Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sixsnix

algemeen kweekschema grond

Recommended Posts

Schema voor de kweek op grond

 

 

 

1e week:

 

Eerste dag: Als je de stekken op een steenwolplug krijgt moet je het plastic voorzichtig verwijderen, plaats je stekje in de grond zodat het steenwol blokje niet bovenuit de aarde steekt. hang je lamp(en) hoog (60-80cm) en zet de timer op 18 uur. Stekken een goede scheut water met B'cuzz en Rhizotinic geven.Maar niet te nat houden, probeer niet meer dan zo'n 200ml op de eerste dag te geven. Na ongeveer 3 dagen de lamp(en) op ca. 40 cm boven de planten hangen. Controleer de temperatuur, die mag niet hoger zijn dan 28° en waneer de lampen uit zijn niet lager dan 16° .maar dit zijn uiterste waarden. beter is tussen de 20 en 25 graden. Dit ivm met zgn "dauwvorming".

 

Zonodig warme lucht afzuigen en 's nachts bijverwarmen. Controleer de luchtvochtigheid,die mag nu nog hoog zijn.(80% maar niet lager dan 40%.)Nog steeds alleen water met Rhizotonic geven. (geef de 5e dag een halve dosis groei.)

 

2e week:

 

Na 7 dagen kun je beginnen met een normale dosering TERRA VEGA. Zet de tijdklok voor het licht na ongeveer 10 a 14 dagen op 12 uur.(Nu Gaan ze bloeien). Kijk of de lampen niet te dicht op de planten komen. Zonodig de lampen hoger hangen. (Dit blijven doen tot de planten uitgegroeid zijn.) Blijf temperatuur en luchtvochtigheid controleren.

 

3e week:

 

Nu de planten gaan bloeien moet je een Bloeivoeding gebruiken. Hiervoor gebruiken we TERRA FLORES Houdt de temperatuur op peil maar zorg ervoor dat de luchtvochtigheid naar beneden gaat.(60%) Zorg ervoor dat de grond niet te droog maar zeker niet te nat is. Ook kunnen we nu eventueel beginnen met het toevoegen van BLOEISTIMULATOR.

 

4e week Idem.

 

5e week:

 

Geef 3 weken voor de oogst, een week lang PK 13/14 mee aan het voedings water.Afhankelijk van de bloeitijd begin je dus ongeveer in deze week. Als je het niet zeker weet kun je bij de growshop natuurlijk even vragen naar de bloeitijd van je planten.

 

6e week Idem.

 

Nu zitten er al flinke toppen in de planten met mooie witte haren en wordt het tijd dat de luchtvochtigheid streng gecontroleerd wordt.(ideaal is nu 50%.)

 

7e week:

 

Stop nu met voeding, alleen nog water geven.(Dit komt ten goede van de smaak) Controleer temperatuur en luchtvochtigheid.

 

8e week:

 

Stop nu ook met water geven.(Dit zet de plant aan tot verhoogde THC produktie . De plant is nu ongeveer uitgebloeid en de haren beginnen mooi bruin te worden. Houd de luchtvochtigheid laag. Laat de planten afrijpen en snoei ondertussen de bladeren.

 

9e week:

 

Knip de toppen mooi schoon en hang de planten ondersteboven in een goed geventileerde niet te warme ruimte. De wiet is droog en geschikt om te roken waneer de steeltjes van de toppen kan breken ongeveer zoals je een lucifer breekt.

 

Tips:

 

Geef nooit koud water, zorg ervoor dat het water op ongeveer 23° is.

 

Geef om de dag tussen de 0.25 en 0.50 liter per plant, voel aan de grond of je teveel of te weinig water geeft.

 

Spoel om de twee weken de potten met alleen water door.

 

Zorg ervoor dat de PH ongeveer 7 is voor de ideale opname van voeding.De EC houd je op 1.5 a 1.6.

 

We wensen jullie veel kweek en blowplezier maar denk aan de buren (licht, lucht, water-overlast) als je oom agent niet op bezoek wilt krijgen.

 

Dit is slechts een algemeen schema, maar de beginnende kweker zal hier wel mee uit de voeten kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweekschema voor pp op grond:

 

Het onderstaande schema is gebaseerd op een willekeurig allmixje van de growshop. Beter is om zelf je grond samen te stellen maar dat is een verhaal apart en niet iedereen heeft daartoe de mogelijkheid of zin in. Ook ga ik ervan uit dat je een hobbygrower bent die het leuk vind om een lekkere en goede opbrengst van je plantje te halen.  

 

Groeicyclus: de grond goed inwateren alvorens de stekken uit te planten. Water je grond 24 uur van te voren in met een mengsel van wortelstimulator en een willekeurige bloeistimulator (zoals BN X-cel). Houdt de PH op 5.8 in dit geval dan werkt de Wortelstimulator beter. De rest van de groeiperiode behoef je geen water meer te geven. (behalve als de RV zo laag is dat alles verdampt)

Elke dag sproeien met een mix van regenwater met 0,5 ml BN X-cel op 1 liter water. Heb je geen regenwater gebruik dan gewoon leidingwater aangezuurt met salpeterzuur. Hou de PH van het sproeiwater op 6.5 (gelijk aan regenwater). Zet de planten in de bloei op zo'n 30 a 35 cm.  Let op want de groei is er nog niet uit. Ze kunnen wel 1.30 meter hoog worden. Als je lampen niet zo hoog kunnen hou dan een lagere lengte aan bij het in de bloei zetten.

Wil je extra bladvoeding geven het mag zolang je het niet te gek maakt.

(EC max 1.1)

 

Bloeicyclus: de meeste allmixjes gaan ervan uit dat je de eerste 4 weken niet hoeft bij te voeden. Houdt bij PP 3 weken (bv. 2 weken groei en 1 week bloei) aan en begin daarna te voeden. Zet je mixje na 3 weken  op een EC van 1.6 en laat deze elke week oplopen met 0.2 punt. Sproeien doe ik niet meer als de eerste bloemen zijn verschenen.

 

In bloeiweek 5 gebeurt er iets belangrijks met de PP. Ervaren kwekers merken aan de plant dat het lijkt alsof deze stilstaat. Ze nemen in ene niet zo lekker meer water op. Dit verschijnsel duurt een paar dagen en op het moment dat je planten weer om voeding schreeuwen ga je de NPK spiegel veranderen. Met andere woorden de PK 13/14 komt om de hoek kijken. Hou je EC op 2.2. De rv ligt tussen de 50 en 70

 

Vanaf dag 58 bloei alleen nog maar water geven. In het merendeel van de gevallen kan je de plant op dag 64 oogsten. Laat je niet verleiden tot eerder oogsten omdat het lijkt of de plant er al is. Juist in week 8  en 9 maakt de plant zeer veel hars aan. De rv ligt in deze periode op 50. Lager mag ook maar kijk dan uit voor beessies.  

 

Stel de PH over de gehele linie op 6.4 met uitzondering van het inwateren (zie boven)

 

Het gebruik van enzymen: het mag maar hoeft niet. Zelf geef ik de voorkeur om elke 2 weken, nadat ik ben begonnen met voeding geven, een watergeefbeurt met enzymen te verstrekken. De enzymen lossen de opgehoopte zouten rondom de wortels op en deze zouden dan volgens de theorie weer beter functioneren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kweekschema op grond:

 

Eerste Week

 

Potten (4-7 liter) vullen met Hydro Hobby grondmix, en de lampen hoog (minimaal 100 cm boven de stek) hangen. De stekken in de potten plaatsen (20 tot 25 per lamp) en direct schoon water geven op de stekblokjes (ongeveer 0,2 liter water van 208C en een pH gehalte van 6.8 tot 7.2). Vul de ton met water van de juiste temperatuur ongeveer 208C, wanneer dit niet mogelijk is een dag voor je water geeft de ton vullen en dan opwarmen met je reservoir verwarming.

 

Stel de timer in op 18 uur licht en zorg voor een behoorlijke luchtvochtigheid (RV 60-80) en een niet te hoge temperatuur (288C). Lukt het niet om de temperatuur op pijl te houden dan ligt dat aan onvoldoende toevoer van verse lucht of de capaciteit van je afzuigkap is beperkt. Ga uit van 250 kubieke meter afzuig capaciteit per 600 Watt lamp. Wanneer de lampen niet branden is het verstandig om de minimum temperatuur te controleren, die mag niet hoger zijn dan 288C en niet lager dan 188C. Ideaal is het als de temperatuur schommelingen niet hoger zijn dan 58. Bijvoorbeeld lampen aan 268C / lampen uit 218C. Dit kan je controleren met een digitale minimale/maximale meter. Die heeft het voordeel dat zowel temperatuur als luchtvochtigheid worden gemeten / en onthouden zodat je accuraat kunt reageren.

 

Geef iedere dag een beetje schoon water (0.1 – 0.2 liter) Geef niet te veel want dat remt de wortel ontwikkeling. Aan het eind van de week controleer je of alle planten voldoende zijn gegroeid en gezond ogen.

 

Tweede Week

 

Als alles okay is dan kunnen de lampen nu op 12 uur licht. De lampen kunnen lager gehangen worden om het licht te intensiveren, ongeveer 40 tot 60 centimeter boven de plant. Handhaaf dit, dus wanneer de plant verder groeit moeten de lampen mee omhoog. Houd daar rekening mee bij het bouwen van je hok.

 

Geef om de dag schoon water (0.3 liter) en controleer de waarden, ruimte temperatuur (die meet je bij de plant) maximaal 28 C, luchtvochtigheid ongeveer RV 70 en zuurgraad van het water pH 6.8 tot 7.2

 

Derde Week

 

De planten zijn nu al flink gegroeid dus denk aan de lampen. Blijf alles controleren ook op eventuele binnengeslopen ongedierte. Verder de planten gewoon laten gaan maar zorg ervoor dat je de waterbeurten goed doseert. Per beurt geef je nu ongeveer 0,4 liter water per plant. Voel aan de pot hoe zwaar hij is dan krijg je vanzelf de feeling voor het bepalen van de volgende water beurt. Te nat is niet goed voor de plant. Te droog betekent dat bij de volgende keer water geven het water te snel langs de kuit loopt en daardoor niet voldoende opgenomen wordt. Afhankelijk van het klimaat in je ruimte geef je om de 1 a 2 dagen water.

 

Vierde Week

 

De planten zijn nu wel uitgegroeid en beginnen zich pluisjes in de oksels van de bladeren te vertonen. Is dit nog niet het geval dan geen nood, de ene soort is sneller dan de andere. De lampen hangen op de juiste hoogte en de omstandigheden zijn stabiel. Zijn de planten nog mooi donkergroen, ga dan gewoon door met het geven van schoon water. Worden ze wat lichter groen dan duid dat erop dat er nu voorzichtig met wat voeding begonnen kan worden.

 

Vul de ton met een afgepaste hoeveelheid water zeg 100 liter, voeg daar nu zoveel voeding aan toe tot je een hoeveelheid opgeloste zouten verkrijgt van Ec 1.2. Dit kan je meten met een goede Ec meter. De zuurgraad behoort rond de p7 te blijven voor een optimale opname van de stoffen (Stikstof – Fosfor – Kalium) = N – P – K  10 – 30 – 20. In welke vorm je dat koopt hangt af van  persoonlijke voorkeur. Bijvoorbeeld de Hydro Hobby/B’Cuzz 1 Comp aardevoeding of Algabloei. Geef nu in plaats van water deze oplossing.

 

Vijfde Week

 

De planten bloeien en het gaat goed. Spoel nu flink door met schoon water en nu kan de dosis opgevoerd worden tot Ec 1.8. Denk aan de watertemperatuur en pH. De luchtvochtigheid mag wat omlaag RV 50 tot 60. Handhaaf de ruimte temperatuur.

 

Zesde Week

 

Ga op dezelfde voet verder, maar controleer of de wietgeur die nu wel heel duidelijk begint te worden geen overlast veroorzaakt bij omwonende. Dit is te voorkomen door voor goede koolstoffilters te zorgen. Gebruik liever geen filters die werken op basis van geuren, want die luchtjes zijn net zo veracht als de Geur zelf.

 

Zevende Week

 

Zorg dat alles constant verloopt en geef nu voeding met een Ec van 2.1

 

Achtste Week  

 

Nu zitten er in de planten dikke toppen en de geur is onweerstaanbaar, tijd om te stoppen met voeding. Dus alleen schoon water geven. Omdat de toppen nu gevoelig zijn voor budrot is het zaak om de luchtvochtigheid niet hoger meer op te laten lopen dan RV 50.

 

Negende Week

 

De planten beginnen nu behoorlijk te rijpen (de haartjes van de toppen worden bruin) en het blad begint afstervingsverschijnselen te vertonen. Haal geel en lelijk blad vast weg. Geef minder water en ondersteun de plant waar nodig met plantstokken. Denk aan de RV

 

Tiende Week

 

Nu is 70% van de toppen bruin en kan er geknipt worden. Houd de lampen uit maar laat de afzuiger met geurfilter zacht continu doorlopen tegen de geur. Verwijder het grote blad en knip de kleine blaadjes rond de toppen weg. Hang de planten omgekeerd te drogen in een koele goed geventileerde ruimte. Droog de planten ongeveer 10 tot 14 dagen tot je de stelen kan breken als een lucifer. Te snel drogen resulteert in kwaliteitsvermindering omdat de chlorofyl (plantgroen) niet voldoende de kans krijgt om af te breken wat de smaak negatief beïnvloed. Haal de toppen van de stelen en bewaar ze in een afgesloten zak om de wiet vers te houden. Het knipafval ( de kleine blaadjes) kan ook gedroogd worden en met bijvoorbeeld een Scuffbuzzer tot hasj verwerkt worden.

--------------------------------------------------------------------------------------

 

Bij deze wil ik  HydroHobby te Arnhem heel erg bedanken voor alle informatie en de klantvriendelijkheid!!! ga zo door!!! ( http://www.hydrohobby.nl )

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi peeps,

 

Zie dat er nogal wat onzekerheid is over wanneer wat,zal het proberen globaal en simpel te houden.

 

Het ligt er ten eerste aan welk merk je gebruikt das persoonlijk,als eerste kan je een vegatieve voeding gebruiken(voor in de groei) aan gezien de plant niet te lang in de groei staat kan je je afvragen of het raadzaam is,plant moet eerst wortelen en gaat daarna langzaam groeien dit voor aarde ,op hydro zal het beter uitkomen.

 

Oke je gaat ze in bloei trekken  je schakeld over op bloeivoeding.

Eerst even een stukje biologie(recht opzitten  armen over elkaar en niet snoepen)

 

als je het in een grafiek zou bekijken zal je zien dat naarmate de plant voorderd,na de vegatieve fase de vraag naar (N) daalt

(P) zal vrijwel gelijk blijfen de gehele periode en de vraag naar(K) zal in de bloei periode behoorlijk stijgen

 

de plant heeft in de vegative fase een groot behoefte aan stikstof (N)

de plant groeit nog 3 weken door als zij in de bloei is gezet dit is de tijd dat je de dames rustig gaat laten wennen aan  (P) fosfor,(k)kalium.En de stikstof(N) af te bouwen tot een basis ca.1.5 ec.

 

want wat kan het probleem zijn als je de volle mep (N) blijft geven dat de plant teveel blijft rekken wat kan resulteren in zachte open toppen waarbij het te lang duurd voor ze zijn afgerijpt sommigge jonges zweren erbij om een week of 3 voor het eind er helemaal mee  

.

het is dus de kunst om de (N) af te bouwen en de (P,K) op te bouwen,

daar zou je in de 2e week mee kunnen beginnen.

 

mzzls :wink:  

 

 

 

 

let wel dit is geen compleet schema,maar een leidraad van hoe en wanneer pk 13-14

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb hier een voeding schema voor grond..

 

1e week alleen wortelstimulator

2e week , npk en alga mic

3e week npk en alga mic ph boei

4e week npk en alga mic ph bloei

5e week npk en alga mic en ph bloei

6e week npk en alga mic en ph bloei en pk 13-14

7e week npk en alga mic en ph bloei en pk 13-14

8e week npk en algs mic ph bloei en pk 13/14

 

vanaf 9e week moet je zelf weten wat je doet geen voeding of wel..  

 

npk in poedervorm is een amerikaanse voedings product alles zit er in

a+b, alles wat  je nodig hebt....

 

je kan het alleen niet in een grow shop kopen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
simpel maar doeltreffend het schema is gebaseerd op een ph en ec.meter.

 

heb je die niet moet het ook kunnen alleen je ph. zal fluctueren.

 

week1

 

de baby's zijn er zorg dat je aarde lekker vochtig is plaats de stekjeshoever     uitelkaar hangt van de groei en de soort af.Ze een beetje wortel stimulator geven kan geen kwaad

hou het een weekje of 2 vol gelang de plant water vraagd het is goed je aarde een beetje warm te houden dan gan de stoffen vrij komen die in de aarde zitten.

 

Na een paar dagen tot een week zijn ze aan geslagen en zie je de bladeren groter worden en het plantje begind te groeien rustig bij voeden 1x in de 2 dagen met een grond voeding

waar de N dus wat hoog ligt dat is voor de groei geef dit op een ec. van 1.3

 

week 2dat is voor bionova dudes zo,n 2 a 3 ml. per liter water

tot dat de dames serieus worden en rond de 10cm. een echt plantje gaat vormen ec. verhogen naar 1.5   4ml. per liter water.

 

je zal zien dat de zijtakken ook aan het groeien gaan de plant gaat nu in een lekker tempo

ec.beetje verhogen naar 2.0 nu ga je over de voorschrift op de fles heen maar we don't give a fuck do we!!!!

 

 

week 3 ze kunne nu wel de bloei in ligt aan je keuze ,terug naar de ec.van 1.5

en rustig aan vullen met pk 13.14 laat de plant maar wennen aan deze stof

in deze week opvoeren tot een ec.van 2,0  dosering op fles aanhouden

 

 

week 4de grondvoedig terug naar ec. 1.3  zo kan je de pk iets opvoeren

 

week5 de pk iets laten teruglopen naar zo.n ec. 1.8 en aanvullen met k20% straffe shit pas er mee op ec vliegt omhoog begin met 3ml (PER 10LTR WATER)tot dat je op zo.n 2.0 zit

 

 

week6 let op de vitaliteit van je planten nu gaan ze goed bloeien K neemt toe

NenP zakken voor een deel weg uit de menu lijst K20% opvoeren tot zo.n 10 a 15 ml. (PER 10 LTR WATER)

 

de volle bak aan k20% geven als je water behoefte omhoog schiet en de toppen expanderen daarna rustig af bouwen  

 

week 7de stempels worden bruin en nu  lekker enzymen mee geven zodat de plant de afval stoffen kan gebruiken die worden door enzymen omgezet in bruikbare stoffen.

 

laatste weekwaterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr met wat enzymen en vitrasol voor de suikers

 

 

 

 

kleine noot de ec hangt af van de soort plant en grote van je pot de water huishouding van de plant verschild nml. de opnamen van voeding is in verschillende stadia ook anders is je aarde nog nat niets geven ook al zegt het schema anders het kan ook geen kwaat tussen door wat virtasol te geven aangezien daar ook wat K's in zitten.

DIT is geen wonder schema maar gewoon een schema om te laten zie dat er meer kan als alleen en flesje voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat dit een hoop vragen: wie heeft er een basis-kweekschema? kan voorkomen :(

 

Zoals dus vaker gezegd staan er dus wel degelijk meerdere schema's op het forum,

nu alleen nog een kwestie van het vinden van deze rubriek :wink:

 

Mochten er meer mensen zijn met schema's, zet ze ook in deze rubriek erbij......

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK13/14 met voeding of alleen water?

 

oja, kan je TERRA VEGA + B'cuzz bloeistimulator mengen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo all,

Ik ga nu voor het eerst op grond kweken, ik heb altijd met hydro gewkeekt ( en was daar niet helemaal onsuccesvol mee :wink: ,

Nu wil ik het in het klein op grond proberen.

Ik heb een heleboel vragen, en zoek dus een heleboel echte antwoorden,

Ik wil 2 400 watters hangen met 10 a 15 plantjes .

Is het echt nodig om met grond ook net als met hydro alles op EC en PH te zetten, ik dacht dat dit niet zo nauw kwam op grond.

Gebruik je op grond ook dezelfde voeding als met hydro, ik gebruikte altijd Canna vega voor de groei, en Canna flores voor de bloei, wat bloeistimulator en pk 13/14.

Er zijn hier op dit forum een heleboel schema's te vinden, maar die snap ik niet , ik ben maar een simpele jongen :) .al die technische termen ph naar beneden brengen met salpeter zuur ( ik gebruikte gewoon PH min ). de phosfor en Kalium percentages op peil brengen met nog van die scheikundige goedjes ( ik gebruikte gewoon PK 13/14 in de aangeschreven hoeveelheid)

Wat ik zoek is een schema in ( voor mij ) begrijpelijke taal.

Met mijn ervaring op hydro is qua voeding , is dat dit allemaal niet zo nauw komt , als je je aan de voorgescheven hoeveelheden houd , deze staan gewoon op de fles zelf .

Het gaat meer om het rand gebeuren , zoals temperatuur , luchtverversing, vochtigheid enz.

Ik zal jullie eens een :( SUPERTIP :) geven , een hele simpele en het geeft echt een heleboel en dan bedoel ik echt een heleboel meer opbrengst , spreek uit ervaring !!

Komtie,,,,, maak van je hok twee hokken , denk je wat ?? huuhhhh ??

Ja maak van je hok twee hokken , en laat ze precies tegendraads lopen , wat dag en nacht betreft , het enigste wat je nodig hebt zijn een paar labyrinten om het licht buiten te houden. In de dag periode geven ze zuurstof ( of juist stikstof ) zo biologisch ben ik niet aangelegd. Het enigste wat ik van dit begrijp , is dat wat de plantjes 's nachts afscheiden , ze eigelijk overdags nodig hebben , en andersom

Ook de temperatuur is super onder controle te krijgen /houden,

Het enigste wat het extra kost is een tweede voedings pomp , en geloof me als ik zeg dat dit geintje echt een heleboel opbrengst opleverd.

Maar om terug te komen op m'n vraag , kan er iemand een schema posten , wat de voeding op grond , het liefts zo van bijvoorbeeld . 3 ml per liter cana flores in de eerste week , 5 ml per liter cana flores de vierde week, plus 5 ml per liter PK13/14

Lekker simpel dus ,

 

ik wacht met smart op reacties .........

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niet moelijk toch je hebt het antwoord al zelf gegeven eigenlijk

 

in elk geval ik gebruik 10 liter potten met voor bemeste plagron grond met perliet

en verder alleen bloeivoeding volgens de opschiften op de fles

gaat perffect zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ec en pc heb ik nog nooit gemeten en lijkt me ook niet echt nodig als je gewoon aanhoudt wat er op staat en pk 13 en allemaal meer van die goedjes heb ik ook nog niet ondekt

lijkt mj dat je met alleen grond en basis voeding hele mooie opbrengsten kunt realiseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe maar wat je zelf wilt... volgensmij scheelt het echt niet zoveel opbrangst als je inplaats van alleen bloeivoeding bijv. enzym dit stimulator dat medium-booster plat vitamines pk12/13 enzovoorst gaat gebruiken... hou het zelf bij Bio bloei en pk 12/13 wil ik nog wel eens gaan proberen om de plant precies te geven wat hij wil gedurende bloei.. dus gewoon doen wat er op de fles staat lijkt me!

 

En dan kun je je opbrengst gaan verhogen door de omgeving van je plantjes zo optimaal mogelijk te maken!

En als je van hydro komt moet ik je misschien ff vertellen dat je bij grond nergens naar om hoeft te kijken... groeit toch wel.. misschien ff wennen voor je maar wel zo relaxt..!

 

veel succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo all,

Ik ga nu voor het eerst op grond kweken, ik heb altijd met hydro gewkeekt ( en was daar niet helemaal onsuccesvol mee  :wink: ,

Nu wil ik het in het klein op grond proberen.

Ik heb een heleboel vragen, en zoek dus een heleboel echte antwoorden,

Ik wil 2  400 watters hangen met 10 a 15 plantjes .

Is het echt nodig om met grond ook net als met hydro alles op EC en PH te zetten, ik dacht dat dit niet zo nauw kwam op grond.  

 

# Echt nodig niet............. het kan ook goed gaan zonder, maar aan te raden is het wel.

het kan wat minder nauw kijken op grond aangezien de grond al buffer dient; maar deze kan ook verzadigd raken. En de vraag is natuurlijk ook: wil je de optimale omstandigheden creeeren voor de plantjes, of neem je genoegen met minder  :?

 

Gebruik je op grond ook dezelfde voeding als met hydro, ik gebruikte altijd Canna vega voor de groei, en Canna flores voor de bloei, wat bloeistimulator en pk 13/14.

Er zijn hier op dit forum een heleboel schema's te vinden, maar die snap ik niet , ik ben maar een simpele jongen  :) .al die technische termen ph naar beneden brengen met salpeter zuur ( ik gebruikte gewoon PH min ). de phosfor en Kalium percentages op peil brengen met nog van die scheikundige goedjes ( ik gebruikte gewoon PK 13/14 in de aangeschreven hoeveelheid)

Wat ik zoek is een schema in ( voor mij ) begrijpelijke taal.

Met mijn ervaring op hydro is qua voeding , is dat dit allemaal niet zo nauw komt , als je je aan de voorgescheven hoeveelheden houd , deze staan gewoon op de fles zelf .

 

# Zie hier dus een voedingsschema voor jou  :wink:  (schema op de fles)

 

 

Het gaat meer om het rand gebeuren , zoals temperatuur , luchtverversing, vochtigheid enz.

 

# Zie hiervoor de topics in rubriek info;  

kan je beginnen met de topic: groeifase (voor beginners),

of misschien dat je hier dezelfde info vindt  :wink:  

 

 

Ik zal jullie eens een  :( SUPERTIP  :) geven , een hele simpele en het geeft echt een heleboel en dan bedoel ik echt een heleboel meer opbrengst , spreek uit ervaring !!

Komtie,,,,,     maak van je hok twee hokken  , denk je wat ??   huuhhhh ??

Ja maak van je hok twee hokken , en laat ze precies tegendraads lopen , wat dag en nacht betreft , het enigste wat je nodig hebt zijn een paar labyrinten om het licht buiten te houden. In de dag periode geven ze zuurstof ( of juist stikstof ) zo biologisch ben ik niet aangelegd. Het enigste wat ik van dit begrijp , is dat wat de plantjes 's nachts afscheiden , ze eigelijk overdags nodig hebben , en andersom

Ook de temperatuur is super onder controle te krijgen /houden,  

Het enigste wat het extra kost is een tweede voedings pomp , en geloof me als ik zeg dat dit geintje echt een heleboel opbrengst opleverd.

 

# Had ook al wel die kant op zitten denken, maar bleef eigenlijk al steken op het punt luchtcirculatie.  

Hoe krijg je dat voor elkaar dan  :?:  

moet je toch alles dubbel hebben ??? 1 afzuiger, 1 ven, ed  per deel  :?:  

 

 

Maar om terug te komen op m'n vraag , kan er iemand een schema posten , wat de voeding op grond , het liefts zo van bijvoorbeeld .  3 ml per liter cana flores in de eerste week , 5 ml per liter cana flores de vierde week, plus  5 ml per liter PK13/14

Lekker simpel dus ,  

 

ik wacht met smart op reacties .........

 

(zie verwerkt in je quote) :wink: [/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi choppie,

 

bedankt voor je reactie

 

en ja, qua afzuiging moet je ook dubel werken, of je moet met tijdgestuurde kleppen gaan werken , maar het is goedkoper om 2 filters en afzuigers te kopen en die aan tijdschakelaars te hangen.

Geloof me als ik zeg dat het werkt !!

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk ook met een dubbel hok, alleen gaat het bij mij om groei en bloei.

 

Ik acht het echter niet nodig ook met een dubbele afzuiging te werken als je er maar voor zorgt dat de luchtcirculatie door beide hokken gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie ik het zo goed oni ?

 

luchtinlaat in deel 1 (stekken?) , circuleert naar deel 2 (bloeideel) waar vervolgens de lucht wordt afgezogen naar buiten (via een koolstoffilter natuurlijk).

 

Het "probleem" dat ik bij sputnik zag was daar stond:

het enigste wat je nodig hebt zijn een paar labyrinten om het licht buiten te houden.

(en een tweede voedingspomp).

 

Snapte niet hoe hij het op die manier voor elkaar kon krijgen om de luchtstroming goed te krijgen.

 

Voor de volledigheid effe de gedachtegang (ben nu toch stoned :wink: )

Mensen die niet van veel lezen houden kunnen vanaf hier stoppen met lezen en verder gaan met de volgende reactie :(

 

deel 1 : luchtinlaat, licht uit (afgifte CO2), circuleert naar deel 2;

op dat moment licht aan en opname van de (extra) CO2, vervolgens wordt lucht via afzuiger naar buiten geblazen.

 

Zonder alles dubbel te hebben zal de luchtstroming dus van deel 1 naar 2 blijven gaan.

Dan springt de tijdklok AAN in deel 1 en uit in deel 2...........

deel 1 wil nu extra CO2 maar zal dan dus nooit die extra CO2 vanuit deel 2 krijgen :roll:

Daarvoor moet je dus de luchtstroming geheel omgooien...... :arrow:

luchtinlaat (ook) in deel 2 en dus ook afzuiging (met filter) in deel 1

 

 

Met in elk deel een luchtinlaat,

een ven voor de circulatie,

een filter en afzuiger (voor de afzuiging :roll: )

(en een voedingspomp)

 

snap ik het wel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net iets anders.

Mijn voorgroeihok staat volledig in mijn bloeiruimte.

Wat ik dus doe is, mijn voorgroei ventileren met lucht uit mijn bloeiruimte.

 

Het principe van spoetnik snap je ook :(

Ik ben echter van mening dat, als je zorgt voor een goede circulatie tussen 1 en 2, dat je dan niet perse een 2e afzuiging nodig hebt. Het is natuurlijk wel het meest ideale.

 

Heb je dan eigenlijk ook nog een 2e hygrostaat en thermostaat nodig om je afzuiging te schakelen. Ik bedoel als je al zover gaat moet je ook alle puntjes op de i zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jups, werk ook met 2 delen, 1 grote kast die dus opgesplits is, en sinds gister is ook deel 2 in werking :( :) :)

bij mij zit er in mn bloeihoek een ventilator die daar lucht in de kast blaast, in de scheidingswand tussen mn 2 hokken heb ik een gat gemaakt en daar zo'n roostertje voor gehangen dat ze bij een droogtrommel en zo gebruiken (3 van die vertikale plaatjes die kunnen scharnieren en daarover nog een labyrinth gebouwd. In mn groeikast tenslotte heb ik een grote ventilator zitten die lucht naar buiten blaast. Mn bloeihok krijgt licht van 19 tot 7, groeihok van 14 tot 8 uur, doe ik zo omdat de zomer er aan komt en ik niet en de warmte van de zon en de warmte van de lampen op zelfde momet wil. Ventilators gaan aan samen met de lichten, dus moment dat het donker is in bloeikast wordt er daar ook geen lucht naar binnen geblazen wordt, en de kleppen zich dus ook sluiten tussen de 2 kasten, in de groeikast zit er ook nog een andere inlaat...

 

grtzzzz

 

en sorry voor the oftopic, heeft wel rare wending gekregen dit topic....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het alleen veel anders in elkaar zitten.

Wat het grootste verschil is, is dat jij je tijden niet tegengesteld laat lopen. Ik gebruik juist de gehele donkere periode in mijn bloeihok om mijn voorgroei van extra CO2 te voorzien. Bij mij is het licht in mijn groeiruimte dus aan als het in het bloeihok uit is :?

Jij hebt je bloeitijd in je groeitijd :? Is het hele effect dus weg :?

Verder draai bij mij de voorgroei onafhangkelijk van de bloei. Er word alleen lucht gebruikt uit de bloeiruimte.

 

Misschien dat iemand deze laatste berichten ff kan afsplitsen naar de bouwdoos :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...