Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

arie kanarie

10 x ak feminised in het bos!

Recommended Posts

Beste growers!

 

Heb besloten hier een topic te starten over mijn eerste buitenkweek :)

 

Het gaat om 10 x feminised ak zaden die nu in een glas water liggen voor de komende 24 uur!

 

Ik heb vandag 2 propagators gekocht voor het ontkiemen van de zaden, daar gaan ze dus morgen avond in :rofl

 

ze gaan als allereerst in zaai en stekgrond en zullen overgepot worden als de wortels door de gaatjes komen!

 

de bedoeling is een mooie spot te vinden en ze daar in de badmix te zetten! weet nog niet of ik een kuiltje schep batmix er in gooi of dat ik ze in potten zet! wel zet ik er een watervat neer die de regen opvangt en ik dus niet met water hoef te slepen mocht het niet regenen en ik zet er natuurlijk een jerrycan met canna voeding neer :)

 

Als iemant nog goeie tips heeft of commentaar :D dan hoor ik het graag! commentaar natuurlijk wat minder :)

 

zal vanavond wat fotos schieten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als iemant nog goeie tips heeft of commentaar :rofl dan hoor ik het graag!

Ok....wacht nog een paar maanden :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja helaas ze liggen al in het water!! maar kan ze toch toppen?? worden ze niet te hoog en zijn ze wel sterk en dik voordat ik ze buiten zet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me dat het :

1. te koud is

2. te kort licht.

 

Ik snap niet dat er personen zijn die nu al beginnen voor een buitenkweek, tenzij je nu ontkiemt om je eigen stekjes buiten te laten opgroeien.

Wacht inderdaad en bereid je goed voor tot het juiste moment daar is, ik lees wel meer dat er personen vroeg beginnen en zelden een leuke opbrengst hebben.....

jammer hoor

 

Cannabiscchop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn ze dan :rofl

 

 

gallery_15826_9554_202265.jpg

 

gallery_15826_9554_193119.jpg

 

gallery_15826_9554_328557.jpg

 

gallery_15826_9554_130260.jpg

 

Lijkt me dat het :

1. te koud is

2. te kort licht.

 

Ik snap niet dat er personen zijn die nu al beginnen voor een buitenkweek, tenzij je nu ontkiemt om je eigen stekjes buiten te laten opgroeien.

Wacht inderdaad en bereid je goed voor tot het juiste moment daar is, ik lees wel meer dat er personen vroeg beginnen en zelden een leuke opbrengst hebben.....

jammer hoor

 

Cannabiscchop

 

zet ze natuurlijk nog niet buiten!! groeien binnen voor + worden getopt om de groei een beetje te remmen en ze sterk en dik te maken!! gaan pas naar buiten als het weer het toelaat! je moet wel goed lezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
gaan pas naar buiten als het weer het toelaat! je moet wel goed lezen!

Ja ok...

Maar dan nog, ben je er wel errug vroeg bij dit jaar...:rofl

 

maarevengoed succes !

 

 

Grtz Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaden zijn nu al 24 uur koppie onder maar zie nog geen opening of wortelpuntjes!

Zal ik ze nog een nachie laten zwemmen of zal ik ze potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog niet potten,eerst op vochtig keukenpapier in een bakje+deksel+kleine gaatjes in deksel :rofl

7 dagen lang elke dag checken,en zodra er een wortel uit komt potten.

potjes wel alvast inwateren (met bacto),en plastic over spannen dan kan het ff broeien voordat je ze erin poot.

suc-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

eeehhhmmmm...

 

mischien had je toch echt beter een paar maanden kunnen wachten,

kan je niet heel snel nog een hokje bouwen en die plantjes mooi binnen laten afbloeien?

kost je mischien een keer 250 euro, en je hebt het er de 1e oogst weer uit!

 

of nog beter, bouw dat hok... zet de planten in de groei,

gebruik een MH bulb om de planten zo lang mogelijk te drukken(klein houden)

top ze een aantal kerel, om ze klein te houden en zodat je later meer stekken kan snijden.

2 weken voordat zou gaan planten met zaad ga je alle planten compleet versnijden tot stekken,

reken maar dat je een dikke 100 stekken overhoudt.

gewoon mooie grote sterke stekken!

 

zijn die geworteld etc. dan kun je echt mooi guerilla kweken,

wel met veel meer planten, maar dan vind je vast wel wat op :rofl

 

wil je toch echt met deze zaden doorgaan...

dan adviseer ik je ook een klein hokje te bouwen,

paar TL balken erboven van 6500K om de planten te drukken.

dan probeer je de planten gewoon zo lang mogelijk, zo laag mogelijk te houden.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
nog niet potten,eerst op vochtig keukenpapier in een bakje+deksel+kleine gaatjes in deksel :rofl

7 dagen lang elke dag checken,en zodra er een wortel uit komt potten.

potjes wel alvast inwateren (met bacto),en plastic over spannen dan kan het ff broeien voordat je ze erin poot.

suc-6

 

collie weed

goed idee, haal ze nu uit het water en leg ze op natte watjes tot ik het worteltje zie en zal ze dan potten! de potjes met zaai en stek grond heb ik al ingewaterd! bedankt voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eeehhhmmmm...

 

mischien had je toch echt beter een paar maanden kunnen wachten,

kan je niet heel snel nog een hokje bouwen en die plantjes mooi binnen laten afbloeien?

kost je mischien een keer 250 euro, en je hebt het er de 1e oogst weer uit!

 

of nog beter, bouw dat hok... zet de planten in de groei,

gebruik een MH bulb om de planten zo lang mogelijk te drukken(klein houden)

top ze een aantal kerel, om ze klein te houden en zodat je later meer stekken kan snijden.

2 weken voordat zou gaan planten met zaad ga je alle planten compleet versnijden tot stekken,

reken maar dat je een dikke 100 stekken overhoudt.

gewoon mooie grote sterke stekken!

 

zijn die geworteld etc. dan kun je echt mooi guerilla kweken,

wel met veel meer planten, maar dan vind je vast wel wat op :D

 

wil je toch echt met deze zaden doorgaan...

 

 

 

dan adviseer ik je ook een klein hokje te bouwen,

paar TL balken erboven van 6500K om de planten te drukken.

dan probeer je de planten gewoon zo lang mogelijk, zo laag mogelijk te houden.

 

greetz

 

he lemon haze

 

ik ben inderdaad een beetje vroeg haha zei de growshop ook al!

maar ik ben ook zo lekker eigenwijs :) als ik iets in me kop heb zal het ook gebeuren.

 

heb toevallig al een mooi hok in de bloei staan waar ik zeker ook de volgende ronde met zaad aan de slag ga in verband met elke keer stekken met tmv / dikke stammetjes/ enz, ben hier helemaal klaar mee :)

 

wel een goed idee om dit zaad eventueel als moeders te gebruiken , dan heb ik zoizo goeie ak stekken voor in me hok!

als het mooi weer word knal ik ze naar buiten,zal leuk verslaggie worden :) en blijft het k*t weer dan zal ik hier zeker stekken van gaan maken!

 

bedankt voor het advies :rofl

 

Kan ik nadat ik stekken heb gesneden de moeders evengoed nog buiten afbloeien of kan ik ze beter als moeders houden voor de volgende ronde stekken te snijden??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jullie hebben me zeker aan het denken gezet, en ik heb besloten een groei hok te maken en daar de planten straks in te zetten en te toppen! meerdere keren! de 2 a 3 mooiste hou ik als moeders om steeds mooie stekken van te snijden en de andere 7 zet ik buiten zodra het weer het toelaat! mischien bevrucht ik er 1 voor zaad! :D

 

Bedankt voor al het goeie advies :)

 

De zaden zijn trouwens vandaag gepot en ik zal fotos maken zodra de koppies boven zijn :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo arie

ak's zijn toch autoflowers?

deze kun je niet stekken toch?

 

mvg Choppa

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

volgens mij zijn dit geen autoflowers!!

 

maar nu weet ik het ook niet meer zeker, zijn volgens mij gewoone ak zaden??

 

iemant mischien????

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice,hoe ga je ze licht geven?

Je moet denk ik eerst nog wel even een lampje erop want de dagen zijn nog te kort en de zon is nog niet zo sterk.

Dus in de vensterbank is geen optie,dan strekken ze.

je kan een paar T-5 TL balkjes halen,kost bijna niks,en groeien ze eerst wel goed op.

tot ze groot genoeg zijn.

1 maand vantevoren je spot(s) bemesten met kippenmestkorrels,bosgrond is erg arm.

suc-6

Share this post


Link to post
Share on other sites

collie weed

 

weet nog niet of ik er een 400 watter boven hang of dat ik het met tl ga doen???

ga er trouwens allemaal moeders van groeien om zelf stekken van te snijden . voor binnen en buiten. alvast buiten bemesten is wel een goeie tip bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet nog niet of ik er een 400 watter boven hang of dat ik het met tl ga doen???

Als je er niet meteen 1 van de 2 opde juiste afstand boven hangt, gaan ze strekken en hebben je moeders in de dop een slechte start...no time to waste... :)

 

 

groet en succes :rolleyes:

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn behoorlijk gestrekt haha heb ze gauw overgepot!! ze hadden mooie lange wortels trouwens!

 

Maar goed fotos zeggen meer als 1000 woorden he :rolleyes:

 

gallery_15826_9554_375542.jpg[/url

 

Heb zelf zaad en stekgrond gemixt met martina mix 50/50 voor een lekker luchtig grondje met minimale voeding!! hier zullen ze het goed op gaan doen :)

 

gallery_15826_9554_305484.jpg

 

gallery_15826_9554_513562.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

behoorlijk gestrekt ja!

 

Margoed, het hoeft niks te zeggen over de verdere kweek :rolleyes:.

Wanneer denk je ze buiten te zetten?

 

ga deze volgen.

 

Gr. J

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze groot genoeg zijn ga ik er stekken vanaf halen voor buiten en zet ik deze zaadplanten in me bloeihok!

Denk dat ik ze over 5a6 weken wel wat buiten kan zetten maar je weet het nooit hier in holland :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...