Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djeerdtown

G-kit (tools)

Recommended Posts

hallo hallo

 

ik heb nog een G-kit 1200 watt staan van 176 x 174 x 88 cm

 

Maar het wordt nogal warm af en toe als ik een afzuiger van 400 m3 bestel is dat genoeg?

 

Staat er ook 1 van 800 m3 maar die diameter is te groot dus zal ik een groter gat moeten maken wat me niet handig lijkt straks ontsnapt er geur zoiets.

 

Er zit nu een systemair rvk 125e2-a1 afzuiger in.. geen idee hoeveel m3 die afzuigt..

 

Gr djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djeerd,

 

Wat ik zo snel kon googlen is dat een 225m³ afzuiger.

Dus ik denk dat je met een 400m³ wel weg moet komen in zo'n G-tools kast.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook een verloop op zette dan hoef je geen gat te maken

 

grzz rr33

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi Djeerd

mag ik vragen wat G-tools zelf adviseerde, je hebt het vast voorgelegd daar?

gr

carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie,

 

Klopt heb het gevonden via google. Ik kon het eerst niet vinden.

 

@ RR33,

 

Ja goed plan hoop dat G-tools ze heeft.

 

@ Carpie,

 

Ja ik had G-tools gemaild voordat ik dit topic maakte maar wacht nog op een antwoord. Bel ze morgen wel even als ze nog niet gereageerd hebben. Denk dat ze met een verloop komen zoals RR33 voorstelde maar ik laat wel weten als ze geantwoord hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb antwoord van G-tools:

 

 

De buisven 800 m-3 is te groot om op de zelfde plek te monteren waar nu de kleinere ven zit (Meen je dat nou dat wist ik nog niet. :wacko:

 

De kleinere buisven met controller doet tegenwoordig ook 420 m-3. Dit moet na mijn mening ruim voldoende zijn.

 

 

 

Zijn jullie ook van mening dat dit voldoende is voor het kastje?

 

Groetjes Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

420 m³ op 1200 Watt lijkt me wel heel krap.

 

Maar geen G-Kit ervaring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hallo,

 

Ik heb de afzuiger met fan controller binnen nu heb ik alleen een paar vraagjes daarover.

 

Er zit een draai knop voor de temperatuur op en een draaiknop voor de minimum toeren.

 

Maar als ik met lampen aan een temperatuur van 28 graden wil moet ik hem dan op 28 graden zetten en als de lampen uit gaan verzetten naar 20 graden of is er een manier waarop ik niet 2 keer per dagen hoef te verzetten?

 

En de minimum toeren moet ik dat percentage waar ik ze op kan zetten zo laag mogelijk houden zolang de temperatuur goed is?

 

En mijn laatste vraagje; Er zit een wit draad op aan gesloten met een aluminium achtig kokertje op het einde. Ik neem aan dat daarmee de temperatuur word gemeten? Moet ik die op hoogte van de toppen hangen?

 

Gr Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey djeerd

 

met de thermostaat regel je idd de max temp. stel je hem op 28 dan blijft ie net zo lang max.toeren blazen tot je temp weer op de juiste waarde zit

met de dimmer kun je je afzuiger op een min-toerental laten lopen ,dat het als de lampen uit zijn het niet onder de 20gr. gaat

 

het draadje is de temp. voeler van je thermostaat,hang hem op een plek waar je luchtstroming heb

plaats hem niet in het directe licht van je lamp hangen waardoor de voeler verwarmt wordt.

deze moet de luchttemp. meten

 

groetjes wierie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie Wierie!

 

Maar hoe doe ik dat met die dimmer dan dat het rond de 20 graden blijft als de lampen uit zijn?

 

Moet ik hem dan op uit zetten of een andere toerental of moet ik beetje experimenteren tot ik goede temperatuur heb met de lampen uit?

 

En als ik in de eerste groei dagen constant 24 graden wil met lampen uit en aan hoe doe ik dat dan?

 

Gr Djeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djeerd,

 

Je moet inderdaad een beetje experimenteren met je minimum toerental. Op een gegeven moment begint je fan te kreunen, hij word dan teveel gedimt en probeert steeds op te starten. Dit is slecht voor de motor, dus zet 'm iets boven dan punt.

 

In principe kan je nou weinig meer regelen, de temperatuur in je kast is nu afhankelen van de lucht die je kast binnen komt. De fan stel je dus af om een luchtstroom te houden voor verse lucht en onderduk zodat er geen geur ontsnapt. Als er nu toch lucht ontsnapt en je begint wat te ruiken zal je de fan wat harder moeten zetten.

 

Als je je maximum temperatuur instelt op 24 graden zou dit genoeg moeten zijn. Je moet dit even meten ter hoogte van je toppen, volgens sommigen ergens onder zodat er geen licht op je sensor valt en volgens anderen open en bloot, omdat je toppen ook open en bloot zijn.

 

Ik doe altijd dit laatste, je gaat dan uit van het ergste.

 

Word het nou nog te heet, omdat je fan het niet kan bij houden, dan zul je moeten zakken met je instelling.

 

Succes,

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoe groot is je inlaat eigenlijk ? kan me zo bedenken dat je die ook groter moet maken met een zwadere afzuiger

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Achterhoeker,

 

Top! Bedankt voor de info ik zal binnenkort een beetje gaan experimenteren voor dat de dames er weer in gaan!

 

 

@ Jaap10,

 

Ik heb toevallig een paar weken geleden een extra inlaat gemaakt met een buisventilator zodat er wat meer verse lucht in komt.

 

Ik weet niet wat een G-tools 1200 standaard voor inlaat heeft maar heb er 1 bij gedaan die aardig wat lucht er in blaast dus ik denk dat het wel goed gaat komen maar bedankt voor het aandachtspunt! Ik zal er opletten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem voor je inlaat een fan met 50% de luchtverplaatsing van je uitblaas. Dus als je een 400 kuub afzuiger hebt en deze draait op 75%, dan neem je een 150 kuub inblaas. (75% van 400=300. 300/2=150)

 

Wat mij het makkelijkst lijkt is een inblaas met iets over capaciteit en een 5-standen schakelaar. Zo kan je deze een beetje afstellen op hoever je afzuig gedimt is.

 

Het mooist zou zijn om hem via je thermostaat te schakelen, zodat hij een beetje mee loopt met je afzuiger. Ook 's nachts..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ik snap het. Ik ga eerst kijken hoe het nu gaat..

 

Nog 1 vraagje;

 

Als ik de temperatuur de eerste dagen op 24 wil gaan houden kan ik het best toch de minimale toeren op uit zetten zodat het niet te koud word? En als het warmer wordt gaat ie toch weer aan neem ik aan?

 

Geur is er toch nog niet dus op dat gebied kan het geen kwaad. Of moet er constant een beetje lucht uit omdat er natuurlijk ook verse lucht in komt constant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je zelf al antwoord, er moet een beetje lucht blijven stromen. Je zult toch meer af moeten blijven zuigen als dat je inblaast. Anders krijg je een overduk.

 

Dit schijnt volgens sommigen beter te zijn voor je planten, maar er kan lucht door kiertjes heen gaan stromen waardoor je blaas en fluit geluidjes krijgt.

Als jouw plantje nog niet ruikt en er gaat niks fluiten ofzo zou je dit dus wel kunnen doen.

 

Als je niks mag ruiken en je planten beginnen te stinken moet je dus wel gelijk overgaan op onderdruk!

 

Maar zoals ik al zei:

 

Je temperatuur met de lampen uit zal worden bepaalt door de temperatuur van je inkomende lucht. Dus als jij aanzuigt vanuit een ruimte met een temperatuur van 15 graden en je hebt verder geen warmte bron in je kast, dan zul je niet bij de 24 graden in de buurt blijven..

 

Gr AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...