Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Beowulf

plantjes willen niet bloeien

Recommended Posts

Hoi.

 

Mijn plantjes starten morgen hun 5de week 12/12. Ik heb 3 soorten staan, wild rose, sweet afghani en moham ram. Allemaal soorten van sweet seeds. Nu het probleem: bij 2 van de 3 mr's en 1 sad is er nog steeds geen bloei te zien buiten wat verdwaalde pistels. Enkel de wild rose en 1 sad staan mooi in bloei zoals het zou moeten. De overige 2 van de 6 plantjes lopen ook achter de feiten aan.

Hoe valt dat te verklaren? De 3 die weigeren te bloeien gaan overiges ook gewoon door met groeien, de andere zijn daar inmiddels mee gestopt. Ze kregen tot over een week nog groeivoeding mee, maar wel een kleinere dosis. Kben na 3-4 dagen 12/12 begonnen met pk 13/14 mee te geven van bio nova.

Ik zit aan mijn 3de ronde sad en de omstandigheden zijn net hetzelfde als de vorige kweken. Temperatuur met de lamp aan is ong 26°, met de lamp uit 19. De plantjes hebben 3 weken voorgroei gehad en zijn getopt. De wild rose was iets ouder.

 

Heeft er iemand daar een verklaring voor? Zijn het gewoon laatbloeiers? Kzou het wel raar vinden voor pure indica's. Is het nog de moeite om er mee door te gaan of kan ek ze beter vervangen door wat autoflowers? Al is dat mijn stijl niet echt... Kwil ze ook nog niet opgeven, er steekt nu al 7 weken moeite in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de ruimte waar ze staan donker genoeg in de nachtperiode? het duurt inderdaad erg lang.

 

en ja of het de moeite is om door te gaan? weet ik ook niet, misschien duurt het gewoon erg lang deze soorten.

 

succes ermee.

 

grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het is compleet donker. Het hok staat in mijn thuinhuis dat al geen vensters heeft. Kvind het heel vreemd want ik heb de afghanis dus al eerder gekweekt. Vorige 2 rondes kregen ze wel een week langer om voor te groeien, maar of dat veel verschil uitmaakt? En het zijn kortbloeiers, 60 dagen ong. Kmoet nu wel zeggen da'k aan het experimenteren was met groeivoeding van de aveve. Gaf nog een vrij grote dosis groeivoeding mee. Maar vorige keer kregen ze ook nog gewoon bn ground mee tijdens de bloei.

Wat ik wel gemerkt heb is dat de blaadjes verdomd veel sativa eigenschappen hebben. Vergissinkje gebeurd bij sweed seeds?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ga eens kijken of het in de nachtperiode ook echt donker is!

 

gr

 

Trust me, het is echt donker. In mijn tuinhuis zelf is het al praktisch donker overdag en het hok zelf is volledig lichtdicht gemaakt met zwart-wit folie en ducked tape. Omgekeerd ben ek al op alle tijdstippen de lamp gaan checken om te zien of de timers wel deftig werken. Alles zit goed op dat vlak.

Edit: net gaan kijken. Alles zat dus niet goed op dat vlak. Timer van men verwarming stond verkeerd afgesteld. Fudge! En dan ineens ziet ge dat 2 plantjes ook half en half paars/groene stengels hebben. Was mij nog niet eens opgevallen. Als die geen herma uitslaan weet ek het ook niemeer.

Edited by Beowulf

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat anders eens wat foto's zien mss dat wij al hele andere dingen over je planten zeggen zijn het mss per ongeluk geen mannen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

high,

 

als je timer nog goed werkt kan je ook even je thermo meter checken of deze nog juiste waarden weergeeft?

mss staan ze wel stil omdat ze te koud staan?

 

grtzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het zal de temperatuur geweest zijn. Al gedurende 4 weken zakte mijn temperatuur naar een graad of 8 als de lamp uit ging. Pas 6 uur later sprong die terug aan. (blijkbaar nooit aangepast, wel gechecked :rolleyes: ) Ik zal snel dement zijn denk ik.

De wild rose had ik oorspronkelijk gekocht om buiten te planten, dus die kan tegen wat meer tegen. De sad die ook deftig afbloeit staat in het midden van de ruimte, wat beschermd door der zusjes. Kheb de timer aangepast en nu zal het wel in orde komen zeker, zolang ze niet herma uitslaan.

 

@smokiebear: ik ben hier nieuw, vandaar de vraag mss? ik heb geen digitale camera, dus foto's kan ik niet plaatsen. kheb wel al een jaar of 8 kweekervaring en herken mannen als ik ze zie. Zaden zijn zoals vermeld van sweet seeds en die hebben enkel feminised in hun gamma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb juist hetzelfde... 1 plantje staat week of 2 in bloei, andere 2 schoten pas sinds gisteren in bloei, na 5 - 6 - 7 (weet het niet echt) weken op 12/12 gezet te hebben.

 

Toby

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zit uw temperatuur goed? Om welke soort gaat het? Zo zie je hoe complex zo'n plant wel niet is in feite. Als men lamp aan staat zijn de waarden ideaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

om niet nog een topic over dit onderwerp te maken zet ik het ook hier neer..

 

heb 3 Northern lights, (zaaiingen)

1 ervan is 4 weken geleden in bloei geschoten.

1 ervan is vorige week in bloei geschoten

en 1 toont zelf nog geen bloei verschijnselen.

 

Temp is ok, met lamp aan en lamp uit, en nergens lichtinval 100% zeker aangezien het een kamer is zonder ruit en ik al volledig gecontroleerd heb op ledjes of wat dan ook van ander apparatuur.

 

weet echt niet hoe het komt, hierdoor kan ik ook geen volgende ronde doen doordat 1 plant nog paar weken alleen moet staan

 

Hopelijk kan iemand me helpen

 

Toby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...