Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Khenbish

bladproblemen

Recommended Posts

Buitenkweek

 

Soortje: The Church van greenhouse

Stek of Zaaiing: zaden

Aantal weken oud: +- 1 week bloei

Meet je de pH: nope

Zo ja wat is de pH: /

Veel water gegeven of weinig: normaal

Andere bijzonderheden:

 

Hoi beste forumleden <_<

 

Mijn 2 plantjes staan sinds kort in bloei en nu maak ik me wat zorgen. Ze vertonen beiden wat problemen.

 

PLANT I

 

De grootste plant van de 2 in de 50liter pot heeft bruine vlekjes op de blaren, vooral rond de toppen:

 

gallery_22193_7905_673508.jpg

gallery_22193_7905_367445.jpg

gallery_22193_7905_720134.jpg

 

Ik dacht eerst aan mineervlieg na wat rond te speuren.. maar helemaal niet zeker.

 

 

PLANT II

 

De andere plant vertoont bladluizen en vergeling van bladeren (op de geelste blaadjes zaten de meeste bladluizen)

Ik heb de meeste gele bladen verwijdert (ze kwame makelijk los) en heb de rest wat bespoten met wat water/bio zeepsop. Ze vertoont bovendien wat paarse randen (stress?).

 

hier zijn wat foto's VOOR de verwijdering van de gele blaadjes:

 

gallery_22193_7905_1674.jpg

Ze staat ook wat scheef ^^ :lol:

gallery_22193_7905_626699.jpg

gallery_22193_7905_1914.jpg

 

 

Wat zou ik nog kunnen doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej ik zie een paar bekende verschijnselen, ik heb namelijk ook veel last van ongedierte gehad. Dit waren mijn conclusies van je planten als het klopt wat ik dacht wat dat van mijn plant was:

 

Plant I:

 

Ik heb ook zulke bladeren gehad en volgens mij waren dat de rupsen. Volgens mij werkt Decis van Bayer daar wel tegen.

 

 

Plant II:

 

Volgens mij heb je een geel blad of meerdere aangetroffen vol met een bladluizen kolonie of niet? Direct ff eraf halen. Ook hier werkt dat spul van Bayer wel tegen. Wel snel doen! -_-

 

:lol: Belangrijk dat je dat spul van Bayer binnensleept.

Voor de rest geen drastische maatregelen nemen, aangezien ze nu in de bloei staan.

(Als de planten dicht bij elkaar staan heb je grote kans dat de ziektes/ongediertes zich verspreiden, mischien is het dus beter om ze ff apart te houden aangezien ze toch in potten staan.) B)

 

Een plant wordt paars als hij stresst. Er staan hier meerdere topics over stress volgens mij.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het waren idd rupsen op de grote plant! Ik heb nader geinspecteerd en had die vuile groene krengen tussen mijn toppen gevonden! Ben meteen Bayer Insecticide gaan halen en toegediend.

 

Resultaat:

gallery_22193_7905_481274.jpg

gallery_22193_7905_511294.jpg

 

:closed: :wacko:

Heeft erg goed gewerkt :D

Erg bedankt voor de tips!

 

Maar ik maak me nog altijd zorgen om de andere plant. Hij is nog altijd geelig. Er zijn geen tekenen van bladluizen meer.

 

pics:

gallery_22193_7905_1075576.jpg

gallery_22193_7905_545701.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Smokers,

 

ik heb ook zo'n probleem, het is begonnen sinds ik mijn buiten plantje binnen onder een 600w heb gezet. het is tog nie toevallig zo dat jij dit ook hebt gedaan hea?

 

MVG RealBud

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee heb ze niet onder lampen gezet.

 

 

Weet iemand raad? Ze ziet er slechter en slechter uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee heb ze niet onder lampen gezet.

 

 

Weet iemand raad? Ze ziet er slechter en slechter uit

 

Gebruik je pk 13 14?

Lijkt op fosor tekort.

 

Desley

Share this post


Link to post
Share on other sites

paars/geel blad is op zich niet zo heel erg, waarschijnlijk heeft de plant wat meer moeite om de mineralen/voeding uit de grond te halen

dat is te verklaren door het baggerweer van de laatste tijd :closed: niet al te druk om te maken dus :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...