Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lostchild

Envirolight vs praktijk

Recommended Posts

Gewoon eens een foto van een 400W HPS Greenpower en een Envirolight in 1 om te kijken wat die CFL tov een HPS nu doet.

 

T'is dat die Envirolight blauw is anders viel het niet eens op denk ik en hij hangt nog wel in een Adjust hier :wacko:

gallery_22678_9487_453302.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey leuk

dat je het verschil tussen die 2 gaat testen

maar zou je die enviro niet wat lager hangen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
het verschil tussen die 2 gaat testen

 

;) :o :D :D ;) :) :wacko:

 

Gewoon 2x 400W HPS, die CFL hangt erin omdat ik mijn VSA vd 2e HPS nog niet klaar heb :D .

 

Als ik ermee zou groeien zou hij binnen 5cm hangen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar toch....

 

 

Ik zou wel benieuwd zijn naar de eventuele resultaten van zo'n test tussen een envirolight en een gewone 400W hps...

 

Mocht iemand het toch doen... dan zeg ik :

 

Groei periode wint de envirolight en dus grotere planten

Bloei periode wint de hps en die zal dus naar verhouding grotere toppen en (misschien?) betere kwaliteit.

 

Maar wie er meer gram/watt gaat halen dat weet ik niet hoor...

 

Groeten

 

GreenthumbzZzzZzzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je ook de rode CFL??

want die blauwe is enkel alleen voor de groei.

 

let ook ff op dat de envirolite dichterbij kan (cm of 20 schat ik)

En dat de dieptestraling minder is t.o.v. HPS

 

mijn ervaring ermee.

 

met HPS heb je makkelijker meer opbrengst. dus makkelijker meer kwantiteit

onder CFL smaakt de wiet net dat beetje intenser, plakt ook meer. dus beter kwaliteit

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens, kom nou...

 

Hoeveel succesvolle Envirolight verslagen vind je hier op WF (uberhaupt op i-net?)

Men begint vol goede moed maar dan hoor je ineens niks meer.. omdat het dus niks is ;)

 

Als je al CFL wil gaan groeien dan doe je dat dus NIET met deze lampen :D , neem dan PLL of TL 8/5 10x beter resultaat.

Ik heb bijv 2x 55w PLL (TNeon zegmaar) kastje daarvoor, deze lamp gebruik ik alleen vd voorgroei van stekken in een ander hok, zelfs voor moederplanten voldoet dat ding niet goed voor mij vanwege oneven spreiding maar voor stekken voorgroeien voldoet hij.

 

2x 55W heeft een betere spreding en penetratie dan deze lamp :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he lostchild,

 

ik moet er toch ff bijzeggen dat ik een 125W envirolite gebruik in mijn zadenkastje/ testkastje.

En dat dit een prima lamp is om onder te bloeien.

 

Verwacht natuurlijk geen superopbrengst, maar als je de lamp goed hangt etc.

Dan is deze best wel efficient.

Bij mij hangt deze verticaal in het midden, en de planten zijn er als het ware omheen geplaatst. (dit ivm de hoogte en ruimtegebrek

 

ik gok dat ik gemiddeld wel een gram of 5 tot 10 gram per plantje droog kn af halen. (ongescrogd!)

in een 1 tot 2L potje (dus dan kan ik er een stuk of 10-12 kwijt als het moet)

 

Als je de ruimte etc voor hps hebt is het niet slim als je CFL gaat kwantiteitsgewijs.

Maar als je niet anders kan zijn deze lampen een goed alternatief.

 

gr

 

BK

 

ps: die onafgemaakte verslagen zijn meestal newbies die denken 500gr onder zon lamp uit te trekken.

Terwijl ze nog niet eens kunnen kweken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En in de hoax vd verkoper zijn getrapt :D

 

ze plaatsen nog steeds advertenties id Higlife en daar geven ze aan dat ze met 300 planten ofzo op 5m2 wel 10gr per plantje haalden en dat dat goede wiet was.

 

Sry, daar ga ik niet 12 wk totaal voor bezig zijn als ik met ongeveer gelijk wattage aan TNeon of T8/T5 met gemak aan meer dan 0.5gr/w zou moeten kunnen komen.

 

Vertikaal ophangen heb je er wel meer aan, horizontaal enorm veel verlies omdat de buizen rondom zijn geplaatst en je de bovenkant zo ongeveer diffuseerd in een kap. Dat hebben PLL/TL buizen veel minder en daarom ook efficienter.

 

Als je een verticale kap erbij koopt zou het wel beter kunnen voldoen maar zoals hij wordt aangeprezen is naar mijn mening ongeschikt :rolleyes:

 

Ohja, hij kan tot op 5cm hoor als je klimaatje in orde is :wacko:

zo warm wordt dat ding helemaal niet, ik had de bladeren erin groeiend en niks verbrand, moet ik bij me PLL's niet proberen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...