Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nickos

5x Santa van dinafem SCROG

Recommended Posts

die lamp moet wel erg zijn best doen om al je plantjes van het licht te voor zien miss volgende ronde lampje erbij?

voor de rest moet ik zeggen dat ze er netjes en mooi vol bij staan top man!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste mede growers:D

 

ik zit met een probleem namelijk een bladprobleem :s

het raaren is dat het maar bij 1 plant is ?

 

ik denk zelf dat het een magnesium tekort is maar wil graag jullie mening aangezien ik hier nog niet mee te maken heb gehad. Heb ook al roestplekjes gehad maar kan er nu geen vinden, de bladeren worden geel. Denk ook niet dat ze te nat staat

 

hier wat foto's

 

gallery_23229_9611_655395.jpg

 

gallery_23229_9611_2304551.jpg

 

gallery_23229_9611_198401.jpg

 

graag reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

het lijkt idd sterk op een magnesium te kort.

je kan je bladeren inspuiten met een oplossing van bitterzout, normaal doe je het niet meer tijdens de bloei maar omdat bij er jouw nog niet veel bloemvorming is zou ik het toch nog durven (probeer niet te veel op de bloemen te spuiten)

 

bitterzout is eigenlijk magnesium sulfaat, dit word zeer goed langs de bladeren opgenomen.

 

wel zou ik je wortel temperatuur en ph eens nakijken, ik zie ook dat je wat rode bladstelen hebt en dit wijst meestal op een ph probleem

 

welke voeding geef je? geef je hier genoeg van?

 

grtzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lysergic

 

ph van me water zit op 5.8

grondtemp zou ik niet weten, morgen maar is meten.

ik heb al bitterzout in huis dus ga zo ff een beetje aanmaken voor bladvoeding zal uitkijken met de toppies

heb net ergens gelezen dat je 1.5 g per/l moet gebruiken weet jij of dit klopt?

 

ze krijgen nu canna flores en een beetje plagron green sensation afgezuurd met ph- van bac

de hoeveelheid is wat op de etiketten staat dus moet genoeg zijn, ze krijgen elkedag voeding mee via de blumats

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor de ietwat late reactie (ben goed ziek geweest)

 

de hoeveelheid bitterzout dat ik gebruik weet ik niet juist, ik voeg meestal 0.5/0.7 ec toe aan kraanwater en dit sproei ik dan.

wat ik wel weet is dat bitterzout de ec enorm omhoog brengt dus zeker niet teveel van gebruiken

 

wat je voeding betreft zou dit normaal toch goed moeten zijn :verrygood al heb ik geen ervaring met de genoemde merken

 

je kan als je grond temperatuur goed zit eventueel eens een grondmonster laten nakijken dan weet je het zeker.

 

grtzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft weer even geduurt maar...

 

updatetje

 

magnesium tekort is aan het bijtrekken er zat te weinig bloeivoeding in me vat dit was dus de oorzaak.

had wel al een fles magnesium besteld en heb een nieuwe ph meter gekocht en heb een ec meter besteld die had ik nog helemaal niet.

verder maken me chickys het goed

had ook nog een lekkage gehad <_< in 1 van de blumats zat een grote luchtbel dus die sloot niet meer af .

30 l water in me tent :S

en verder heb ik ook me opstelling in me tent een beetje veranderd

eerst ging me filter boven me lamp en nu ernaast zodat me lamp nog wat omhoog kan

1 dame heeft haar koppie een beetje verbrand

maarja verder gaat ie lekker :smoke

 

foto's

 

we zitten vandaag op 6 weken groei en 5 weken en 2 daqen bloei (totaal wil ik 10 weken bloeien)

gallery_23229_9611_1238061.jpg

 

gallery_23229_9611_2296657.jpg

 

gallery_23229_9611_693200.jpg

 

gallery_23229_9611_1792709.jpg

 

gallery_23229_9611_2841678.jpg

 

gallery_23229_9611_604857.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg mooi uit nickos..

Zijn idd goed bijgetrokken <_<

 

Vooral de sativa pheno achterin vind ik erg mooi..

Die gaat veel opleveren let maar op :smoke Mits je haar genoeg tijd geeft om af te rijpen..

Ik denk dat ze wel iets langer dan 10 weken nodig heeft... Maar we zullen zien, ik kan het ook mis hebben..

 

keep em green dude,

hele mooie soort als ik dit zo zie..

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

ze zijn terug goed bijgetrokken.

alles ziet er veel belovend uit hoor <_<

 

doe zo verder en je kan straks genieten van wat lekkers :smoke

 

grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt beekaa

even aankijken als ze langer nodig hebben dan 10 weken krijgen ze die natuurlijk

die rechts achter is indd me mooiste deze is ook aardig de hoogte ingeschoten

vandaar dat ik me opstelling veranderd heb want die begon een beetje te verbranden

 

 

@lysergic

ze trekken goed bij maar je ziet wel duidelijk als je kijkt naar de andere planten dat deze minder ontwikkeld is dan de andere. goeie les voor de volgende ronde ec meter is ook besteld!!

 

peace <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 2 fototjes

gallery_23229_9611_2376509.jpg

 

gallery_23229_9611_44080.jpg

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

hay..!!:verrygood

 

vandaag even een netje in elkaar geknutselt sommige toppen begonnen een beetje te hangen

 

gallery_23229_9611_273341.jpg

 

gallery_23229_9611_1371128.jpg

 

gallery_23229_9611_1542444.jpg

 

het ene kneusje met dat magnesium tekort gaat wel beter maar nog steeds zichtbaar dat zij niet lekker in der vel zit

geef deze nu even handmatig water met extra magnesium. blijft vreemd dat de andere hier geen last van hebben

kan het kwaad als de andere planten ook de extra magnesium krijgen want dan kan ik het gewoon in me vat doen of raad iemand dit af

 

gallery_23229_9611_1120610.jpg

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

en? iemand? niet allemaal tegelijk !!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee,

 

integendeel zelfs. Ze vinden het lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rond deze periode in de bloei vinden ze een beetje extra Mg helemaal niet erg :lol:

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

het ziet er nog steeds erg mooi uit, de topjes beginnen er ook steeds lekkerder uit te zien ;)

 

wat het mg geven betreft sluit ik me aan bij bovenstaande reactie's :lol:

 

grtzzzzzzzzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blaadje wat je laat zien zit bovenaan de plant, als het daar het eerst verscheen en dus niet van onderuit naar boven trok is het geen magnesium gebrek. Magnesium is mobiel en de oudere bladeren zullen dus eerder verschijnselen vertonen dan de bovenste, als de bovenste er al zo erg uitziet dan moeten de onderste bladeren in verregaande staat van ontbinding zijn, wat volgens mij niet het geval is..(?) Het lijkt mij eerder 1 van de volgende elementen, ijzer, mangaan, zwavel of misschien wel zink. Ik zou in ieder geval dat plantje wat extra mico nutrientjes meegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nickos

 

Dat zijn inmiddels een best stel knuppels geworden, that looks jummie jummie :lol:

Wat een hoogte verschil man tussen die planten, dat scheelt minstens 20 cm...

Ben benieuwd wat dit soortje jou gaat opbrengen, veel succes verder ;)

mvg B

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk dat zijn reacties ;)

 

ik ga een beetje magnesium in me vat gooien er zit nog 30 liter in me vat

op de fles magnesium staat 1ml op 1l gewoon aanhouden of zal ik minder doen omdat ze er anders 30 l mee krijgen

geen ervaring nog met magnesium

 

@blowmonkey

kijk dit is leerzaam :lol:

het lijkt wel erg op magnesium als ik het met de foto's vergelijk

onder heb ik indd nergens last van. boven is het klote er zelfs de nieuwste blaadjes hebben de verkleuringen

ik ga de andere elementen ff nakijken

mico? nutrientjes ken ik niet

 

 

 

bedankt voor de reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dacht ik al dat het micro was nog nooit mee gewerkt eigelijk das voor het bodemleven toch of zit ik ernaast

grz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...