Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tomfluut

Kweek verslag, White Widow, vanaf zaadjes

Recommended Posts

Beste Mensen,

 

Bij deze wil ik mijn tweede kweek met jullie delen, zal regelmatig bijhouden met foto's. Commentaar is natuurlijk van harte welkom!

 

De zaailingen zijn onder halogeen omhoog gekomen

gallery_20256_9130_8709.jpg

 

 

Er liggen hydro korrels op om de aarde niet te laten uitdrogen door stralingswarmte

gallery_20256_9130_7427.jpg

 

 

4 20ltr emmers met water zodat het hok lekker vochtig blijft

med_gallery_20256_9130_69061.jpg

 

Nou hopen dat ze mooi beginnen te groeien, binnenkort meer foto's.

 

Zoals gezegd, commentaar is welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag nummer 2, de fotootjes

 

med_gallery_20256_9130_202949.jpg

 

med_gallery_20256_9130_315203.jpg

 

med_gallery_20256_9130_68042.jpg

 

Nog geen commentaar gehad, is nog steeds welkom uiteraard!

 

Zaadlingen zijn van eigen zaadjes overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen commentaar betekend vaak ook dat het goed gaat :spliff:

Uit een stukje zwart/wit folie kun je vierkantjes knippen dat werkt beter dan hydro korrels

 

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

high !!!

 

zie dat je een :spliff: Tube gebruikt... je kan dus je tube laten zakken dicht boven je zaailingen waardoor ze minder erg gaan strekken, tenzij je natuurlijk wat langere plantjes wilt.....

 

als je een handdoek in je emmer doopt en erboven hangt kan je je lv nog meer opkrikken...

 

ben zelf ook een kweker uit zaad dus blijf je topic volgen.

 

laters ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Buble, dank voor je reactie. Ja heb nog folie maar hoopte op een toevoeging (dat ze ook een beetje vochtig bleven) maar die dingen drogen zo uit onder het licht. Dus dat is geen succes, maar ja ga ze nu niet meer verwisselen :spliff:

 

Ik vreesde eigenlijk voor de feedback "waarom laat je ze niet voorgroeien onder tl oid". Anderzijds heb ik ook gelezen dat jongelingen direct een hoop licht kunnen verdragen en dat zelfs goed is. Ik wil niet van die ultra lange sprieten maar wat compactere planten die straks iets meer de breedte in gaan. De vorige partij (mislukte versie) werden veeeel te groot. Bijna 1.60 meter hoog. Gevolg toppen tegen de lamp aan en onder groeide weinig.

 

Edit > Hehe na mijn post zie ik de reactie van shepperd ;) Leuk :D Ik ben dus bang voor verbranding door de stralingswarmte dus gokte een beetje op deze hoogte, denk dat het 40 a 50 cm is. Hoe laag zou het mogelijk zijn met die cooltube (zit een 600 watter in).

 

Betreft de LV, die zou ik inderdaad graag hoger willen hebben. Ik laat nu -zeker de eerste dagen- af en toe mijn waterkoker met de deksel open en 10 minuten stomen met de deur dicht (en laat die dan ook dicht :D. Maar heb zat handdoeken, hoe bedoel je er boven hangen?

 

PS. De grond waar de emmers op staan staat ook een laag water in a 4 cm, bodem is van dik vijverfolie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vwb de hoogte ligt een beetje aan de afzuiging van je cooltube, ik heb een 350m3 afzuiger om mijn 4x400w tubes te koelen, bij mijn vorige ronde groeide mijn power flower tot wel 10cm door onder de lamp, regelmatig ff met je hand voelen of het niet te heet is..... bij mij geen probleem, dit is waar de tubes voor ontwikkeld zijn !!!

In de winter stroomt deze lucht weer terug mn hok in ivm de stookkosten en in de zomer voer ik deze af naar buiten zodat het niet te warm wordt, dat de cooltube niet het optimale lumenkanon is is wel de keerzijde van de medaille.

 

gewoon je emmers laten staan en aan een haakje een natgemaakte handoek hangen zodat de drupels in de emmer vallen en doordat de handdoek droogt dampt er water in de lucht (als je lv op jouw locatie erg laag is en dus een constant probleem is, zoek eens naar een luchtbevochtiger voor een goeie prijs).

 

Mijn ervaring met zaailingen is hoe dichter op het licht hoe minder ze strekken, groei ze meestal 4-5 weken onder de TL (2x80w) en daarna 2 weken groeien onder hps en dat levert mooi opgebouwde plantjes op die ook goed als moeders gebruikt kunnen worden ivm hun mooie gedrongen bouw.

 

laters... :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Gaat goed toch daar.

 

Maar voor zaailingen hoeft de lchtvochtigheid niet zo hoog te zijn hoor.

Dit veel meer van belang bij een stek. :spliff:

 

Gr Noordeling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je lucht vochtigheid en je temperatuur in je hok nu dan?

je LV hoeft niet superhoog te zijn zoals noorderling10 zegt...

bij stekjes is dit erg belangrijk omdat ze nog geen wortels hebben en zelf nog niet al de goed vocht op kunnen nemen,

verder ziet je kweekruimte er erg leuk uit.

ga je volgen.

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt als een bus.....

 

zaailingen hebben meer als genoeg wortelcapaciteit om hun eigen vochthuishouding te regelen,

 

heb zelf wel de insteek om ze tot de eerste week bloei tussen de 40 en 50 lv te houden zoadat ze ook een regelmatig klimaat om zich heen hebben en lekker kunnen groeien.

 

daarna wel lekker langzaam afbouwen tot in de laatste weekjes ongeveer 20 lv, works for me guys!

 

maargoed, lekker naar je plantjes blijven kijken en spelen met water en licht!!

 

 

 

Keep up the good work!!!

 

laters :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal wel even gaan kijken naar je blaadjes,

voed je wel bij?

ik zie volgens mij op de foto dat je blaadjes niet echt lekker groen zijn en sommige ook gele vlekken hebben.

zou zelf aan ondervoeding denken,

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag nummer 9, over in de 11ltr potten!

 

Overzicht:

gallery_20256_9130_458051.jpg

 

De 11liters:

gallery_20256_9130_373639.jpg

 

Deze zit lekker in zijn vel, white balance fucked up.

gallery_20256_9130_132352.jpg

 

Alleen deze ziet er niet best uit

gallery_20256_9130_40553.jpg

 

 

Betreft de foto's, ik zit een beetje met de wit balans. De kleuren wijken redelijk af, in de kast zien ze er groen uit (wel wat aan de lichte groene kant). Ze zijn voorgegroeid in normale stekgrond, vandaag overgepot naar de 11 liter potten. De aarde is van Canna, type Terra Professional Plus. Ik merkte bij het overpotten dat de stekgrond echt veel en veel te nat was. Ik had verwacht dat het overtollige water aan de onderzijde weg zou druipen, ook de bak eronder regelmatig geleegd maar ze waren echt als een zijknatte spons :smoke

 

In de eerste week hebben ze wel voeding gekregen, Canna Terra Vega en Canna Rhizotonic (wortelstimulator). PH zo rond de 6.

 

Heb de 11lrt poten allemaal 200ml afgezuurd kraanwater gegeven, met de aarde hebben ze een week geen voeding nodig dus over een week begin ik met de bloei voeding. Ben weer benieuwd naar jullie feedback!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een dagje in de 11ltr potten zijn ze wat harder groen geworden. Had alleen de tijdklok vergeten terug te zetten dus ze hebben een periode a 8 uur donker gemist :smoke Morgenochtend gaat ie in ieder geval wel weer op zwart. Morgen avond zal ik weer fototjes posten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je blaadjes lijken een beetje te verbranden ofzo...

Luchtvochtigheid is te laag denk ik, ik zag dat die op een bepaald moment rond de 30% hing?

die zou ik toch proberen iets omhoog te krikken, apparaatje zoeken bij de saturn ofzo...

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat die emmers water erg helpen om je Lv omhoog te krijgen.

gebruik je al natte handdoeken in je hokje?

 

Suc6 met je kweek (Y)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag vriendjes en vriendinnetjes, bedankt voor de feedback weer. Ik heb de raad opgevolgd en zojuist een bevochtiger op de kop getikt. Dat is de volgende:

 

Instelbaar 20 tot 80% lv, 4 liter reservoir, dag/nacht opties nevelfunctie en nog wat andere dingetjes:

gallery_20256_9130_1071.jpg

 

Dan zoals beloofd vandaag weer de update foto's van de kweek.

 

Dag nummertje 11

 

Overzicht:

gallery_20256_9130_316160.jpg

 

Dichter bij:

gallery_20256_9130_15256.jpg

 

Temp & Lv op plant niveau:

gallery_20256_9130_109512.jpg

 

Dit is de plant die er het slechts uitzag:

gallery_20256_9130_93985.jpg

 

Deze groeit, maar heeft er niet bepaald zin in ;) Hij is wel mooi compact ;)

gallery_20256_9130_183017.jpg

 

Dit is de grootste uit de stal:

gallery_20256_9130_204886.jpg

 

En dit is volledig offtopic maar wou ik jullie niet onthouden, mijn rat heeft gister mijn muis gesloopt (scroll wieltje wel te verstaan):

gallery_20256_9130_42070.jpg

 

 

Stappen plan

1. Dinsdag snel de luchtbevochtiger erbij, tot dusver aanpappen met handdoekjes.

3. Nog 5 dagen alleen afgezuurd water, daarna over op bloeivoeding en naar 12/12.

2. Ik weet uit ervaring dat deze zaadjes straks enorm de lucht in gaan tijdens de bloem nog, kortom ik moet toppen. Nou wil ik eigenlijk van elke plant alleen de bovenste nieuwe groeischeut weg hebben alleen staan ze net 2 dagen in de andere potten en twijfel of ze nu qua stress al geknip in hun kruin aankunnen. Wat is jullie mening/advies?

 

Weer bedankt & leuk dat je me volgt :verrygood

 

 

EDIT: MISSCHIEN WEL HANDIG OM ER EEN KEER BIJ TE VERTELLEN, IK KWEEK VOOR DE ZAADJES! DUS MOOISTE MANNETJE BLIJFT ERBIJ STAAN.

Sorry voor de late info :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Fluutmanshuize....

 

 

Tuurlijk kan je ze gewoon toppen, geef ze dan alleen ff een dag of twee de tijdom de wondjes te dichten/herstellen en doe dan gewoon je ding (als je goeie resultaten wilt moet je af en toe een dagje verlies pakken), als je ze niet te ernstig wil verwonden kan je ook kiezen om te fimmen wat ook goeie resultaten opleverd.

 

Kortom, laat ze ff bijkomen en top ze dan of top ze eerst en laat ze dan een paar dagen bijkomen en verpot ze dan.

 

Heb zelf toppen en fimmen toegepast en met het gewenste resultaat.....

 

misschien anderen met andere resultaten???

 

laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke volgende foto update.

 

Dag nummer 14

 

 

Helaas is luchtbevochtiger nog niet binnen, komt morgen pas, maar het is niet heel ernstig:

gallery_20256_9130_136686.jpg

 

Overzichtje:

gallery_20256_9130_82512.jpg

 

2 losse plantjes:

gallery_20256_9130_431692.jpg

gallery_20256_9130_536082.jpg

 

Update info:

- Heb alleen de middelste groeischeut getopt bij alle plantjes, was nog lastig want hij zat er wel heel erg compact op.

- Ze krijgen 250ml water per dag (11ltr pot) twijfel enigszins of dat nu te weinig is maar aarde voelt goed vochtig nog steeds, wil ze niet verzuipen.

- Wil ze morgen omzetten van 18/6 naar 12/12 en beginnen met de bloei voeding bij het water van Canna

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien erg goed toch

waarom wil je je LV nog verder omhoog hebben

het zijn zaailingen en geen stekken

 

greetZZZZZZZZzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag mensen,

 

Ik was wat ontevreden over de temparatuur in mijn kast, ik moest een raam open doen waardoor de zolder aanzienlijk afkoelde om de temperatuur rond de 27 graden te krijgen. Gevolg, bij licht uit werd het 17 a 18 graden, veel te koud ;) Kortom we gaan verbouwen!! Nieuwe afzuiging alleen voor filter (een huis afzuiger die normaal in je huis de afzuiging regelt, marktplaats, 27,50 incl verzendkosten!!). En de 'oude' buisventilator gaat gebruikt worden om alleen cooltube af te koelen en kan desgewenst lucht van buiten aanzuigen of zomers lucht naar buiten afvoeren. Nou het was een lange avond maar ben happy, nou daar gaan we:

 

Alles de kast uit!

gallery_20256_9130_70424.jpg

 

Oude situatie schets

gallery_20256_9130_166592.jpg

 

Alles de kast uit!

gallery_20256_9130_38572.jpg

 

Nieuwe afzuig unit:

gallery_20256_9130_14503.jpg

gallery_20256_9130_186249.jpg

 

Filter terug welke rechtstreeks naar afzuigbox gaat

gallery_20256_9130_28737.jpg

 

Nieuwe gat voor inlaat naar cooltube

gallery_20256_9130_2302.jpg

 

Andere kant ook en slangen erdoor

gallery_20256_9130_87430.jpg

 

En klaar!

gallery_20256_9130_124871.jpg

 

Alles weer terug in de kast

gallery_20256_9130_7527.jpg

 

Rechter voorkant weer dicht

gallery_20256_9130_128864.jpg

 

Tot zover de verbouwing! Nu hopen dat het resultaat oplevert en het raam weer gewoon dicht kan blijven zodat ik niet de hele winter me het schompes hoef te stoken omdat alle warmte op zolder weer verdwijnt. Maar raam open op zolder heeft me warmte terug win unit ook weinig te doen :verrygood De verse lucht die op zolder wordt aangezogen wordt dan veel minder verwarmd omdat het 17 graden wordt.

 

Dag nummer 16, hoe staan ze erbij!

gallery_20256_9130_50445.jpg

 

Klok is over naar 12/12 en ze krijgen bloeivoeding mee! Ik ben benieuwd, ze zijn nu nog mooi compact en niet zo kansloos hoog als de vorige keer.

 

Commentaar is weer welkom! Bedankt alvast ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige planten en zo te zien een prima kast, ik wens je succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkey dan....

 

gaat altijd weer wat tijd overheen en irritatie om het grote hokverbouw topic weer eens op te pakken,

 

zit zelf ook weer tegen wat zaken aan te hikken maar dan moet het er uiteindelijk dan toch weer van komen.

 

Hoop dat het stukken beter is als je voorgaande situatie, ziet er iig stukken beter/efficienter uit man!!!

 

Ben zelf ook met 4 tubes bezig en ga na deze ronde de luchtstroom onderhanden nemen net als jij, nog beter de temp onder controle houden en zo min mogelijk slangen in het hok.....

 

Laters ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...