Jump to content

GuerilliaFarmer

Members
  • Content Count

    50
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutraal

About GuerilliaFarmer

  • Rank
    Hang hier wat rond lid

Previous Fields

  • Taal / Language
    Nederlands + Engels
  1. Hey Met circuitbraikers zoals jij zegt heb je inderdaad dezelfde veiligheid en ga dit dan ook toepassen. Reden is dat ik het wel gemmakkelijk vind om bij eventuele problemen direct te kunnen zien waar de fout zich voordoet. De esva 250W en de 8x 18W gaan wel samen branden, maar dit zal op een kweekcyclus maximum 30 dagen zijn. Bedankt voor de tips en uitleg, nu rest er nog maar 1 ding zeker, bestellen en bouwen! . Als ie klaar is plaats ik een fototje. Peace
  2. Hey, @ Michel. Mercy voor je duidelijke uitleg! Zo leert een mens wat bij he. Als ik je goed volg dan is een automaat van 4A ruim voldoende voor de ESVA 250, en 2A automaten voor de rest. Spijtige is dat die 2 keer zo duur zijn. (4A = 14euro , 16A = 7euro ) Maakt het echt wat uit of ik nu met 16A afzeker i.p.v 4A? Na wat te surfen kwam ik op de volgende onderdelen uit. Omdat er zoveel verschillende varianten bestaan is het niet zo gemakkelijk te bepalen wat nu goed is voor een bordje wiet. eu.. wietbordje . Relais: 2x Finder 22 series 22.32.0.230.4320 Klok: 2x Conrad tm-848-2 230 v/ac 16a/ac Thermostaat Bimetaal: 2x Temperatuurbewaking TB05-BB5D-45 Uitschakelpunt (±5) 45 °C 1 NC/250 V/AC/5 A Aardlekschakelaar: ABB 2CSF202101R1250 Automaten: 1x Hager MWN204A 3kA - curve C 2P 4A + 5x Hager MWN202A 3kA - curve C 2P 2A OF 6x Hager MWN216A 3kA - curve C 2P 16A Zo, als er iemand onder jullie bevestigd dat de onderdelen de juiste zijn, dan kan ik ze bestellen en beginnen aan de bouw. Groejes
  3. Bedankt Michel. Geruststellend om te horen dat het schema goed is bedraad! De afzuiging blijft constant draaien en zal worden gestuurd d.m.v. de 'Cli-mate FC2010-T 7A'. Op het schema staan de verbruikers en hun vermogen, kan iemand mij meer vertellen wat ongeveer de juiste amperage waarden moeten zijn van de aardelekschakelaar (A) en de dubbelpolige automaten (F / G / J / N / Q)? (i.v.m. amperages afstellen zoals Michel heeft aangeraden) Of ik bij de hoofdschakelaar (A) 0.03A of 0.3A gevoeligheid moet pakken? Ik tak af van 1groep die gezekerd is op 15A en in verbinding staat met een aardelekschakelaar van 40A (0.3A gevoeligheid) Ik heb ook een paar aanpassingen gedaan aan het schema. Als de bimetaal thermostaat opengaat worden nu zowel de lamp als de afzuiging stopgezet. Bij brand had ik gelezen dat de afzuiging ervoor zorgt dat het vuur sneller aanwakkert. De gevoeligheid van de thermostaat moet nog afgesteld worden in de praktijk, en als het nodig blijkt vervang ik deze met een van 50° of 55°. Peace
  4. 'Dia' vind ik persoonlijk niet slecht. Het is freeware en veel eenvoudiger dan autocad. Je kan er verschillende sheets (symbolen) gebruiken. Ook voor elektriciteit.
  5. Hallo allen. Na het grondig lezen van de tutorial van whazzup en de schakelbord parrade had ik toch nog wat vraagjes. Natuurlijk kan ik die vragen aan een elektricien, maar bij het zien van zo een schema heeft die natuurlijk direct door waarvoor dit zal moeten dienen . Gelukkig bestaat er zo iets als dit geweldige forum!! Graag had ik dan ook wat raad & hulp van jullie bij het maken van mijn 1ste schakelborje. Ik ben een noob op het gebied van elektriciteit dus sommige vragen kunnen mogelijk wat vreemd zijn. Afgetakt van 1 groep (15A) die voor een aardelekschakelaar staat van 40A (0.3A). 1) Is het schema correct? (veiligheid, bedraading) 2) Kan het kwaad als je hogere ampere waardes neemt bij automaten en aardelekschakelaars dan waarvoor ze moeten dienen? (die van 6A kosten namelijk meer dan die van 16A) 2) Als hoofdschakelaar (A) een dubbelpolige automaat of aardelekschakelaar? 3) Volgens mijn schakeling (Whazzup tutorial) is (G / N) een dubbelpolige automaat. Nu ik dacht dat die enkel uitsprongen bij kortsluiting en overbelasting. Wat wil dat zeggen in de praktijk? Als een elektromotor de geest geeft wil dit toch niet altijd zeggen dat die overbelast is of kortsluiting maakt? Als je een kapotte tv in het stopcontact steekt springt de automaat toch ook niet. Vandaar mijn vraag. Hoe kan je de relais (C / R) laten afspringen als de motor of fancontroller stuk gaat zonder dat deze overbelast was of kortsluiting gemaakt had? Alvast bedankt
  6. hey donjon. Ik ben WEL van plan om tijdens de nacht-cyclus te ventileren, de bedoeling is echter om dit zo minimaal mogelijk te houden ivm met elektriciteitsverbruik en temperatuurdaling. De plantjes moeten wel genoeg zuurstof kunnen krijgen, en zoals je al aangaf mag de luchtvochtigheid niet te hoog oplopen. Maar dit laatste is aleen belangrijk tijdens de laatste weken bloei. Ik ben er bijna zeker van dat de planten tijdens de nacht-cyclus minder zuurstof verbruiken al bij de dag-cyclus, omdat de plant zich toch in slaaphouding bevind. De VRAAG was/is echter hoeveel deze mag zakken? Groetjes
  7. Hallo, Ik heb een paar vragen ivm ventilatie. 1) Standaard is de regel 1 Kuub per Wat. Dus bv. 600 Kuub afzuiging voor 600W. MAAR als je combineert met een actieve aanblaas, mag de hoeveelheid Kuub van de afzuiging dan niet zakken? 2) Ik veronderstel dat de 1 Kuub per Wat regel bedoeld is voor zowel de koeling van de ruimte alsook de toevoer van verse zuurstof voor de planten. Nu dit wil zeggen dat de kweek ruimte tijdens de brand-uren moet kunnen beschikken over de max aantal Kuubs. MAAR tijdens de donker-uren is er geen koeling nodig, en kan de aantal Kuubs toch zakken? De VRAAG is echter hoeveel????? (Kuub per Wat) 3) Nu is de 1 Kuub per Wat regel bedoeld voor een standaard kweekhok. MAAR als je met Cooltubes werkt mag de aantal Kuubs toch zakken? De VRAAG is echter hoeveel????? (Kuubs per Wat) 4) Kan iemand mij vertellen hoeveel Kuub verse zuurstof 1 plant of 1m2 planten nodig heeft/hebben tijdens de dag-cyclus en tijdens de nacht-cyclus? Geen rekening houdend met de koeling van het kweekhok. Groetjes
  8. Hallo jongens. heb niet kunnen reageren omdat mijn netwerk plat lag. Is het dan mogelijk om een 600W ESVA zodanig te dimmen dat er een 400W lamp in de socket kan? Dit zou inderdaad ideaal zijn, omdat ik dan geen extra 250-400 ESVA moet aanschaffen en ook omdat ik de bedrading van de socket niet altijd hoef te vervangen. AJA nog een vraagje . Is het mogelijk om de plantjes op 12/12 te zetten met een 400W HPI lamp? Ik vraag dit omdat een HPI uitsluitend voor de groei is. Hoe reageren de plantje met een HPI op 12/12? Ik ben van plan om dit de eerste 3 weken op 12/12 toe te passen, omdat de plantjes dan nog groeien. DUS: eerst 3-4 weken voorgroeien onder 18W/365 cool daylight, dan eerste 3 weken 12/12 onder 400W HPI (als dit gaat met een 600W ESVA), en de rest onder 600W Greenpower. Is dit een goede keuze, of raden jullie iets anders aan? Groeten
  9. Hoy Medekwekertjes! Dit is de situatie: Ik ben van plan om met cooltubes te kweken in de 600W kategorie. Mijn plantjes groei ik voor onder 18w/365 cool daylight. Doordat ik met cooltubes werk in een zeer beperkte ruimte ben ik dus gebonden aan de 600W ESVA's. Ik weet dat de 400W HPI de beste lamp is voor het voorgroeien i.v.m blauw spectrum, maar ik kan deze niet bijplaatsen, omdat ik te weinig ruimte heb. Ik weet ook dat voor de bloei een combinatie van HPI met HPS het meest voordelige is voor de ontwikkeling. Nu ben ik van plan om na het voorgroeien onder TL-D de plantjes direct op 12/12 te zetten. Nu ben ik op zoek naar een lamp van 600W die het meest geschikt zou zijn voor de eerste 3-4 weken bloei. Daarna schakel ik over op de GREENPOWER. Omdat er geen groeilampen bestaan van 600W zit ik een beetje vast. De lamp zou voldoende blauw spectrum moeten bezitten omdat de plantjes nog 3-4 weken doorgroeien na 12/12. DUS: Welke 600W lamp zou het beste zijn voor de eerste 3-4 weken bloei? Groetjes
  10. hello Tja, kzit ook wat met dit probleem. Alleen dat ik niet goed weet welke combinaties er mogelijk zijn. Die controller van G-Tools, is dat een variac, een dimmer met faseaan- of met faseafsnijding? Had gelezen dat een dimmer met fase-afsnijding zogoed als geen brom veroorzaakt. Is het niet mogelijk om een ventilator te sturen met een frequentieregelaar in combinatie met een thermostaat, waarbij je een min en max rpm kunt instellen. Dit zou volgens mij voor jou de oplossing kunnen zijn? Zelf ben ik van plan om met deze laatste setup te werken, alleen weet ik niet of dit mogelijk is. Ideaal zou zijn dat ik zowel mijn Cooltubes cirquit, mijn actieve inblaas en mij afzuiging allemaal kon regelen via thermostaat ,en met een traploze controller, waarbij het rpm evenredig staat met de temperatuur. Tja verder zou je eender welke ventiator in een zelfgemaakte geisoleerde box kunnen hangen, en zeker niet tegen vaste opjecten aanvijzen. zoveel mogelijk vrij laten hangen, en ook je buizen isoleren, en je controller in een box isoleren, enz... Ik moet nog heel wat schit opzoeken om de zien of ik/jij dit kan vastkrijgen! Ik hoop dat je voor je probleem een oplossing vind! Groetjes
  11. Hallo Limit Ja ik weet het, ik ben een beetje een perfectionist. Ik schat dat dit per lamp maximum 5-10 gram zal zijn, dus eigenlijk niet de moeite. Maar zoon kap hou je wel de rest van je leven, als je ze goed verzorgd. Het binnenkweken bekijk ik niet zo zeer qwa opbrengst, maar puur als hobby. Ik zet alle jaren gemiddeld 100 plantjes buiten in gerillia, en hier haal ik al meer als genoeg van af. Het spijtige is dat ik momenteel niet een tuintje bezit, en eigenlijk alleen maar binnen wat kan experimenteren. Maar bedankt allesinds voor de nuttige info! Groeten
  12. Hallo en Bedankt voor de reacties jongens! Nu heb ik wat een betere kijk gekregen op de verschillende soorten. Ben nog totaal nieuw in dit binnenkweken, en moet nog enorm veel bijleren. Het zou cool zijn als er ook zo een testaankoop site bestond voor de cannabis branche! Elke week nieuwe artikeltjes testen en beoordelen, prijs - kwaliteit, enz. Ik ga voor de sputnik gaan denk ik, die is ook iets goedkoper dan de andere. Ik ben dan van plan om er later eens een verslagje over te maken met wat meetresultaten hier op het forum. Dit zal pas binnen enkele maanden zijn als mijn hokje klaar is. Als het niet te duur is wil ik wel zoon diamantplaatje eens testen hoor! Groetjes
  13. Hey Wahzzup. Nu moet ik eens effe denken . Bij die Pro en Sputnik. gaat het licht daar ook dan 3x door moeten? Of zou jij toch voor de standaard tubes gaan (eerste foto)? Misschien in combinatie met een adjust a wing? En hoe gaat het met jou testjes? Ik ga misschien ook zoon lummen metertje aanschaffen in de toekomst. Is niet zo duur, en lijkt mij altijd handig. Tanks
  14. Hey hey @ Baksteen. Ja ik heb dat topic ook doorgelezen, en het is nog afwachten wat de resultaten zullen opleveren. Ben benieuwd! Go Wazzup GO! @ n1ck1. Ik ben van plan om 3x 600W cooltubes te hangen in parallel met ESVA ballasten met een apart afzijgcircuit. Ik ga ze aanblazen met een ruk-ventilator van 500 Kuub gekoppeld op een tempcontroller met een filter tegen stof. Mijn kweekkasts is zeker niet ideaal kwa afmetingen. Zit namelijk met wat beperking in hoogte door mijn schuin dakje. Ik ga met 3 aarde bakken werken van ongeveer 1m2. met 1 lamp per bak. Zo kunnen mijn plantjes aan de kant van mijn schuin dakje maar max 65 a 75 cm hoog worden! Daarmee dat ik een goeie kap zoek die het licht zoveel mogelijk benut en verspreid. Bedankt voor de reacties.
×
×
  • Create New...