Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokymcpott

2* hymalaya gold en 1 green poison (1.5maand tl en dan naar buiten)

Recommended Posts

Hey mede kwekers.....

 

Dit jaar ben ik er vroeg aan begonnen.

 

De keuze is gevallen op hymalaya gold (greehouse) en green pioson van (sweet seeds)

 

Heb het voorbije weekend besloten en actief beziggeweest met een tl kast te bouwen .

Het is wat groot uitgevallen maar heeft me maar 70 euro gekost . hij is 1m50 lang 50cm hoog en 50 breed.

Maar dan kan ik hem later voor het grotere werk gebruiken . Nee de voornaamste reden was omdat ik mijn 36 w lampen niet onder de 1m25cm kon vinden .

 

Het tl hok bestaat uit 3 36 w lampen van sylvania coolwhite. En heb het hok helemaal gebouwd witte panalux platen.(wel geen aanrader om mee te werken) is nogal broos maar is met toch goed gelukt.

Heb hem niet helemaal dicht gemaakt werk met een rflectie doek aan de voorkant zodat er ook toevoer van verse lucht is zonder bruik te maken van de ventilator.

 

Nu De zaadjes zijn vandaag ontkiemd(tussen kuekenpapier (leuk altijd perfect en heb zo al altijd 90procent gehad dat ontkiemde). En gaan strak in het tl hok groeien tot het weer het toelaat om ze buiten te zetten wss half april.

 

Nu dit jaar ga ik ook gebrruik maken van schimmels .

 

Heb me bac schimmels aangakocht . en verder ook de stimulatoren van bac en biologische voedingen .

 

Nu Er is me wel iets opgevallen dat men nergens juist zegt hoeveel bac schimmels men mag toevoegen bv in een potje van 0.5 liter waardat mijn zaad in gaat ontwortelen.want er staat enkel op 5gram per plant afhankelijk van potgroote maarja daar weet je niet veel mee hé)

 

Ik heb gisteren de potjes guld met stekaarde en +/-3 gram bac schimmel er aan toegevoegd is dat te veel ??? of te weing?

De volgende post zal ik een paar fototjes van de kastje en plantjes posten .

 

En nu nog hopen op Zonnige maanden!!!!!!!

 

grtz Smokeymcpott

Share this post


Link to post
Share on other sites

hIER BEN IK AL TERUG WAS ME BEETJE AANT VERVELEN IN DE AFWACHTING TOT HET PANTEN VAN MEN ZAADJES SEFFES ....

 

:D

 

Heb reeds al wat fototjes getrokken van mijn vlug in elkaar getoken tlhokje ( heb er zo een 5 tal uurtjes aan getimmerd). Verder heb ik ook wat fototjes van mn nieuwe zaadjes (de niet gekiemde die ga ik volgend jaar gebruiken) . Bewaar ze in de frigo in een fotrolletjes houder. Zo weet ik dat ze zeker nog een jaartje hun kiemkracht houden.

 

URL=http://www.wietforum.nl/index.php?autocom=gallery&req=si&img=248311]gallery_12518_9557_1086792.jpg[/url] tl bak

 

gallery_12518_9557_869317.jpg

 

gallery_12518_9557_1216317.jpg mn reflectortje wat de opening van mn tl bak zal afschermen.

 

gallery_12518_9557_38960.jpg mn propagatortje met 3 0.5 l potjes en 3 gram schimmel in elk.

 

gallery_12518_9557_508917.jpg mn mechanisch timerke 17 u licht 7 uur donker in tl bak

 

gallery_12518_9557_850718.jpg mn nieuwe productjes

 

gallery_12518_9557_286711.jpg en hier mn zaadjes die tot volgend jaar bewaard blijven spijtig dat ik het label van green house verscheurd had :) maar die van sweet seeds was nog in orde....

 

Over een hhalf uurtje gaan ze de potjes in en zal ik de ontkiemde zaadjes ook eens fotograferen ......

 

grtzzzz smokeymcpott.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mense hier ben ik weer .

 

Ze zitten al in de grond sinds gisteren 15u30.

Gisteren hebben ze nog 7 uren licht gekregen en vanaf vandaag is het 17 uur licht en 7 uur donker .

 

Ik heb ze gisteren ook met een afgezuurde oplossing met wortelstimulator (kleinedosis) besprenkeld.

 

Nu ze zijn al goed op weg zie er toch al goed beweging in 1tjes is zijn zaadschelletje al bijna kwijt (hym gold) de andere hym gold is stilletjes maar zeker ook om hoog aan het komen .

Nu de green pioson is ook goed om hoog aan het komen maar het lijkt precies dat hij terug met zijn kopje schuin gaat dus eerder tegen de grond inplaats van naar de lampen toe . (wat zou ik her eventueel aan kunnen doen ?)

 

strak ga ik fotojes maken na men middagpost dan zie je de vooruit gang al

 

 

grtzzz smokeymcpott.... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo heb effe vraagje is het mogelijk om je planten onder gewone tl lamp te zetten zoals overal verkrijgbaar?

welke productjes zijn dat als ik mag vragen?

 

b.t.w. ziet er goed uit :rofl

 

grtz ganjabong

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: ..........................................................................

 

 

tuurlijk voor te groien coolwhite pakken overalverkrijg baar en natuurlijk ook wel genoeg wattagepakken ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen !!!!!

 

ben er weer en nu met wat fototjes van mijn plantjes !!!

 

ze zijn nu 5 dagen in de grond en steken nu zo een 4 dagen boven de grond .

 

Mij lijkt het dat het goed gaat met de drie .

 

Momenteel heb ik nog geen voeding bijgegeven enkel wortelstimulator . De stekgrond die ik grebruik is al genoeg bemest voor het zaad.....NPK 14/15/17

 

De wortelstimulator van bac lijkt ook wel zeer goed tewerken als ik het vergelijk met mijn vorige (cyclus)planten dus niet mijn automaticpanten lijken ze wel 2 dagen voorsprong te hebben . Wat nu op 5dagen is was toen op een 6a7tal dagen.

Op 1l water doe ik 0.2ml wortelstimulator en zuur het af tot 6.2 (met ph- voor de groei van canna )

 

Alleen is het moeilijk om de vochtigheid in mijn kastje omhoog te brengen hij blijft rond de 40 35 procent (zet er wel elke morgend een paarkommentjes kokend water in zodat er toch een tijdelijke stijging is) zou dit problemen gaan geven . ( de temperatuur is meestal rond de 22graden overdag en snachts tegen de 20 graden dus dat zou ok moeten zijn :) )

 

Nu ben gisteren naar de aveve geweest en heb nog wat inkopen gedaan. Er waren namelijk acties op de pot gronden en mestoffen.

2 kopen 1 gratis dat laat ik niet liggen . Dus dadelijk 4 zakken van 40 l potgrond gekochtvoor 6 zakken zon 24 euro is toch ook een leuk prijsje en is voorbemest voor 150 dagen NPK 15 /17/17 met vele andere . 2 bussen meststof voor groene planten voor 10 euro 3l vind ik mooi hoor :blink: (praktisch idem samenstelling als terra vega ) en 2 bussen voor bloeiendeplanten( praktische idem samenstelling als terra flores)

 

De plannen zijn dus dat er uit eindelijk 1tje in vollegrond gaat wss een hymalaya gold en eentje in een kuip van 75 l wss de greenpoison en eentje ga ik relatief klein houden en in een pot van zo een 12 l steken.

 

allé genoeg gezaag hier zijn dan de fototjes

 

 

"5dagenoud"

 

gallery_12518_9557_589738.jpg

 

gallery_12518_9557_1105723.jpg

 

gallery_12518_9557_223740.jpg

 

gallery_12518_9557_800979.jpg

 

gallery_12518_9557_197831.jpg

 

gallery_12518_9557_19229.jpg

 

gallery_12518_9557_957758.jpg

 

Dat waren ze dan heb er nog geen labeltjes bij met naam maar dat is voor de volgende keer

 

grtzz smokeymcpott!! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo smokeymcpott

leuk soortje hymalaya gold

ga je zeker volgen succes :lol:

 

laterzzz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaaaaa hier ben ik weer mijn middagshifts zitten erop en ik kan me weer tenvolle wijden aan mijn plantjes .....

 

Nu ben net nog eens naar de brico geweest omdat ik toch wat negative dingen heb gelezen over het voorgroeien onder tl 33 coolwhite lampen en heb er mijn een 865 van philips bij gekocht dus nu gaat mijn bakje 2 33 lampen hebben en 1 65 lamp die ik natuurlijk in de middenste houder zal plaatsen .(36w)

 

Verder is het redelijk goed aan het gaan met mijn plantjes ze groeien goed door alleen dat ik vandaag toch gedwongen water te vernevelen was na het opemerken van nog al droge blaadjes maar zo heb ik dan wel weer het nadeel dat mijn lampen +/- 6cm van mijn plantjes staan(door het deksel van de propagator) zou dit erg zijn ?

 

Nu is wel mijn luchtvochtigheid op peil zo een 75 procent ......

 

 

straks ga ik nog wat fototjes trekken .......

 

 

grtzzz smokeymcpott......

 

mensen die dit topic lezen of volgen jullie mogen gerust tips of opmerkingen geven ze zijn altijd welkom!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de nieuwe fotojes met de nieuwe tl buis 865 (je ziet duidelijk het verschil)

 

Maar kan iemand me nu zeggen ofdat bv coolwhite 33 ok is voor voortegroeien.

Want hier en daar lees ik dat ze zeker geschikt zijn voor te laten voorgroeien en hieren daar lees ik dan weer dat ze niet zo geschikt zijn .

 

Dus heb nu een extra buis gekocht 865 van philips 36 w die ik dan ga combineren met de 2 33 buizen.

(dit zou dan wel goed moeten werken want men zegt dan wel weer dat men 33 en 65 kan combineren)

 

Iemand eventueel meer ervaring hiermee????? reactie zijn welkom !

 

gallery_12518_9557_248907.jpg

 

gallery_12518_9557_925550.jpg

 

gallery_12518_9557_789732.jpg

 

gallery_12518_9557_10556.jpg

 

gallery_12518_9557_1035900.jpg

 

gallery_12518_9557_843412.jpg

 

gallery_12518_9557_751928.jpg

 

je ziet toch wel duidelijk een verschil tussen de buisen maar wat ik dus zeker wil vragen aan jullie lezers is de combi 33 (2 lampen) 65 (1lamp) OK ?

 

grtzzz smokeymcpott....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey menseee!!! hier ben ik weer ////

 

 

geen fotos maar een schriftelijk updateje van mijn kweekje ....

Heb vandaag weer een nachtpostjes dus heb nu ook niet veel beters te doen.

 

we zijn ze steken nu van 20 februarie in de grond dus zijn net 14 dagen oud.

Ik heb toch wel een vergissing begaan met de code 33 lampen 3300 kelvin is niet het beste stectrum om in te groeien het blijkt ook nadat ik de 6500 kelvin lamp van philips er bij geplaatst heb dat ze beter groeien .

 

Nu staan mijn plantjes zo een 5cm van de 6500 en groeien zeer snel ( er hangen ook nog 2 3300 kelvin lampen in ).Heb zo ook nu in de progator staan (lv 70 en een temperatuur van 25 -27)

 

Leek me beter zo dan 1cm van de lamp niet in de propagator en een lv van 35 en temp van 18-21 ;)

 

 

Maandag heb ik een weekje verlof en kan ik me weer tenvolle wijden aan mijn plantjes ben vanplan een beetje meer geld op te maken en het zonnehemeltje voor mijn plantjes nog wat feller maken .

 

Nu ik kan nog 4 36W tl lampen bij monteren op mijn lampenbord . En ben van plan maandag eens naar de gamma te gaan en 4 armaturen met 2 6500k lampen en 2 lampen met een 2 met een lagere kleurentempertuur tussen 4000-5000.

 

De plantjes zijn momenteel begonnen aan hun 3 internode ...... :-) wart gaat het toch snel :lol:

 

grtz smokeymcpott!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) hey mense ....

 

 

zoals beloofd een foto update van mijn kweekje >.....

 

we zijn nu 2 weken verder en ze staan er nog steeds goed bij .....

 

gallery_12518_9557_1099960.jpg

 

gallery_12518_9557_1041935.jpg

 

gallery_12518_9557_773405.jpg

 

gallery_12518_9557_73506.jpg

 

gallery_12518_9557_695272.jpg

 

gallery_12518_9557_167459.jpg

 

gallery_12518_9557_1236740.jpg

 

zie zo dit was het weer ....

 

grtzz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik heb nog een paar honderd zaadjes van mijn vorige jaren die ik zelf gekweekt heb . het zijn Lowryder1*Lowryder2 zaadjes en dacht zo nu dat ik toch een tl hokje heb kan ik even goed een paar zaadjes van deze laten ontkiemen dus er komen 10 als ze goed ontkiemen plantjes bij .

 

Deze ben ik van plan in mijn tl hokje te houden en volledig op 12 12 zetten als ik de andere drie naar buiten doe wss tegen half april.

 

of eventueel ook mee naar buiten wie weet ...

 

 

gallery_12518_9557_991434.jpg

 

gallery_12518_9557_1300969.jpg

 

gallery_12518_9557_362323.jpg

 

verdere aanpassing aan het hokje moeten nog geburen maar alles op zijn tijd hé :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heejj smokymcpott! ;)

 

Ik zit ook even mee te lezen hoor als je het niet erg vind :wub:

Ik zat dus ook erg te twijfelen welke tl's je het beste kon gebruiken. Ik heb ook maar een paar verschillende gedaan.

 

Jou plantjes zijn net wat verder dan de mijne :D Ze zien er goed gezond uit.

 

En mooie nieuwe lowrider zaad aan het kiemen. Maar waarom op 12/12? Het is toch juist mooi dat je bij een autoflower meer licht kan geven omdat deze toch blijft bloeien?...

 

 

Maar keep up the good work ;)

 

ga zo door man

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) tnx vo de reactie.....

 

is altijd leuk van iemand anders te horen dat het goed gaat . :-)

 

ja heb nu toch ondervonden dat het beste de combi 33 65 tl het beste is om te groeien of alleen 65 lijkt me dan ook wel heel goed te zijn :-)

 

 

 

 

ja 12/12 of in ieder geval de lichturen verkorten wou ik doen om eens te zien als een lowrider eigenlijk meer bloeiepotentie gaat hebben als ze toch de laatste 2 of 3weken echt op bloeicyclus staan. Want heb ze tot nu toe enkel buiten gekweekt en nooit in de periode van september enzo .....

 

 

Maarja wie weet haalt het nix uit gewoon es even testen hé maar als het echt goed weer is zet ik ze toch ook buiten hoor want volgens mij is er niets zo goed als een fris windje en een warm zonnetje op je plantje lol

 

 

allé grtz Smokeymcpott!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleuren-codes

29 – warm wit

33 – neutraal wit

36 – kleur vergelijkbaar met flame gloeilamp

827 – extra warm wit

830 – warm wit

840 – koel wit

865 – daglicht

930 – warm wit

940 – koel wit

950 – daglicht

965 – daglicht

 

865 , 950 & 965 lijken mij 't meest geschikt toch ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je hebt gelijk ...

 

 

maar een mengeling van 6500k en 3300k is ook goed hoor ...... zou toch een gemiddelde van 4800 zijn lol

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D tnx vo de reactie.....

is altijd leuk van iemand anders te horen dat het goed gaat . :-)

 

ja heb nu toch ondervonden dat het beste de combi 33 65 tl het beste is om te groeien of alleen 65 lijkt me dan ook wel heel goed te zijn :-)

ja 12/12 of in ieder geval de lichturen verkorten wou ik doen om eens te zien als een lowrider eigenlijk meer bloeiepotentie gaat hebben als ze toch de laatste 2 of 3weken echt op bloeicyclus staan. Want heb ze tot nu toe enkel buiten gekweekt en nooit in de periode van september enzo .....

Maarja wie weet haalt het nix uit gewoon es even testen hé maar als het echt goed weer is zet ik ze toch ook buiten hoor want volgens mij is er niets zo goed als een fris windje en een warm zonnetje op je plantje lol

allé grtz Smokeymcpott!! ;)

 

;)

 

Ik ben er van overtuigd dat je je lowriders beter meer licht kunt geven. :D

Het is het mooist om ze buiten rond juni/ juli af te zien bloeien,, als de zon op zijn sterkst is.

 

Er gaat niks boven het echt zonnetje en een echt briesje van buiten ;)

 

@ Justin1975

Thanks..! Ik ga nog ff een keer kijken en meten :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: yo mense !!!

 

hier ben ik weer nu mijn verlof zit er bijna op . En ben toch nog wel druk bezig geweest met mijn 3 plantjes.

 

Eergisteren heb ik ze naar hun 2de pot verpot een pot van +/-3.5 l .Nu heb ik gewone potgrond gebruilt uit de aveve en deze 2dagen op voorhand bewerkt met in elke pot 3 gram verse schimmels van BAC en de grond goed bevachtigd met afgezuurd water . BDW( ik zuur elk water wat ik gebruik al is het gewoon om ze een beetje nat te besproien afgezuurd water die altijd een ph heeft van om en bij de 6.2-5.5.

 

Nu heb ik spijtig genoeg niet veel foto materiaal want men baterijen zijn plat :P

 

maar heb toch 1tje kunnen trekken .

 

Ze zijn nog steeds mooi aan het groeien de hymalaya's en de greenpoison doen het tot nu to zeer goed .

ze zijn nu allebei aan hun 4de internode bezig en in de derde internode heeft er 1tje al 2 bladeren met 7 vingers :) huppaaaaa ziet er goed uit hoor :P

Nu ben ik wel sinds eergisteren bij aant voeden met gewone standaard groeivoeding voor groene planten uit de aveve en ipv de grote reflector gebruik ik nu een ehbo doek(is zilver en houd de warmte binnen) zo kan ik mijn temperatuur in de kille kelder op peil houden als het doe ervoor hangt blijft de temperatuur stabiel tussen 24 en 28 graden .

 

 

Met mijn lowryders gaat ook naar behoren ze waren allemaal gekiemt en heb er daar 5 uit geselecteerd en geplant en ze staan nu al alle 5 boven de grond en bezig met blad aan te maken .(hiervan zal ik na mijn volgend werkpostje wat nieuwe fotos van trekken en natuurlijk ook van mijn 3 andere plantjes

 

In mijn kastje heb ik ondertussen in alle 3 armaturen 865 lampen van philips gestoken ieder 36w met om en bij 3200 lumen.

 

gallery_12518_9557_752675.jpg

 

 

 

grtzzzz!!! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effe een vraagje ivm met pollemhash....

 

Ik heb mij vorige week een pollinator besteld bij de sjop (via internet) en ook een beetje BAC bladvoeding voor mijn plantjes te soigneren.

 

Maar nu wou ik vragen is het echt nodig om een pollenpers hierbij te kopen of kan het ook met andere alternatieven gedaan worden (buiten een bankschroef ). ???

 

En hoeveel keren kan je eigenlijk bladmateriaal en toppen zeven ? 1 2 3 4 keer ????En moet je dan ook telkens een ander zeef doek gebruiken ??

 

 

tnx !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mense !!!

 

 

geen reactie op mijn pollen vraagje ???

 

 

maarja ik zit met grotere problemen denk ik vanmorgend mijn plantjes eens nagekeken en ben tot de vaststelling gekomen dat de nieuwe blaadjes die 1 van mijn him gold's misvormd zijn .

Ik ben aant denken aan het mozaiekvirus .

 

Maar ga morgen na mijn middag post eens fots ervan trekken (dan zal het blaadje wel al duidelijker zijn voor inspectie).Indien het dit zou zijn is er dan ook gevaar voor mijn andere planten ?)

 

:lol:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU omdat ik echt geen risco wil lopen dat de andere het ook krijgen .

 

Heb ik de him gold in kwestie maar uit mijn kastje gepakt en in de veranda geplaatst .

 

Ben er praktisch zeker van dat het om het virus gaat . nieuwe scheutjes zijn volledig vervormd en het het blad wat aan het groeien is heeft een 2 half maan vorminge vingers en op de oudere bladeren zie ik hier en daar wel zo van die striemen in het blad (verkleuring)....

grtzz hulp of reacties zijn welkom .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik heb toch maar besloten het plantje rechtstreeks de kuil in te smijten .

 

Als ik het niet meer onder de lampen kan laten staan gaan zij nu in de veranda en dat is gelijk aan 12/12 uren dus gaat ze in bloei schieten en daarna terug groeien als dit niet genoeg stress zou zijn dat dit een herma zou worden heb ik dan nog altijd de kans als ik haar hou op besmetting van mijn andere planten (wat nu ook al geschied geweest kan zijn) hopen van niet dus ga ze goed in oog houden dus mindere opbrengst voor hun dan ook en omdat ik dan bij de besmette himgold dan ook nog eens mindere opbrengst zou hebben door het virus lijkt het me het best gewoon het plantje weg tegooien en gewoon een nieuw zaadje laten ontkiemn ter compensatie van de overleden him gold.

 

 

dus ik denk dat dit de beste oplossing was .

 

grtz dus nu nog enkel 5 lw's en 1 gr p en 1 him g in kastje staan .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!!

 

Zeg waarom had je niet ff een fotootje gemaakt van je blad-problemen, er zijn hier zoveel mensen die er wel meer van weten...

Maar goed, hij is nu al naar de eeuwige cannabisvelden haha

hoe gaat het verder in je kassie??

 

Groeten Spiegel28

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo mense!!! hier ben ik nu weer eens .......

 

met een schriftelijke update omdat er toch een beetje intresse is in mijn kweekje .

 

Nu de 5 lw2+1 's zijn lekker aan het groeien heb ze alle 5 samen over geplant in een geranuimbake van 15 l hier zullen ze in blijven tot hun einde ...... ( deze staan onder de 3/ 36w tl 865 lampen)

 

Nu met mijn hymgold en greenp. gaat het redelijk goed ze zijn onder tussen al te groot(40 tal cm) voor in mijn tlbak dus heb ik ze er naast geplaatst onder 3 spaarlampen vcoolwhite 18w om zo tot het echt degelijk weer is verder te overleven tot ze buiten mogen .

 

Nu gisteren had ik eens 1 dagje men plantjes niet bekeken.(had dit beter niet gedaan) . En zag vandaag dat de nieuswtescheutjes van mijn cyclusplanten tegen de spaarlampen zaten .

Met natuurlijk verbranding tot gevolg . het is me nog nooit overkomen denk dat telkens bij beide plantjen 1 nieuwblaadjes 1/3 tot 1/2 verbrand is ;) . Weet iemand in hoeverre dit slecht is voor de plant ??????

 

Men cyclusplanten begin ik nu ook lichtjes bij te voeden met een vloeibare mestof voor planten in groei.

 

Spijtig dat ik geen fotos heb gemaakt van men planten en ook niet van virus wat mijn andere plant had maar moeten dringend batterijen gekocht worden en kzal proberen dees week nog een foto update te doen .!!!

 

grtz smokeymcpott :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...