Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GuerilliaFarmer

Lamp voor eerste 3-4 weken bloei?

Recommended Posts

Hoy Medekwekertjes!

 

Dit is de situatie: Ik ben van plan om met cooltubes te kweken in de 600W kategorie. Mijn plantjes groei ik voor onder 18w/365 cool daylight. Doordat ik met cooltubes werk in een zeer beperkte ruimte ben ik dus gebonden aan de 600W ESVA's. Ik weet dat de 400W HPI de beste lamp is voor het voorgroeien i.v.m blauw spectrum, maar ik kan deze niet bijplaatsen, omdat ik te weinig ruimte heb. Ik weet ook dat voor de bloei een combinatie van HPI met HPS het meest voordelige is voor de ontwikkeling. Nu ben ik van plan om na het voorgroeien onder TL-D de plantjes direct op 12/12 te zetten. Nu ben ik op zoek naar een lamp van 600W die het meest geschikt zou zijn voor de eerste 3-4 weken bloei.

Daarna schakel ik over op de GREENPOWER. Omdat er geen groeilampen bestaan van 600W zit ik een beetje vast.

 

De lamp zou voldoende blauw spectrum moeten bezitten omdat de plantjes nog 3-4 weken doorgroeien na 12/12.

DUS: Welke 600W lamp zou het beste zijn voor de eerste 3-4 weken bloei?

 

Groetjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij een cooltube kan plaatsen kun je daar toch ook gewoon een dimmable evsa aan hangen met bijv. een 250w groeilamp.. of zie ik iets over het hoofd??

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens.

 

heb niet kunnen reageren omdat mijn netwerk plat lag. :wacko:

 

Is het dan mogelijk om een 600W ESVA zodanig te dimmen dat er een 400W lamp in de socket kan?

Dit zou inderdaad ideaal zijn, omdat ik dan geen extra 250-400 ESVA moet aanschaffen en ook omdat ik de bedrading van de socket niet altijd hoef te vervangen.

AJA nog een vraagje :D . Is het mogelijk om de plantjes op 12/12 te zetten met een 400W HPI lamp?

Ik vraag dit omdat een HPI uitsluitend voor de groei is. Hoe reageren de plantje met een HPI op 12/12?

Ik ben van plan om dit de eerste 3 weken op 12/12 toe te passen, omdat de plantjes dan nog groeien.

 

DUS: eerst 3-4 weken voorgroeien onder 18W/365 cool daylight, dan eerste 3 weken 12/12 onder 400W HPI (als dit gaat met een 600W ESVA), en de rest onder 600W Greenpower. Is dit een goede keuze, of raden jullie iets anders aan?

 

Groeten :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...