Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

thommytt

Hulp gevraagd! Kastje klaar nu keuze lamp

Recommended Posts

Hallo Iedereen!

 

 

Vanmiddag heb ik mijn kastje dichtgekit.

ff 24 uur laten drogen en dan met de verf erover.

Nu is mijn vraag wat voor lamp jullie mij aanraden.

 

Afmetingen van kastje zijn:

 

0.45m Diep X 0.80m Breed X 1.05m Hoog

 

Verder heb ik een afzuiger 200mm doorsnede En een 12v pc fan voor de eventuele inlaat.

 

Ik zat zelf eventueel te denken aan een 150 w hps lamp.. Ik denk zelf (maar dat kunnen jullie beter zeggen) dat een 250w hps redelijk overkill is in mijn hokje aangezien ik ook maar 1.05 meter de hoogte in kan en het dan hele kleintjes worden...Ook zal het eventueel lastig zijn om te temperatuur te regelen?

 

Foto's volgen snel!

 

SmooKze,

 

ThommyT

 

 

 

p.s. heb al wat rondgekeken hoe je foto;s kan uploaden maaar heb niks gevonden... Kan iemand mij dit uitleggen?

Thnx!

Edited by thommytt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik weet helaas geen antwoord op je vraag, maar foto's uploaden kan Foto's plaatsen je mee helpen :verrygood

grtzz, erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo, ik weet helaas geen antwoord op je vraag, maar foto's uploaden kan Foto's plaatsen je mee helpen :verrygood

grtzz, erik

 

 

Hej Eric

Thnx die had ik al gevonden maar het kopje ''NEWALBUM'' staat er bij mij niet bij...

Weet je nog een andere manier?

Greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Thommy

 

Met zulke afmetingen zou ik kiezen voor TL (vooral even kijken naar T5 en TLD). Als je een beetje handig bent maak je zelf een kap helemaal op maat voor je kast.

 

Ik zeg dit om 2 redenen:

1) je hebt een vrij klein kastje. Om optimale verdeling van je licht te krijgen zou je 2 heeele lichte HPS lampen naast elkaar moeten plaatsen. Misschien dat het ook lukt met een 250 Watter met een speciale breedstraalkap, maar ik weet niet of die bestaan en of dat werkt.

2) je hoogte is beperkt. Reken voor je HPS-kap een cm of 15 a 20, dan de afstand tot de plant (25 cm bij 250 watt), de hoogte van je potten en je houdt maar iets van 45 cm over voor je planten. Ga je voor TL, dan is je lamp + kap een cm of 10 en kun je op enkele centimeters van je planten belichten. levert je 25 tot 30 cm extra ruimte op.

 

Nog een voordeel van TL: lekkerdere wiet! Nadeeltje: alles duurt iets langer dan bij HPS

 

Dan nog even een vraagje. Hoe ga je filteren? Buiten je hok?

 

Groetsels en suuk6

 

EmTee

 

PS. werk zelf met een Tneon 2 x 75 watt TLD armatuur in een kastje van 30 bij 70 cm en een hoogte (tot het filter) van 110 cm. Dat lukt prima. (Al moest ik vorige ronde hard knakken en buigen om het in toom te houden, maar dat lag vooral aan de babysitter tijdens mijn vakantie). Kijk maar eens in mijn topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat HPS hoogte punt dat je aanhaalt is idd een lastig obstakel. Je kan ook gewoon TL buizen erin hangen.. Dan kan je best een elektronische VSA nemen, geven betere lichtopbrengst en worden minder warm.

 

Temperatuur van de TL buizen die je nodig hebt kan je hier makkelijk vinden, maar wel tijdens zowel groei als bloei allebei de kleuren TL's gebruiken. Als je dus 6 buizen hebt hangen, dan heb je in de groei 4 buizen van kleur x (weet ik niet zo vanbuiten) en 2 van kleur y (de bloei TL's dus). In de bloei neem je dan 4 van kleur y en 2 van kleur x. Kweet ook niet of je met 6 TL's genoeg gaat hebben, dacht dat je met TL van een 400W/m² moest uitgaan, maar kan er naast zitten.

 

De opbrengst van TL en HPS is zowat hetzelfde, dus daar moet je het niet voor laten. Je word met TL lampjes ook minder serieus genomen als met een HPS, dus dat scheelt ook weer als je gepakt zou worden.

 

EDIT: hee, emtee was me voor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij mag die op een afstand van 10 cm. Het grote probleem met deze is dat ie nogal warm schijnt te worden.

 

Met de juiste aanpassingen (ventilatoren) kun je 'm goed koelen en dan kun je naar mijn mening wel tot 5 cm zakken. Met een beetje mazzel passen er 2 in je kast.

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ALL :

Thnx voor het advies en de info. klinkt wel goed idd dat idee van 6 buizen en dan alle kleuren erin en afwisselen in aantal bij bloei of groei!

Heb even op die site gekeken. Leuk lampje maar voor 200,- .... :rolleyes: beetje veel van het goede...

Uiteindelijk zal het ook gewoon voor eigen gebruik zijn dus als ik er een grammetje of 50/60 vanaf kan halen.. prima!

Zijn die t5 of tneon waar jij mee kweekt een beetje voor leuke prijzen te verkrijgen?

 

 

 

Wat zouden jullie als inlaat aanraden ? zal de pc fan zijn werk doen of niet?

 

Greets,

 

ThommyT :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ja sorry, deze kan op 0,1 meter staat erbij. Kost maar 100 euro, bleoilampen kun je er los bij kopen voor 2 x 10 euro. Deze lamp gaat een stuk langer mee dan HPS o.i.d.

 

Inlaat is moeilijk te zeggen als je nog geen keuze in lampen hebt gemaakt :verrygood

 

Vermeld in ieder geval even hoeveel m³ je uitlaat per uur kan verwerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Thommy

 

ff puntsgewijs

 

Inlaat

Als je een goede afzuiging hebt, dan is een passieve inlaat voldoende. Dat houdt in dat je een toevoer maakt die (wat betreft oppervlakte) 3 keer zo groot is als je uitlaat.

Je moet alleen zorgen dat het lichtdicht is door middel van een luchtlabyrint. Wordt vaak gedaan met een dubbele bodem, maar daar heb jij waarschijnlijk geen ruimte voor. Dus een kwestie van een zij-invoer met een lichtsluisje.

 

Tneon

Ik was voor een 2 x 75 watt Tneon set met 2 sets lampen (groei en bloei kleuren) 110 of 120 euro kwijt. Heb er een ventilator aan geknutseld en draai nu lekker.

 

Afzuiging

Ik heb een combi van afzuiger en koolstoffilter aan elkaar. Destijds bij Leafman gekocht, weet niet of ze 'm nog hebben. Was iets van 40 € en bevalt super. Ik dim 'm niet dus je hoort 'm wel. Maar temperatuur is tussen de 24 en 26 graden als de lamp aan is, oftewel perfect!

 

Opbrengst

50/60 gram moet met 150 watt TL in zo'n kast zeker haalbaar zijn. Als je een beetje groene vingers hebt ga je snel richting de 100. Ik moet het nog halen, maar blijf proberen :verrygood

 

Heb je hier wat aan?

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Iedereen!

 

Heb een beetje rondgesnuffeld en kwam een aantal uit... volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde maar dat kunnen jullie het beste zeggen:

 

 

1 http://www.euphoria-shop.de/product_info.p...roducts_id/1151

 

2. http://www.head-shop.de/06099.html

 

Uiteraard komen daar nog buizen bij voor de groei( of andersom).

 

 

Is dit wat?

EmTee weet jij toevallig of hier alles bij in zit?(complete set dus? misschien nog stekkers kopen en aansluiten en klaar?)

 

Kan niet wachten om mijn nieuwe lichtbundels te bestellen :verrygood :rolleyes:

 

Greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

He thommy!

 

Was ik weerrrr

 

Mijn Tneon set komt van exotic garden. Armatuur incl vsa, 2 x bloei en 2 x groei lampen en je bent er helemaal klaar voor. Helemaal plug and play. Ik heb er dus nog een ventilator aan gemaakt, dus was wel ff creatief knippen en plakken.

 

Mijn koolstoffilter + venti komt dus van leafman, maar die hebben ze helaas niet meer. Was zoiets als in de link die je me stuurde (zelfde afmetingen), maar dan met een fan eraan.

 

En nu werken. Bah!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej EmtEE

Thnx voor de info!

Ik ben er uit.

Ik ga gebruik maken van 2 x 75 Watt Tneon.

Dit ook omdat mijn hokje redelijk lang(breed)werpig is en ink hem toch helemaal vol wil krijgen. :rolleyes: :verrygood

 

Hoeveel weken extra heb je nodig bij Tneon?

 

Greets

ThommyT

Edited by Just4Fun
verkeer Quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat antwoord moet ik je schuldig blijven omdat ik nog nooit met hps heb gekweekt. :verrygood

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EmTee:

 

Ok naja ik ik denk dat het wel meevalt...

 

Verder zal ik straks nog ff wat foto's plaatsen van mijn vorderingen.

Ben nu druk bezig met de binnekant witmaken!

Hoe zou jij de ventilatie doen?

Ik heb wel een dubbele bodem. Alleen is de onderkant niet lichtdicht.

Ik zal straks ff wat foto;s posten hoehet er nu bij staat..

Eerst ff verder schilderen en dan handjes wassen :verrygood :rolleyes:

toetsenbord is beetje wit:D

 

Greets

 

ThommyT

Edited by Just4Fun
verkeerd quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej mensen!

Tijd voor een update!

 

Misschien kunnen jullie mij helpen omtrent de afzuiger wat voor type dat is (m3)?

 

Verder twijfel ik nog hoe in mijn passieve inlaat ga maken.

Misschien wat tips and trics hiervoor?

 

Voor het schilderfestijn! Let niet te veel op de kitranden a.u.b. :rolleyes: :lol:

Het zit immers dicht!

gallery_11089_8950_66797.jpg

 

Na mijn schilderfestijn! Tevens de railsjes weggehaald waar de laden in zaten :lol:

gallery_11089_8950_24190.jpg

 

 

Misschien dat jullie met deze info wat kunnen over het soort afzuiger ik heb?

gallery_11089_8950_52370.jpg

gallery_11089_8950_21842.jpg

 

 

De afzuiger zelf

gallery_11089_8950_5816.jpg

 

 

Slang aan de afzuiger ( zuig boven in de kast af)

gallery_11089_8950_10778.jpg

 

Paar budshots van onbekende soort die er nu in staat. Let niet op de hoogte..lol

Deze hebben een hele grappige periode doorgemaakt.. hoekjes van de kamer onder een lampje enzo...

Uiteindelijk toch maar gekozen iets te knutselen wat op een hokje moet lijken :lol:

 

Week 3 bloei! ze ruiken wel lekker en plakken ook wel :verrygood

gallery_11089_8950_44024.jpg

 

gallery_11089_8950_43854.jpg

 

gallery_11089_8950_14959.jpg

 

 

Verder zijn alle comments welkom!

Greets

ThommyT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Op het plaatje stond RVK125.

Dat is een klein afzuigertje van 125 m3.

Die heb ik als inblazer(kan je hem ook voor gebruiken).

Je hebt een klein hokkie, het zou genoeg kunnen zijn m.b.t. geur.

Weet het niet zeker.

 

mvg

Danny

 

Wat wil je trouwens met die hoogte van 105cm??

Een beetje plant is al gauw een meter........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej danny,

Mijn hokje was eerst een ladekast.. lader waren kapot en toen heb ik dit er maar van gemaakt.

Topic gaat verder bij Micr/fleu

Greets

Edited by Just4Fun
verkeerd quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op het plaatje stond RVK125.

Dat is een klein afzuigertje van 125 m3.

 

Dat is niet juist. Dat is een Ruck 125 afzuiger. Die 125 staat voor de maat slang wat er op moet.

Het volume wat hij kan verplaatsen ligt aan de versie.

RVK125 A1, 225 m3/h. RVK125 L1, 410 m3/h.

 

Vervolg topic is HIer op deze pagina te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...