Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

good shepperd

Northern Light Moederplanten Maken voor volgende ronde!

Recommended Posts

He kwam je verslag je tegen, ga de jouwe ook zeker volgen.

Heb namelijk nog nooit over nagedacht om met stekjes te kweken, ook totaal nog niet in verdiepd hoe dit te doen.

Succes met je kweek ik blijf je volgen.

 

Grtz

 

Space cadet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey daar,

 

Je aanstaande moeders knappen al wat op...

Gaat gelukkig toch wel goed komen zo te zien.

 

Die NL gaat over een weekje of 5 wel wat opleveren hoor, wel even in de gaten houden, ze hebben een slechte start gehad...dus voorlopig nog wel even verwennen zodat het straks mooie dames worden.

 

Suc6 gast B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze staan mooi in die enkele dagen dat je die hebd

blijf zo doorgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx vrinden...

 

Zat wel ff knijp of het wel ging lukken maar had mezelf een paar weken gegunt om te proberen zegmaar,

 

Kan alleen zeggen dat het qua kosten denk niet heel veel uitmaakt om stekken te maken of ze te kopen, tenminste als je er zon 30-50 denkt nodig te hebben. Ben dan wel onafhankelijk van een stekkenboer met weet ik veel wat voor kwaliteit.

 

Heb een klein stekken/groei kastje die ik wat ruimer moet gaan opzetten zodat ik ze ook allemaal kwijt kan samen met de moeders.

 

Foto's pas weer in het weekend als ik weer lekker thuis ben en me ga verwonderen hoe groot ze nu weer zijn geworden, hoop dat me stekkenkast verschoond blijft van trips en luis want in mn bloeihok is het feest momenteel. Gelijk mn wantsen uitzetten en afkluiven die gasten tot er niets maar dan ook niets meer van die parasieten overblijft.....

 

 

Whahaha.... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

heb nu mn moeders en stekken onder 160W van topgrow staan, ze staan nu in potjes van ongeveer 1L.

 

Wat kan ik het beste gebruiken om ze in groot te krijgen/houden, merkte al toen ik ze in te kleine potjes hield dat ze de hoogt niet in wilde gaan....

 

ze moeten zegmaar een weekje of 6 in de potjes staan voordat ik wil gaan stekken elke keer weer.

 

Kortom hoe moet ik de moedertjes snoeien/groeien zodat ik ze elke 2 maanden max kan snoeien voor stekken te maken....

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Héy Kerel,

 

Je ontkomt er niet aan om ze te verpotten, tenminste 7 ltr. maar minimaal 15ltr bakken of nog groter is ideaal om ze maanden in goede conditie te houden.

Dag of 4-5 voordat ik ga snijden gooi ik wat N bij de voeding en gaan de lampen iets omhoog zodat ze de hoogte in kunnen.

Spraymix eens per week vinden de mama's ook heel lekker,.. :verrygood

 

Hoop dat je er wat mee kan.

 

Grtz.Nooz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thanx,

 

@ no-zem

hebbie dan een oplossing waar N in zit, of is dit een voeding waar meer N inzit?

 

Die spraymix is dat van een bepaalde lijn en wat moet erin zitten als ik naar zoiets vraag bij de GS.

 

Was er al bang voor dat ik echt grotere potten nodig had en dus ook mn moeder/voorgroei/stekken hok wat moet aanpassen.

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High ...

 

een kleine lange afstands update (zonder picas helaas), me NL moeders zijn te dicht op de lamp gegroeid de afgelopen dagen dat ik er niet ben.

Mn vrouwtje heeft ze al opzij gezet zodat ze er niet meer direct onder staan..... hoop dat de schade meevalt als ik terug ben.

 

Verder stonden ze er nog lekker fris bij en lijkt het vooralsnog dat mn vrouw goed voor mn sletjes heeft gezorgd (klinkt eigenlijk gek realiseer ik mezelf terwijl ik het opschrijf)......

 

Moet zsm aan een groter hokje beginnen en natuurlijk lekker een beetje op maat snoeien zodat ze ook lekker vertakken en ze stek gereed gemaakt kan worden.

 

Hoop op picas morgen avond fijne groene vrinden...

 

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: ik zit ook al te wachten op foto's

keep it growing :verrygood hoe groot ga je je hokje maken???

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

Zit te denken aan een krappe m2 met een hoogte van 1,5m zodat ik 2 tot 3 moeders kwijt kan. En mn stekken bak ernaast.

 

Moet ff nog ff brainstormen hoe en wat en waar ik hem kwijt kan.

 

Komt goed en hou jullie op de hoogte als ik aan het bouwen sla.

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morge vrinden,

 

thuis aangekomen stonden de kleine sletjes er lekker bij....

 

idd wat bruine randjes aan de een paar blaadjes door verbranding bij mn moeders.

 

Picas zeggen meer als 1000 woorden.... zoals beloofd natuurlijk.

 

gallery_19755_9216_299209.jpg

 

gallery_19755_9216_566510.jpg

 

gallery_19755_9216_4472620.jpg

 

Dit waren die mega kleine stekken van een paar weekjes geleden met die vet gele bladeren....

Ze zijn lekker wat in de hoogte gekomen en hebben al wat uitlopertjes gemaakt ze doen het lekker.

Wel links en rechts wat licht rode steeltjes, komt denk door de wat lage temp (16 graden) bij lampen uit doordat ik geen verwarming heb staan, ze staan wel op een warme bodem dus de wortels koelen niet af!

 

Goed bij getrokken denk ik zo, ga er een paar aan een maat geven en denk 2 bewaren om follow up moedertjes van te maken.....

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ no-zem

hebbie dan een oplossing waar N in zit, of is dit een voeding waar meer N inzit?

 

Die spraymix is dat van een bepaalde lijn en wat moet erin zitten als ik naar zoiets vraag bij de GS.

Ik heb van Canna stikstof concentraat die ik dan naast de gewone voeding mee geef.

 

Plagron spraymix (Phyt Amin) vinden m'n moeders wel lekker, heb nu Hy-Pro spraymix,... eens per week benevelen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ No-Zem

 

Thanx ga zo toch naar de GS en zal dan ff kijken hoe en wat,

 

voorlopig staan ze er nog goed bij maar zal 2 weken voor het stekken ze ff lekker boosten.

 

Heb nu groeivoeding van Canna die ik ze meegeef trouwens, volgensmij zit hier ook oa meer N in, is dit niet voldoende of meot ik echt gaan bijgeven?

 

Komt goed, bedankt!

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nu goed uit man , ze zijn aardig bijgetrokken in vergelijking met de eerste foto`s..

suc6 verder :verrygood

 

 

Grtz E

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb nu groeivoeding van Canna die ik ze meegeef trouwens, volgensmij zit hier ook oa meer N in, is dit niet voldoende of meot ik echt gaan bijgeven?

In Canna vega zit idd ook N.

Je moet niks bijgeven hè, maar extra N laat de plant wel uitschieten waardoor je betere stekken kan snijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkey....

 

Ik heb em, laat ze nu nog ff zonder bijvoeden staan, zodra ik meer ruimte voor ze heb ga ik ze ruimer in de potten zetten en de juiste voeding erbij knallen en dan gaan we meemaken hoeveel stekken ik eraf ga kunnen halen.

 

Gister nog van mn planten in mn bloeihok zo'n 40 stekken afgehaald voordat het echt te laat was.

 

Staan er nu goed bij en hoop dat ik het geleerde van de vorige stekkenronde in de praktijk kan brengen en zo wat betere stekken kan opzetten en dat ik er dan meer vertrouwen in heb om in de toekomst geen problemen te hebben bij het opzetten van mn nieuwe rondes.

 

Hier ff de picas van gister....

 

gallery_19755_9216_493679.jpg

 

 

gallery_19755_9216_3214457.jpg

 

 

gallery_19755_9216_2776287.jpg

 

 

gallery_19755_9216_978105.jpg

 

 

Ben benieuwd, vorige keer had ik in 6 dagen de eerste met wortels....

 

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekken zien er mooi uit man .

 

succes en hoop dat ze snel wortelen

 

The Clown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks

 

Hoop ik ook, vorige keer de eerste keer dat ik probeerde stekken te maken. Heb wat dingen nu anders gedaan dus heb er goede hoop op.

 

De stekken van de vorige keer heb ik aan een maat gegeven die dus nu ook 11 NL's heeft staan onder 600w.

 

Hoop dat ze lekker groen blijven (vorige keer geel geworden doordat ik water met voeding voor mn moeders had meegegeven per ongeluk) en met een weekje de eerste wortels zullen laten zien aan papsie.

 

Temperatuur is nu in orde en spuit nu water tegen mn kap aan ipv op mn stekken en hun jiffies, heb ook de jiffies ingewatersd met rhizotonic dus betere omstandigheden voor mn dames in spe.

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

High...

 

 

Kleine update van vandaag:

 

Temp max 27.4

Temp min 18.8

 

 

LV Max 74

LV Min 54

 

Ze staan er nog steeds lekker groen bij en ben van plan om ze de komende dagen geen water van onder te geven en alleen 2 keer per dag water onder tegen de kap aan te spuiten. Ook 2 keer wat frisse lucht onder de kap te krijgen en dan nog een dag of 5-6 wachten op de eerste wortels en max een dag of 10 voordat ze allemaal in kleine potjes kunnen die kleine rakkers.....

 

 

Laters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morge vrinden....

 

Net nog ff bij de dametjes geweest,

 

Staan er nog steeds goed bij al zie je nu wel dat ze ergens bezig mee zijn want het kraakgroene is er een beetje af. Hoop dat ze snel wat wortels krijgen en dan zich een beetje meer gaan thuis voelen.

 

 

Overzichtje in de bak.

gallery_19755_9216_775524.jpg

 

 

Temp en LV best in de hand lijkt me zo.

gallery_19755_9216_3132284.jpg

 

 

De moeders die ook in het groei hok staan met al wat lekkere potente stekken die ze beginnen te ontwikkelen.

gallery_19755_9216_219328.jpg

gallery_19755_9216_3050316.jpg

gallery_19755_9216_1420746.jpg

 

 

Laters <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

High vrinden...

 

Kleine update van het stekken front.

 

Temp 16-25

LV 55-75

 

De stekken staan nu een week in de jiffies en heb nog geen wortels kunnen ontdekken. Wat wel weer gebeurt is dat de onderste bladeren van de stekken weer langzaam geel beginnen te worden.

 

Ze hebben geen voeding gekregen (alleen afgezuurd water en water tegen de kap aan gespoten).

Moeilijk om te zeggen wat er loos is maar voorals nog leven ze nog maar vond die kleur wel weer een vreemd gegeven.

 

Zal zsm ff een pica posten van de dames in de dop.

 

Laters :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer de temp. constant te houden, liefst rond de 25 en de lv mag nog omhoog.

Wat is de ph waarde voor en na dat je afzuurt, misschien beter die ph- achterwege laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

High..

 

Ph voor zit op 6.6

De temp komt mede door het warmhoudmatje in de propagator,heb geen externe verwarming in mn groeihokkie (vandaar de temp drop bij licht uit).

 

Ben bezig met een constructie-plan om van 1 groot bloei hok twee te maken en zo tegenovergesteld te kunnen draaien (beter warmte management als nu het geval is) en ik ga kijken of ik hier ook mn groei hok in kan integreren.

 

Ambitieus plan ik weet het maar wil minder grillen in mn klimaat dus een constatere en betrouwbare kweek.

Hou je op de hoogte van de plannen en vorderingen.

 

Thanx ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ph 6.6 is zou ik niet afzuren (waarde hier is 7.6 - 7.8).

Laat je lamp 24/24 branden voor een constante temp. veel licht is niet echt nodig, heb jij nog 2x80w gebruik er dan 1 en je warmtemat of beide zonder mat, ff zelf kijken welke opzet het beste is voor een goede temp.

 

Ook over de stekken sproeien dus niet enkel de deksel benevelen, en natuurlijk opletten dat niet alles overdreven nat is.

 

Grtz.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...