Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
CannaStar

kweek 2010

Recommended Posts

bleuwers,

 

ik had een eerder topic geopend, maar dat ging een beetje afdwalen, dus dacht ik laat ik een fatsoenlijk topic openen.

 

volgend seizoen wil ik een serieuze kweek neerzetten. zeer zeker wordt het een guerilia, ik heb al een paar plekjes in gedachten.

ik vraag eigenlijk advies van jullie over mijn kweek omdat ik voorheen eigenlijk alleen "hier en daar" een plantje neerzette, en nooit echt een veldje gemaakt heb en ik heb dus ook zeer weinig ervaring. Toch wil ik het groot aanpakken deze keer.

 

ik wil eigenlijk 2 spots gaan maken. in de buurt van brandnetels, enige nadeel is eigenlijk weinig water, wel zeer afgelegen.

ik moet nog overwegen of ik 2x 50 planten ga neerzetten of 2x 100.

 

een plek om te drogen is al geregeld. mijn enige echte probleem nog is of ik uit zaadjes of stekjes ga groeien.

Ik heb namelijk geen plek om voor te groeien of stekjes te maken. is er een manier om, voor een heleboel planten, de zaadjes direct

in de volle grond te doen ? als ik dan gewoon feminised zaadjes neem, dan neem ik aan dat niet meer dan 5 a 10 % man is.

 

en heeft een van jullie een idee wat dat nou oplevert 100 of 200 planten in de grond zonder extra voeding en dergelijke. ik weet ook

wel dat dat onvoorspelbaar is, maar als iemand een voorbeeld heeft of een idee heeft hoor ik het graag

 

ik ben ook van plan een deens soortje te nemen, sowieso een vroegbloeier.

 

voor jullie tips, advies en antwoord alvast bedankt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste wat mij te binnenschiet: Stel je ziet 1 man over het hoofd.... Kan je dan niet je halve oogst vaarwel zwaaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt er beter 50 zaaien en als de plantjes wat groter zijn in de vollegrond zetten..

dan kun je 2 keer 25 stuks zetten en is het ook makkelijker om mannen/herma's eruit te halen... met 100 stuks is dat een stuk moeilijker..

en verkijk je niet op de hoeveelheid.. je moet dan wel 200 plantjes gaan knippen en de eventuele rot eruit knippen.... droogruimte met goede koolstoffilter..

 

suc6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad een gigantische hoeveelheid :lol: Ook als er maar 50% van terecht komt.

Ik vond m'n 3 plantjes al behoorlijk...wat een werk zeg dat knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit jaar zelf een guerilla gedaan, ben met 25 zaden begonnen en heb ze ook laten voorgroeien op de spot (in kleine potjes onder een propagator).

Spijtig genoeg is dat niet goed gegaan en hielden we maar 7 plantjes over...

 

Dus binnen in perfecte conditie voorgroeien is heel sterk aan te raden anders hebben ze niet veel kans!

Trouwens 200 planten knippen is zéér veel werk, daar zal je wel hulp voor nodig hebben hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhh ik zouw zelf stekken maken met een snel soortje je hebt de tijd :lol: .dan heb je zeker geen man er tussen zitten . en voeding kan je nou al vast geven duurt toch lang voor dat de aarden het op neemt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet wat je kweek ervaringen zijn ?

maar 50 planten is veel.

je kan wel zaden doen, maar de kans op een man die je over het hoofd gaat zien of te laat gaat zien is groot.

kun je je oogst naar de dierenwinkel brengen als vis voer.

zo rond de bloei tijd moet je echt elke dag langs gaan en goed alle planten checken op man vrouw of herma.

Dit gaat een druk klusje worden.

wat het op gaat brengen?

je doet 50 planten ??

helft is ongeveer vrouw dus blijven er 25 over ( soms iets meer soms iets minder)

laten we zeggen dat er tussen de 100 en 200 gram per plant komt??

2500/5000 Gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan ook nog 100 knippen in een paar weken en drogen :tu B)

Voor dat je volgend jaar begint heb je zat tijd om alles te lezen op ons mooie info forum ;)

Succes

 

 

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...