Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
njah

bouw kweekhok

Recommended Posts

Hallo, ik ben net weer begonnen met de bouw van een hok ongeveer 2 bij 2 bij 2 met aan 1 kant een schuine wand. Nu heb ik alles aan de buitenkant beplaat met mdf en nu wil ik dit verfen ipv folie wat voor verf kan ik het beste gebruiken nadat ik alles goed gegrond heb. Verder heb ik nog een vraag over de filter.. kan ik deze ook gewoon rechtop op de grond laten staan of is het nodig om die op te hangen? Ik wil hier 32 pptjes in zetten onder 1200 watt met een afzuiger van 1000 m3 en dan wil ik ook nog een actieve inlaat. Welke maat potten kan ik het beste gebruiken? Nu zit ik nog te twijfelen aan een irigatiesysteem of gewoon met de hand water geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de mogelijkheid hebt hang dan je filter bovenin je hok (de warme lucht stijgt op en wordt hier dus opgezogen)

voor reflectie zou je het beste voor een matte verf gaan (mischien gewoon 3 lagen grondverf en klaar is kees)

als je graag 32 plantjes wilt zetten zul je gewoon zelf ff moeten gaan kijken naar de diverse maten van potten

als je het echt goed wilt doen zou je voor 1 grote aardebak kunnen gaan, hier kun je dan gewoon met een blumatsysteem kraanwater geven

en via een drainageslang voedingswater

 

greetZZZZZZZZZZZZZZzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ophangen van de filter gaat denk ik niet lukken maar als ik de filter recht op in een hoek ergens op zet moet ook voldoende zijn.. Verder ga ik even op het forum rond kijken voor het maken van een aarde bak en dan verder voor drainage enz... als ik een aardebak maak van 150cm bij 150cm en zo'n 70 cm hoog hoeveel blumats kan ik daar het beste inzetten?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Njah,

en hiermee gaat het fout!

"als ik de filter recht op in een hoek ergens op zet moet ook voldoende zijn.. "

De 1200 watt laten de lucht veels te warm worden.

Of je zuigt, zonder filter, an de bovenkant af en gaat door een filter heen blazen. Of je zuigt direct door een filter

an de bovenkant af.

De warmte gaat naar boven en de filter gaat beneden alleen maar koude lucht afzuigen.

De planten krijgen het boven veels te warm.

 

Probeer niet de wetten van de natuur te veranderen, dat lukt je niet!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt...je moet van boven af afzuigen, en daarbij is het zonde van de ruimte in

zo'n klein hokje zo'n groot filter op de grond te zetten.

 

je kan wel t filter buiten t hokje rechtop zetten met gelijk de afzuiger er bovenop,

en dan de slang uit laten komen boven in de nok van je hok.

dat is makkelijk en werkt net zo goed.

 

en een aardebak van 70cm diep?? ik heb 1 van 30cm en dat is ruim voldoende

40cm meer als voldoende. blumats zijn niet te vertrouwen, als er 1 door blijft druppen

is alles zeiknat en heb je een modderbak.

 

een drainage slang hoeft ook niet helemaal op de bodem hoor want water zakt uit ze eige al.

maar moet wel presies vlak liggen.zodat water niet over een heuveltje heen moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
klopt...je moet van boven af afzuigen, en daarbij is het zonde van de ruimte in

zo'n klein hokje zo'n groot filter op de grond te zetten.

 

je kan wel t filter buiten t hokje rechtop zetten met gelijk de afzuiger er bovenop,

en dan de slang uit laten komen boven in de nok van je hok.

dat is makkelijk en werkt net zo goed.

 

en een aardebak van 70cm diep?? ik heb 1 van 30cm en dat is ruim voldoende

40cm meer als voldoende. blumats zijn niet te vertrouwen, als er 1 door blijft druppen

is alles zeiknat en heb je een modderbak.

 

een drainage slang hoeft ook niet helemaal op de bodem hoor want water zakt uit ze eige al.

maar moet wel presies vlak liggen.zodat water niet over een heuveltje heen moet.

 

Oke, bedankt voor de informatie dus ik kan de filter recht op zetten en daar word dan de lucht uit het hok doorheen geblazen?? En is een drainage slang in een aarde bak echt nodig want ik kan niet echt heel duidelijke info daarover vinden hoe dat verder werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Njah,

Gebruik de Zoek-functie van het forum.

De knop is boven, rechts: Zoeken

Aardebak

 

Tada! :verrygood

Topic van Rataplan

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

leg die drainage slang er maar in....die komt altijd van pas.

 

soms moet je wel eens weg, en kan je er een tuinslang in hangen

met een dompelpomp op een timer (per/min) . dan kan je zomaar

10 dagen van huis zonder dat iemand op je hobby moet letten.

 

en voorde rest.. zoek de zoek button :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Njah,

Gebruik de Zoek-functie van het forum.

De knop is boven, rechts: Zoeken

Aardebak

 

Tada! :verrygood

Topic van Rataplan

 

Groetjes

Torsten

Edited by njah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...