Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Makreel

Plant sterft opeens

Recommended Posts

Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem. In een paar dagen tijd is een van mijn planten opeens helemaal geel geworden en laat hij zijn blaadjes hangen.

Het was al een van de mindere planten omdat hij een beetje uit t licht staat, maar het lijkt me sterk dat er daarom opeens dit mee gebeurt?

Ik geef al een tijdlang elke plant eens per 3 dagen 9 liter water met 5 ml bionova ground supermix en 1ml pk 13/14 per liter.

Een andere plant lijkt het een beetje te hebben, maar lang niet zo erg.

gallery_16343_8860_602747.jpg

 

Iemand een idee wat het kan zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm dat klinkt wel plausibel...

Ik kijk t nog een paar dagen aan, en dan maak ik er maar ice van..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar staat zij in ? Volle grond of pot

Gaten in je pot ?

 

Beetje meer info , zou makkelijker conclusies trekken zijn

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zat ik ook al aan te denken. Bij mij staan er in volle grond en die heb ik al maanden geen water meer gegeven. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dan weer een ander uiterste...

 

 

 

Houd je ook rekening met de weersveranderingen? Als het heeft geregend wat minder watergeven, als het warm is meer watergeven et cetera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi;

ofwel is er schade aan het wortelstelsel door vraat door knaagdieren of insecten of door wortelrot,of er is teveel water in de grond waardoor er zuurstoftekort is.

 

serreke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef mijn plant in de volle grond, om de 2dagen 1L regenwater , tenzij het geregent heeft dan sla ik een beurt over

 

daar ze in de volle grond genoeg water vinden en wij enkel hoeven "bij te wateren" , dus ik denk dat de wortels te nat staan en ze daardoor problemen krijgen met opnames van verschillende stoffen of ze zijn beginnen rotten door te nat te staan

 

just my 2cents :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf geef 1,5 liter water tot als hij terug volledig droog staat. Meestal is dat pas over 2 dagen, soms 3. Dus ik denk dat plant een lange tijd te nat heeft gestaan waardoor dat je wortels zijn beginnen te rotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...