Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
pumpum

afzuiging en filter

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

Na wat leeswerk over afzuiging en koolstoffilters kom ik er niet wijs uit wat ik moet aankopen.

Dit is mijn 1 keer dat ik een binnenkweekje zal proberen na lang buitenkweken te doen.

Mijn hok is 1meter op 1 meter en 1.80 hoog de lamp die ik zou gang is een 400 watt.

Mijn vraag is nu welke koostoffilter en afzuiging zou ik best aankopen deze zou ik bestellen bij growshopnl.

 

grtzzz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hok is dus 1,8 m3 inhoudt.

 

Je dient per uur 100 tot 200x de lucht te verversen dus 180 tot 360m3 is voldoende afzuig capaciteit.

Je filter dient altijd wat ruimer te zijn dan de afzuiger, beter te veel dan te weinig, zeker met "vreemde" geurtjes.

 

Neem dus een filter van rond de 500m3 (kan je in de zomer ook lekker doorkweken)

en een afzuiger van 350 tot 400m3.

 

Ik heb goede ervaringen met filters van CAN en ik koop dus enkel CAN filters, andere merken weet ik niet zoveel van.

Let er even op dat je afzuiger regelbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hok is dus 1,8 m3 inhoudt.

 

Je dient per uur 100 tot 200x de lucht te verversen dus 180 tot 360m3 is voldoende afzuig capaciteit.

Je filter dient altijd wat ruimer te zijn dan de afzuiger, beter te veel dan te weinig, zeker met "vreemde" geurtjes.

 

Neem dus een filter van rond de 500m3 (kan je in de zomer ook lekker doorkweken)

en een afzuiger van 350 tot 400m3.

 

Ik heb goede ervaringen met filters van CAN en ik koop dus enkel CAN filters, andere merken weet ik niet zoveel van.

Let er even op dat je afzuiger regelbaar is.

 

Bedankt voor de info groengoud :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

You're welcome.

 

Nog een extra gratis tip, probeer alles zo ruim mogelijk te nemen, kan er een 160mm slang door je tentdak? neem dan 160mm filter en buisventilator.

Zorg ervoor dat je direct een dimmer met thermostaat koopt zo kan je de buisfan langzaam laten draaien onder temp. X en harder laten draaien boven temp. X.

 

Grenswaarde is bij mij 27 graden, daaronder draait de mijne op +/- 40% en daarboven op 75%

 

Probeer zo min mogelijk bochten in je slang te krijgen voor een optimale luchtstroom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...