Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
lola

Waarom een groot vat?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik hoor mensen praten over voeding mengen in een groot vat. Waarom is dat eigenlijk?

 

Thanks :(

Lola

Share this post


Link to post
Share on other sites

word denk ik vaak een vat gemaakt om gewoon een voorraad te hebben,

als je via gietertje doet is het niet perse nodig maar als je met auto- watergeefsysteem werkt is het zeker wel handig.

 

Je hebt minder werk om steeds weer die voeding aan te maken.

Je hoeft niet steeds je voeding op de juiste PH en EC waarde te brengen.

Je hoeft de voeding niet steeds op de goede temperatuur te brengen en ga zo maar door. :(

 

En je kan ook langer wegblijven zonder dat je plantjes het moeilijk krijgen.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt. Tenminste ik denk dat dit de grootste voordelen zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Dat is wel handig inderdaad. Niet dat ik ga auto wateren, maar het scheelt inderdaad steeds het mengen :(

 

Iemand nog handige doe het zelf tips om goedkoop een watervat te maken met kraantje???

Thanks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een groot vat is wel handig ja, maar laat je voeding niet langer als 2/3 dagen meegaan.

Dat komt niet tegoede van de kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en makkelijk voor de temparatuur van het water inderdaad. 2 a 3 dagen is wel kort trouwens. Jammer dat daar niet wat aan te doen valt :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan voor 10 euro al een goei automatieeeeeees watergeef systeem knutselen :idea: heb dat hier op het forum eens gezien en ben er van overtuigd dat choppie wel weet waar dat staat :wink: of was dat nog info van de vroegere wietkoning :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

True, zelfs een bundel druppelslangen (of hoe die slangtjes heten) is rond de 25 Euro al te krijgen, dan moet je alleen nog een pomp hebben.

 

Maar met de hand geven lijkt mij handiger om van te leren :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voeding in zo'n vat blijft wel enkele weken goed hoor, moet je wel ook circulatiepomp hebben.

 

Automatisch watergeef is er ook op gemaakt voor mensen die es weekje op reis willen, of twee weken en hun kweek kunnen voorzetten daarmee relkening houdende denk ik niet dat het veel uitmaakt dat je voeding twee weken in het vat zit

 

hangt natuurlijk af van de kwaliteit van je voeding, en er mag ook echt geen licht inschijnen, licht breekt de werkzame stoffen in je voeding af

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je voeding in zo'n vat blijft wel enkele weken goed hoor, moet je wel ook circulatiepomp hebben.

 

Automatisch watergeef is er ook op gemaakt voor mensen die es weekje op reis willen, of twee weken en hun kweek kunnen voorzetten daarmee relkening houdende denk ik niet dat het veel uitmaakt dat je voeding twee weken in het vat zit

 

hangt natuurlijk af van de kwaliteit van je voeding, en er mag ook echt geen licht inschijnen, licht breekt de werkzame stoffen in je voeding af

 

Laat jij hem maar lekker 2 weken staan dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...