen ze het gelijk ... en hoeven ze niet te zoeken ..

als je ze dan van onderaf gaat geven

gaan/moeten ze er naar zoeken.. en dat is dus beter voor de wortelontwikkling :lol:

 

 

Hoop dat je hier wat aan heb :D

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik snap het.

En ik moet mijn lamp 125 watt tl aansluiten op het netstroom.

Hij heeft alleen maar draadjes met kroontjes. wat moet ik kopen om hem vanaf de vitting aan te sluiten op het netstroom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar kan ik een 100m3 afzuiger halen en 125m3 koolstoffilter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiger bij een growshop maar je kunt ook ff naar een bouwmarkt gaan voor een Pflieger buisventilator van 100mm, die doet 125M3.

 

Koolstoffilter kun je bestellen bij Exotic Garden of ff zoeken hier op WF naar andere mogelijkheden daarvoor.

 

Plaats eens een foto van je TL...

 

En doe er verder niks mee raadt ik je aan ;)

 

Als je je al afvraagt wat je moet met wat draadjes en een kroonsteentje om iets aan te sluiten op een stopcontact kun je beter wachten op goed advies maar dat kunnen we je pas geven als we weten wat je in huis hebt gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn de foto's van de lamp. Ik heb geen VSA nodig hadden ze in de growshop gezegd. Afzuiger hebben ze minimaal vanaf 160 m3 bij de shop.

 

Dit zijn de foto's van de lamp+ aansluiting.

 

2s8mqg4.jpg

 

24fjl9c.jpg

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dit noemen wij dus een spaarlamp en geen Tl, hoewel het eigenlijk wel zo is.

De meeste problemen in de wereld zijn communicatieproblemen, maar goed...

 

U sluit de blauwe, rode, zwarte of bruine draad aan op één van de draden die beschermd zijn met de silicone hittebeschermers.

Deze draden noemen we de fasedraden of lijndraden. Tussen deze twee heerst uw 230V spanning.

Aangezien dit wisselspanning is maakt het niet uit dat u de blauwe en rode(of bruine of zwarte enz) draad omwisselt.

 

Wat echter wel belangrijk is, is dat u de aarding correct aansluit. Dit is de geel/groene draad.

Deze sluit u dan ook aan op de geel/groene draad die u naar u lamp hebt getrokken.

 

Als de kern van de draad die u naar de lamp legt geen massieve kern is, dus wanneer deze bestaat uit kleine gevlochten kopere draadjes, de zogenaamde soepele kern, dan moet u de ontmantelde eindjes voorzien van adereindhulzen!

Ik raad u dus aan om een kabel met massieve kern te gebruiken met ten minste 1.5mm² doorsnede. 2.5mm² werkt moeilijker maar is altijd beter en u kan later ook makkelijker meer licht hangen. Dan hoeft u geen nieuwe kabel te trekken.

 

Ik moet wel zeggen indien u hier al problemen mee heeft, wat gaat u dan doen met de tijdsklok, differentieelschakelaar en de automaten die de leidingen van uw groep beschermen??????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Ik kan begrijpen dat u niet happig bent om een elektricien te laten komen om uw wietkastje aan te sluiten,

daarom stel ik voor dat je aangeeft uit welke omgeving je afkomstig bent. Misschien dat er dan naburige leden zijn die u willen helpen. Anders moet u een kennis zoeken die er wel verstand van heeft.

 

Ik zie hier anders ongelukken gaan gebeuren!

 

PS: ik zet het er nog maar even bij. Nooit onder spanning werken! Altijd eerst de spanning afschakelen aan de automaat!

En dat geldt voor iedereen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...