Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TNeon

Eerste kweek (4 * Ch9 Jack & Flower) in pas gebouwde kast

Recommended Posts

Heya,

 

Hierbij mijn eerste kweek en eerste kweekverslag. Ik heb al een soort van fotoverslagje gemaakt over de bouw van de kast zie de link in de footer van de post!

 

Ik ga mijn eerste kweek doen met 5 gefeminiseerde Jack & Flower zaadjes van Ch9 (hoop 4 plantjes daarvan uiteindelijk in het bloeihok te kunnen zetten).

Ik ga de gehele voedingslijn "Cashcrop" van Dutch-Glory gebruiken (hoor over deze voeding tegenstrijdige verhalen maar kon deze gratis krijgen) en als medium ga ik Special Mix Light gebruiken.

 

Ik heb de 5 zaadjes maandagavond laat in een badje van gedestileerd water (25 graden) in het donker laten weken voor ongeveer 18 uur. Alle zaadjes dreven nog steeds na de 18 uur op het water (begon me wat zorgen te maken want had begrepen dat ze toch echt moesten zinken).

 

Hierna (dinsdagavond) heb ik de zaadjes in Jiffy-7 potjes gezet en de lampen in het voorgroeihok (kleur : 9000k) op 18/6 gezet. De Jiffy's heb ik een half uurtje in gedestileerd laten weken!

 

Omdat dit dus mijn eerste run is heb ik de software in de PLC de afgelopen week nog wel even wat bij moeten schaven maar denk dat de temperatuur in het voorgroeihokje nu dik in orde is. Deze is namelijk tussen 26 en 28 graden bij lampen aan en tussen de 23 graden en 26 graden bij lampen uit!

 

Tot nu toe heb ik de jiffy potjes nog steeds geen nieuw water hoeven geven. Door de propagator is de LV hoog genoeg dat deze alles lekker vochtig houdt (heb wel een schaaltje water in de propagator gezet voor extra LV)

 

Voor de zaadjes/plantjes is het nu begin dag 5 (inclusief het weken van de zaadjes) en ziet het er nu allemaal zo uit :

 

gallery_20622_7226_385730.jpg

 

Er zijn dus 2 dames heel snel boven, eentje is onderweg en hoop dat de andere 2 dames ook snel hun fontaneletje laten zien!

 

Ik zal dit verslag regelmatig updaten en nogmaals thx aan iedereen op dit forum die zijn ideeen heeft gepost zodat de kast is geworden tot wat die nu is!

 

Gr. Een superblije TNeon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed begin is het halve werk ;) Veel succes met deze ronde!!!

 

Wat voor lampen ga je gebruiken en welk wattage??

 

Grtz SoftIce :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een klein updateje.

 

Zoals de naam idd al doet vermoeden kweek ik onder TNeon lampjes. Groeien onder 72 watt en afbloeien onder 300 watt.

 

Foto nadat 3 zaadjes een paar dagen boven waren :

 

gallery_20622_7226_133955.jpg

 

Twee van deze plantjes hebben brede blaadjes en eentje smalle blaadjes maar zien ernaar mijn inziens gelukkig wel allemaal gezond uit! Heb ze eergisteren naar 1 liter potjes met Special Mix Light omgepot!

 

Eergisteren kwam ook nog een 4e plantje omhoog (een nakomertje) en heb ik dus genoeg plantjes om binnenkort de bloeiruimte te gaan testen.

 

Een groepsfoto van vandaag :

 

gallery_20622_7226_778965.jpg

 

Het plantje met de smalle blaadjes staat rechts en het nakomertje vooraan!

 

De plantjes krijgen nu kraanwater met rhizotonic afgezuurd naar Ph6,0

 

Gr. TNeon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk man, je eerste kleine meiden in je kledingkast!

Kan ook niet wachten maar nog effe niet.

 

Ben benieuwd of je meiden zich braaf gaan gedragen de aankomende tijd. :rolleyes:

 

Groet,

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik heb precies dezelfde thermometer, uit China gehaald zeker? :rolleyes:

Die van mij is wel kapot gegaan, in kast laten zitten met een paar weken lang 99% luchtvochtigheid :wave:.

 

Veel succes, hoop dat je er wat moois vanaf haalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@markster

 

Inderdaad uit China (www.dealextreme.com) deze heeft ook een tijd op 99% LV gestaan en deed daarna ook niks meer. 3 dagen op de verwarming en hij deed het weer dus misschien een tip voor je :rolleyes:

 

 

@blackgemini

 

Ik hoop ook dat ze zich een beetje gaan gedragen!

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een klein updateje... ben tot nu toe erg blij met mijn harem!

 

Morgen ga ik 1 van de lampen wisselen in het hokje waar ze nu in staan voor een groeilamp (6500k) ipv de steklamp (9000k) welke er nu in zit. Woensdag zal ik ook de tweede lamp verwisselen zodat beide lampen dan gewisseld zijn voor groeilampen.

 

Planten zijn morgen precies twee weken geleden gezaaid en zien er nu zo uit :

 

Groepsfoto :

 

gallery_20622_7226_91335.jpg

 

Rechts voor het plantje welke een week later omhoog kwam!

 

Van de drie grote dames ook nog een portretfoto gemaakt :

 

gallery_20622_7226_419800.jpg

 

gallery_20622_7226_106355.jpg

 

gallery_20622_7226_652681.jpg

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het idee dat alles nog goed gaat! Vandaag de 3 grotere dames licht gebogen met behulp van wat tape en een vuilniszak dicht-maak ijzertje.

 

gallery_20622_7226_412501.jpg

 

Let niet op LV had al wat langer het kastje en propagator open staan dus ligt normaal wat hoger!

 

Ontdekte wel dat me aarde erg groen wordt :

 

gallery_20622_7226_645968.jpg

 

Zoals jullie weten is dit mijn eerste kweekje en heb ik (nog) niet echt groene vingers en vroeg me af wat dit is en of het kwaad kan?

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals jullie weten is dit mijn eerste kweekje en heb ik (nog) niet echt groene vingers en vroeg me af wat dit is en of het kwaad kan?

 

Volgens mij is het een vroege vorm van mosvorming.

Mos ontstaat door zure grond oftewel zuurstofarme grond.

Even de vingers door de aarde en rustig omspitten.

Misschien krijg je nog meer suggesties.

 

Groet,

Blackgemini

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blackgemini

 

Thx voor de tip.. Heb de grond even voorzichtig omgespit en was ieg voor het zicht al een stuk aangenamer en heb daarna minder groen gezien!

 

Updateje :

 

De dames zijn nu 3 weken en 1 dag onderweg. Ik heb wel wat problemen met de LV, deze is rond 30% a 40% (in het hele huis is de LV te laag door het weer en de CV). Morgen komt er een luchbevochtiger zodat ik de kamer waar de kast staat van een goede LV kan voorzien (zat aan 60% te denken lekker voor mens en groeiende plantjes)! Ondertussen probeer ik door met de plantenspuit in de kamer en kast te spuiten de LV op peil te houden.

 

De 3 grote dames krijgen sinds een half weekje voeding en alle dames (inclusief het nakomertje) zijn vandaag gefimd door mijn vriendin. Vrijdag ga ik ze ompotten in 11L potten en gaan ze op 12/12 in de grotere ruimte onder 300watt TNeon power!

 

Hieronder een groepsfoto van voor het fimmen en foto's van alle dames apart na het fimmen :

 

gallery_20622_7226_614548.jpg

 

gallery_20622_7226_268075.jpg

 

gallery_20622_7226_354826.jpg

 

gallery_20622_7226_497082.jpg

 

gallery_20622_7226_194484.jpg

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje :

 

Heb de bestelde luchtbevochtiger binnnen en in de kamer neergezet en heb de LV nu iets beter onder controle. Rond de 50% nu!

 

Vandaag zijn de planten naar hun laatste bestemming verhuisd. Ze staan nu in de grote ruimte van de kast in 11L poten onder 300 watt TNeon. Ik hoop dat ik in deze ruimte het klimaat ook netjes op orde kan krijgen.

 

Ze staan sinds vandaag ook op 12/12, heb nu nog 4 groeilampen erin zitten welke ik in ongeer 1,5 week langzaam ga wisselen voor de bloeilampen!

 

Een groepsfoto in de afbloeiruimte :

 

gallery_20622_7226_7861.jpg

 

gallery_20622_7226_329565.jpg

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey TNeon!

 

Weer een TN kweker erbij..:D Je hebt een lekkere setup, ben benieuwd naar de resultaten.

Heb je misschien ook wat foto's van de kastjes zelf?

 

RDV :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RDV

 

Thx. Ben zelf ook benieuwd naar de resultaten :rofl

 

Foto's van de kast zelf staan in het bouwverslag in de bouwdoos : linkje!

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Updateje :

 

De dames staan nu 8 dagen op 12/12. Denk dat het over het algemeen erg goed gaat.

 

De twee grootste zijn aardig de lucht in geschoten (volgende keer misschien eerder fimmen en in bloei zetten). Bij het scroggen heb ik per ongeluk bij de grootste plant de hele, net 3 dagen daarvoor gefimde, groeischeut afgebroken maar denk en hoop dat het netje alsnog wel vol gaat komen!

 

Vandaag heb ik de derde van de in totaal vier lampen verwisseld voor een bloeilamp en overmorgen zal ook de laatste bloeilamp erin gezet worden! Hieronder een paar foto's van vandaag na het binden van de groeischeutjes op het netje :

 

gallery_20622_7226_4001674.jpg

 

gallery_20622_7226_1638690.jpg

 

gallery_20622_7226_1687608.jpg

 

gallery_20622_7226_4558740.jpg

 

De laatste foto is van het nakomertje en is nog niet groot genoeg voor me scrog netje. Volgende keer denk ik toch dat ik een zaadje of twee meer plant zodat ik toch een grotere kans heb dat ik 4 even grote planten in de bloeiruimte kan zetten.

 

Nog een groepsfototje van alle dames in de kast :

 

gallery_20622_7226_96989.jpg

 

Zoals ik al zei denk ik dat het tot nu toe erg goed gaat en heb ik ook al veel geleerd van dit eerste kweekje :rolleyes:

 

Gr. TNeon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videoupdateje

 

Heb een nieuwe fotocamera en wilde er even mee spelen. Heb dus ook een filmpje gemaakt :

 

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Tneon.

Leuk filmpje hoor maar heb je je lamp er altijd zo ver boven hangen?

Die van mij hangen er max 5 cm boen zodat ze niet gaan strekken.. :rolleyes:

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Thommytt

 

Thx voor de reactie. Normaal probeer ik de lamp 5 cm lager te hebben maar had al een paar keer bladeren verbrand omdat deze snel groeien en recht op gaan staan in de lichtperiode dus had ik de lampen ietwat hoger gehangen. Hierdoor zat er ongeveer 5 cm tussen de hoogste groeischeuten en de lamp. Denk dat ik strax de scheutjes wel kan binden en de lamp weer wat lager kan hangen!

 

Vr. gr. TNeon

 

Edit : zie trouwens idd dat in het filmpje dat de lampjes iets hoger hangen dan ze uiteindelijk hingen toen ik de kast weer afsloot. Hehe was alweer vergeten wat ik had opgenomen (was een eerste camera testje)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er gezond uit, en de SCROG lijkt op die van mij ;)

 

Zou wel kijken of je iets aan het strekken kan doen, ik denk dat je anders blijft knakken :lol:

 

Success !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Highfly

 

Thx. Na zowel jou als Thomytt zijn opmerking heb ik wel wat veranderd aan de hoogte van de lamp om het strekken wat tegen te gaan! Na Thomytt zijn opmerking ben ik op gaan letten hoe ik de kast (en vooral de lamp) nu achter liet. Wat mij opviel is dat ik wel probeerde 5 cm afstand tussen de lamp en de plantje te hebben maar de lamp toch vaak weer wat hoger hing omdat anders vond dat de 12volt circulatiefans teveel op de top zaten te blazen en deze staan tijdens de lichtperiode continue aan.

 

Heb de software omgeprogrameerd zodat de fans nu om en om 5 minuten aan staan tijdens de lichtperiode, zodat de topjes niet continue op de tocht staan!

 

Thx voor jullie opmerkingen, denk dat ik vanavond nog een klein filmpje maak over de kast zelf en hoe de dames er dan nu bij staan!

 

Gr. TNeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je lampen er dichter op het strekken al wat zal tegen gaan.

Ook gewoon die groei lampen er wat langer in laten zitten, iig een week of 2 na het omzetten van de klok.

 

En wat voor software (en hardware) gebruik je voor het aansturen van de fans ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@highfly

 

Ik gebruik als hardware een PLC om alles aan te sturen en als software de meegeleverde applicatie om de PLC te programeren. Dit programeren heb ik ooit eens in het verleden op school geleerd en gelukkig kon ik nog genoeg herinneren om alles aan de gang te krijgen!

 

Heb een kort filmpje gemaakt van de bouw van de kast daar zei je ook een soort van demo hoe de PLC bediend wordt :

 

 

Heb ook nog een kort filmpje van de 13e dag bloei (zelfde als laaste scene van vorige filmpje maar voor de mensen die alleen even naar de dames willen kijken) :

 

 

Voor zover ik kan zien gaat alles nog naar wens!

 

Gr. TNeon!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige filmpjes man. ;)

Vooral dat plc gebeuren is top!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Tneon!

Vette filmpjes hoor!

Hoop dat het strekken nu een beetje gestopt is..

Denk dat je wel een lekker aantal grammen gaat trekken man!

Succes ermee1

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...