Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAS22

Politie houdt drie personen aan voor hennepplanten in tuin

Recommended Posts

Politie houdt drie personen aan voor hennepplanten in tuin

 

DUSSEN: Na een melding van stankoverlast nam de politie een kijkje bij een rijtjeswoning aan de Dr. Van Vuurestraat. Daar troffen zij achter in de tuin zes hennepplanten aan. Volgens de 28-jarige bewoner was één plant van de buurman. De man is samen met zijn 22-jarige vriendin aangehouden op verdenking van overtreding van de opiumwet. In de woning werd een gebruikershoeveelheid speed aangetroffen. Toen de politie bij de buren polshoogte nam bleken ook daar in de tuin vijf planten, van 1.70 bij 1 meter, in de tuin te staan. Ook de 38-jarige buurman werd aangehouden voor overtreding van de opiumwet. De politie informeert de woningstichting over het aantreffen van de hennepplanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Van die reclame) He joh, ga boefe vange joh!

 

Kutmonquappo's!!! :P :) :yummy:

Waar zijn we nou helemaal mee bezig! Volgend jaar maar ff wat cops klieren......

Planten van een meter hoog bij een cop in de tuin planten (als hij aan het "werk" is), en de volgende dag Meld Misdaad Anoniem bellen!!! Als we dat bij het hele korps flikken, en sbs ff bellen :blink:

 

Klote volk is het :punk: .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

grof echt erg straks komt er nog een anonieme geurmeldingslijn alweer jobs bij ,laat ons tuintjes gerust aub :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch niet netjes :yummy: om ook je buurman er dan ook maar even bij te naaien :P .....nu moeten er 2 gaan verhuizen... :)

 

die gaat dat echt wel voelen denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn aangehouden? Voor wat dan, 1 had sowieso maar 5 planten, dus niks aanhouden. Is waarschijnlijk afstand doen van planten. Ook in en in triest.

Dat de woningbouw wordt getipt nog ook, wat willen ze doen, hebben geen poot om op te staan. Ja of je moet passief meewerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de woningbouw handelt waarschijnlijk alleen bij klachten van de omgeving

 

ik heb dit jaar al 2 keer iemand van de woningbouw door het huis gehad i.v.m. onderhoud en reparaties.

ze hebben de planten in de tuin zien staan en we hebben het er al eerder over gehad dat het voor eigen gebruik is.

de buren weten dat ik elk jaar enkele plantjes heb staan en doen daar ook niet moeilijk over.

ik heb wel ten alle tijden de regel voor mezelf: mocht het echt TEVEEL gaan ruiken en de buren hebben er daadwerkelijk overlast van en het duurt nog te lang tot oogsttijd, ik de planten desnoods verwijder.

ik woon en rommel hier nu al 11 seizoenen buiten en ik heb nog nooit klachten gehad van de buren.

nooit geen politie aan de deur gehad of woningbouw die kwam klagen over stankoverlast vanwege de plantjes.

ik zie de mensen van de woningbouw dus liever wel als niet elk jaar even komen zodat ze zien waar ik mee bezig ben.

 

in mijn geval werkt het alleen maar in m'n eigen voordeel gelukkig. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar gaat het heen met de wereld.....

Laat een jongen maar doodgemarteld worden in zijn huis,of een oudje dat je hebt aangereden laten verdrinken in zijn autowrak terwijl je sms't...

Vuile kadaffies,laat de Burger in zijn waarde en blijf met je vuile jatten van me spullen af... :P ik ben toch zeker wel baas op eigen grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk jullie huurcontract er maar op na of de algemene levervoorwaarden van je corporatie...

 

kweken binnen of buiten al is het maar 1 plant.. = koffer pakken ! ( corporatie beleid )

 

als je eigen huis/huurhuis hebt is 5 gedoogt...en dus sepot... ( justitie beleid) niets aan de hand dus bij eigenhuis... en je hypotheek wordt nog niet opgezegt door je bank ( daar zijn ze ( anti wiet team) wel mee bezig trouwens.... :P )

 

lees even hier onder wat een mede wf lid in Nederland is overkomen met aangetroffen buiten plantjes..

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=57467&st=120

 

ANGEL je mag die gozer wel een bloemetje sturen dat hij ws zelf ook kweekt...of er niet vies van is...als hij een strepen jager geweest was....

 

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites
kweken binnen of buiten al is het maar 1 plant.. = koffer pakken ! ( corporatie beleid )

 

Bij mij niet. Ik mag gewoon kweken als ik maar wat geld afsta aan de woningbouwcoorperatie:

 

 

6.11

Het is huurder niet toegestaan in het gehuurde hennep

te kweken, dan wel andere activiteiten te verrichten die

op grond van de wet strafbaar zijn gesteld.

Huurder verleent bij deze uitdrukkelijk,

onvoorwaardelijk en onherroepelijk toestemming

aan het bevoegde gezag, waaronder begrepen de

Burgemeester, Burgemeester en Wethouders, politie en

justitie, om alle relevante gegevens over de overtreding

van dit verbod aan verhuurder ter beschikking te stellen

op het eerste verzoek van verhuurder.

Indien huurder dit verbod overtreedt is hij van

rechtswege een niet voor matiging vatbare boete

verschuldigd van tien keer de alsdan geldende brutomaandhuur.

 

:) Of lees ik het nou nie goed :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

tien keer de alsdan geldende brutomaandhuur.

 

TJA...lijkt dr wel op....bij jullie nog geen convernant zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wel een beetje denk ik (politie, gemeente en woningb. werken samen). Ik vind die boetebepaling wel heel geinig, das dan wel weer apart.

Maar je hebt wel gelijk dat je goed moet weten hoe of wat met kweken in een sociale huurwoning. En de huurvoorwaarden erbij nemen.

en denken.. of met een jurist praten ofzo. Wat ze allemaal wel niet in de voorwaarden stellen zeg, niet normaal. Je kan de bepaling die ik noem

ook zo lezen dat als ik wildplas 10 maal de brutohuur moet voldoen. Want eigenlijk staat dat er wel. Slaat dus nergens op.Dan is de bepaling onredelijk

en heeft ze geen werking (mag ik toch hopen :P )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen lieve rakkers,

 

Als de bepalingen uit de gemiddelde huurcontracten (of convenanten) doeltreffend zouden zijn,

zouden we veel meer ontbindingen van huurovereenkomsten op die gronden tegenkomen.

 

We zien dat woningcorporaties echter veel meer gebruik maken van de algemene "goed huurderschap" bepalingen.

Zij voelen dus ook wel aan dat een rechter die bepalingen als onredelijk en daardoor niet geldig zullen bestempelen.

 

De quote van 6.11

Deze bepaling laat dus duidelijk ruimte open voor kweken binnen de gedoognorm.

Binnen de gedoognorm is namelijk niet sprake van een voor de dader strafbare kweek van hennep.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ASGrow,

 

Blij dat de horen over voorwaarde 6.11,want als ik binnen de gedoognorm blijf met een door huisarts ondertekend mediwiet verklaring sta ik redelijk sterk bij controle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ART

die 6.11 slaat uitsluitend op de corporatie van stekkiegebrekkie mijns inziens...

 

wat staat er in je eigen contrakt of alg leverwoorwaarden?

 

imo

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...