Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
el sandros

kan ik eerder oogsten? dan dat de haartjes bruin zijn?

Recommended Posts

hallo mensen ik heb een paar planten staan in de bloei met flinke toppen ,maar met dit weer zit ik er aan te denken om ze eerder te oogsten..

ivm toprot..?

kan dit of moet ik egt wachten tot dat de witte haartje bruin worden..?

 

mvg. alvast bedankt en kweek ze verders!

 

(ik dacht zelf al niet rijpen druiven heb je ook niks)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar je heb nog geen toprot,zou ik ze lekker laten staan tot ze wel rijp zijn wel oplettten of geen toprot ziet komen.

 

 

piercing

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo mensen ik heb een paar planten staan in de bloei met flinke toppen ,maar met dit weer zit ik er aan te denken om ze eerder te oogsten..

ivm toprot..?

kan dit of moet ik egt wachten tot dat de witte haartje bruin worden..?

 

mvg. alvast bedankt en kweek ze verders!

 

(ik dacht zelf al niet rijpen druiven heb je ook niks)

 

Tja ik denk dat je gelijk hebt met je druiven, Ik ben het nu ook aan het drogen en mn wiet lijkt meer op gras. Ik denk dat je beter gewoon kan wachten zodat het ook wat sterker wordt. Heb echt het gevoel alsof ik veel te vroeg geoogst heb. Mja daar leer je van he

 

groeten Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

wachten tot het klaar is en anders tentje met genoeg ventilatie eromheen bouwen.

hoe lang staan ze eigenlijk al in de bloei?

 

grz brt

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke alvast hartelijk dank!

 

uhm vanaf 28 augustus meen ik dus dat zou dan een week of 4 zijn.

 

je hebt gelijk kan ze inderdaad mischien beter uit laten bloeien.

ik heb ook nog geen rot gelukkig.

 

maar omdat het voortaan zo vochtig is.

en ook meer voor het volgend jaar..

 

ik wil namelijk volgend jaar een stuk meer plantjes op een dergelijke spot of eventueel mais.

maar omdat mijn plantjes nu nog niet klaar zijn en de boeren de mais er al afhalen wil ik natuurlijk niet dat ze door de hakselaar gaan

vandaar mijn vraag zou het eerder kunnen.

 

dus dit toppic was ook alvast voor mijn volgende planning.

 

inderdaad gras willen we natuurlijk niet dus dan probeer ik nog even rustig af te wachten.

 

iemand een idee overigens hoelang ze dan nog moeten naar 4 weken bloei..

 

ik dacht uit mijn lees ervaring 6 tot 7 weken bloei..?

 

super bedankt voor de hulp alvast!

alles is welkom

 

mvgr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey el sandros,

 

de totale bloeitijd is van plant tot plant verschillend, de meeste indica's zijn klaar tussen de 7 en de 9 weken.

Zitten er veel sativa invloeden in of is het een sativa plant dan kan dat oplopen tot 14 à 16 weken..

 

Google even je soortjes, bij de meeste zadenshops vind je deze informatie makkelijk terug.

 

En ook even ivm die grasgeur, dat is volkomen normaal.. Wiet begint pas echt naar wiet te ruiken als je hem goed gedroogd

en! gecured hebt.. De grasgeur is de chlorofyl die tijdens het drogen/curen omzet in suikers..

 

Geduld is dus echt wel nodig als je goeie wiet wilt B)

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel goed in de gaten blijven houden zodat je meteen kan reageren bij problemen. met wat trucs kun je behoorlijk rekken. hou de kluit aan de drogere kant en buit evt mooi weer wel uit, dan kun je weer wat voeding geven. probeer minimaal 7 a 8 weken bloei te halen, nu is echt te vroeg. je zou misschien 1 tak er al eens af kunnen halen, een van de onderste bv, droog en probeer. je kan ook iedere week een tak er af pakken, zo bouw je vergelijkingsmateriaal op, kun je precies zien wat je over houdt en wat het doet. weet je dat alvast voor volgend jaar als je kortbloeiende soortjes hebt en misschien wel vervroegd verduisterd.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je zet de dames na 8 uur fijn binnen :lol:

geen vochtige koude lucht snachts tussen het bladerdek voorkomt al heeeel veeeel schimmel

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je na 4 weken bloei oogst, oogst je troep. Dan heb je gewoon niets/amper wat te roken. Gewoon ff geduld hebben, dagelijks checken op rot, rot er netjes uitsnijden. Is het niet meer te houden dan kun je gaan hakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn dank is zeer groot!

allemaal bedankt voor de nuttige informatie, TOP!

 

ik ga stevig mijn best doen en kies er voor om ze savonds lekker naar binnen te schuiven in de garage.

kleine moeite, om problemen te voorkomen..!

 

wel heb ik meeldauw al eventjes geleden ondenkt, maar wist niet precies wat het was en of het zich uitbreid.

maar naar even afgewacht te hebben zie ik dat het steeds erger word..

ik ga op dit forum nog even de regels doorspitten

 

opzoek naar een oplossing ik heb al het een en ander gelezen over melk met water?

dus ik ga even lezen.

 

iemandtrouwens andre oplossingen voor meeldauw..?

dan hoor ik het uiteraard graag (alles moet geleerd worden zeggen ze altijd dus ook met mijn eerste kweekje;))

 

dan ben ik helemaal voorzien op al mijn vragen en problemen super bedankt nogmaals!

 

ik hoor het graag en nog veel kweek plezier,,ik ga rond snuffelen

 

mvgr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

super hoor!! erg bedankt!

 

ik ben even gouw naar het tuincentrum gereden en voor un 10 un middeletje gehaal van bayer ga hem goed behandelen!

 

dan maar even wachten en aanzien hoe het reageerd...

 

TOPPIE!!

 

mvgr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schrik niet dat de witte zuivel niet verwijnt, maar let erop dat de situatie niet erger wordt.

Wel na het inspuiten zien de bladeren er weer mooi groen uit, maar bij mij werden sommige plekken wel weer wit..

Succes en heb geduld, ik moet ook nog een week of 4 denk ik, en we krijgen nu volgende week slechter weer met veel regen helaas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tip voor komend jaar: blijf van het land van boeren af, je doet ze onrecht aan. neem liever een verdekt stukje natuur en hou alles schoon, sterker nog: ruim op als je afval ziet liggen, dan doe je wat terug.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...