Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dr.Ganja

Lampen op hangen

Recommended Posts

hey allemaal

ik heb ff n vraagie ik wil gaan kweken met 2x 600watt in n ruimte van 240x120 dan lijkt mij een lamp aan in de groeitijd voldoende maar is het belangerijk dat die dan ook in het midden hangt? en hoeveel cm kan ik ze aan het begin het beste hangen? en is dat dan vanaf de bakken of vanaf de toppen van de plantjes?

alvast bedankt en verder tips enzo zijn zeer welcom

 

groenegroetjes Dr. Ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

beide lampen gewoon netjes verdelen over de breedte die je hebt.

1 lamp laten branden op 2 mtr hoogte van je stekken om ze even te laten wennen voor 2 daagjes,´

vervolgende kun je de lamp geleidelijk aan laten zakken naar 1,50 mtr in de groei periode.

 

zelf heb ik ze nu ook 1.50 mtr boven de top van de plant hangen,

na 1 week voorgroei. Zodra ze 12-12 gaan worden de lampen iets lager gehangen totdat ze ongeveer 75cm boven de toppen hangen.

dit gebeurt uitteraard rustig en met de dag 10 cm ofzo.

 

houdt alles gewoon goed in de gaten en zorg in het begin voor een klimaatje van max 26 graden en genoeg ventilatie en hoge rv om alles lekker te laten voorgroeien.

dan kan het bijna niet mis gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x 600 W is voor 120x120 dus ik zou tog 2 lampen doen je kan ze ook om en om doen 1 dag de ene 16/8 dan de andere 16/8

 

en voor de hoogte is het 100 cm van de bovenkant van de plant af gemeten tenzij je cooltubes heb of ventilator onder de lampen en dan met de groei laten zakken 10 cm per dag to 60 cm

 

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

16-8 wat heb jij dan voor lichtcyclus.het is altijd nog 18 uur licht en 6 uur donker

 

als je jonge stekjes heb ga je de 600watters toch niet 100cm je plant zetten de eerste paar dagen! wa een gek zeggggg....

weet je zeker dat je je jongedames een gruwelijk dood laat ondergaan binnen enkele uren!!!!!!

 

gewoon 2mtr boven de stek(eventueel afwisselen met de lampen is een optie maar dan met een 18 uurs cyclus en geen 16 en na een paar dagen laten zakken.

Edited by BigButtBram
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe altijd 16/8

 

heb mijn lamp nu 40 cm van de plant af is 3 weekjes

 

en natuurlijk vanuit zaad ging ik een beetje van uit

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke bedankt jongens

ja ik zelf hoor ook meer mense over 18/6 maar t is me dus duidelijk dat ik om te beginne ze zo hoog mogelijk moet laten hangen in mn tentje

 

wat me nog wel onduidelijk is is of ik mn tentje het best kan openen (om ze water te geve enzo) als daar binne de lampen uit of aan zijn?

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou toch gaan voor 18-6 bloei en 12-12 bloei!

gezien dit toch wel een feit is dat ze hier het beste op reageren.

ivm hormoon aanmaak etc..........

 

maar jij zet de 600watters 100cm boven je plant in de eerste paar dagen........

Share this post


Link to post
Share on other sites

water geven 10 minuutjes voordat de lampen aangaan.

dan hebben de plantjes al 10 minuutjes tijd om te drinken vòòr dat de warme zon 'opkomt' .

die 10 minuutjes dat ze 'extra' licht krijgen kan verder niet veel kwaad.

 

als je met zaad gaat rommelen hang je je lampen 50-60 cm boven de toppen.

als je met stekken gaat rommelen hang je ze de eerste dagen zo hoog mogelijk om uitdrogen van de jonge stekjes te voorkomen.

als de stekjes eenmaal zijn aangeslagen mag je de lamp op 50-60 cm hoogte van de toppen afhouden.

 

@tim Geplaatst Vandaag, 16:39

beide lampen gewoon netjes verdelen over de breedte die je hebt.

1 lamp laten branden op 2 mtr hoogte van je stekken om ze even te laten wennen voor 2 daagjes,´

 

en hoe wil jij die lamp 2 meter van de stekken afhouden als de tent maar 2 meter hoog is en je pot + stek al snel 30 cm hoog zijn???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook gewoon de lampen om en om aan doen.

 

En ik heb ook altijd de lamp op meter hangen. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Tegenwoordig groei ik ze voor en dan heb je dat al helemaal niet.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor alle reacties

ik ga met zaadjes knoeie maar wat me nog nie helemaal duidelijk is of ik ook al 18/6

moet aan houden als me zaadjes net in de grond zitte

alvast bedankt en verder tips enzo zijn ook altijd zeer welkom

 

peace people

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ze het beste laten ontkiemen in het donker. dan in de grond duwen onder een lamp op 60cm afstand.

Dan komt dat vanzelf goed, eventueel kun je ze zelfs in het begin 24u licht geven maar 18/6 is ook goed.

Check natuurlijk zoveel mogelijk de staat van de plantjes om evt. aanpassingen door te voeren.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...