Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
s3quattro

Wie durft nog in een Huurwoning

Recommended Posts

kijk ook ff bij het het topic ,hoeveel planten per m2, daar zijn ze ook een beetje afgedwaald en daar gaat het ook een beetje over dot onderwerp.

 

GR Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff on topic

 

als ik zou huren nam ik de gok niet en kweekte ik mn plantjes lekker buiten

 

maar gelukkig hebben we een koophuis en kweken we lekker binnen!

 

het woonen is me meer waard dan het kweken , maar het is zo verdomde leuk om te doen !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.wietforum.nl/hoeveel-plantjes-per-m-t61232.html

 

hoi Swingers

 

ehh..tja...eergisteren wist ik het zelf ook nog niet hoor...maar in de link hierboven staat dat er zoiets is als gedoogd indoor kweken voor eigen gebruik in huur enof koophuis...dr gaat een wereld voor me open...

 

hoe het precies werkt weet ik nog niet ...5 planten max...en ?? watt

 

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mijn inziens van belang is bij het voornemen om in een gehuurde woning planten neet te zetten is wat het standpunt van verhuurder daaromtent is met namen het beleid. Er zijn woning corporaties die hebben hun huurders schriftelijk te kennen gegeven dat zij bij aantreffen van een hennepkwekerij tot ontbinding van de huurovereenkomst overgaan.

 

Daarbij is van belang dat je schriftelijk op de hoogte bent gesteld ja/nee.

 

Uiteraard zal de rechter ten alle tijden de persoonlijke omstandigheden in oog aanschouw nemen en in zijn besluit mee wegen. ( de gedoog onzin)

 

Maar angst is een slechte raadgever. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het standpunt is waarsch "hoepel op vieze wietteler, je sloopt het pand, veroorzaakt brandgevaar, trekt criminelen aan en geeft ons een slechte naam".

 

Wie durft nog in een Huurwoning?

 

Hobbymatig: ja. Doen. Stealth kast bouwen met daarin minder dan 600W. Liefst micro. Als het jouw geheim is komt daar niemand achter.

Broodmatig: nee, ik niet; boetes, zwarte lijst, gezeik. Vragen om problemen. Ga dan een bedrijfpand zoeken.

 

S3 wat wil je te weten komen met dit topic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gepakt wordt in een huurwoning dan gaat de woningbouw (let wel een woningbouwvereniging, geen huisjesmelker) een checklist af wat betreft proffessionaliteit en aantal planten.

 

Ze kijken o.a naar

- het aantal planten

- professioneel ja of nee M.a.w. heb je lampen afzuigers enz.

- recidive

- overlast

- schade aan de woning

- veiligheid

- Gebruikte aantal vierkante meters.

- Woon je er of ben je er alleen aan het kweken?

 

En ik denk dat als je niet absurd veel planten hebt, het veilig aangesloten is, je weinig ruimte van je huis ervoor gebruikt en niet heel erg profi bezig gaat. Dat je redelijk safe bezig bent. Dit is natuurlijk mijn mening en iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf uitmaken.

 

Aan de hand van hoe je dan scoort op die lijst gaat de woningbouw een uitzettingsprocedure opstarten of niet.

 

Maar het blijft altijd een grijs gebied en je neemt wel een risico, want het blijft gedogen, naar mijn idee.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

High lieve rakkers,

 

In de eerste plaats zullen we dit topic maar eens verplaatsen naar de sectie algemeen.

Daar staat natuurlijk een schat aan relevante informatie omtrent dit onderwerp.

 

Om toch wat duidelijkheid te scheppen willen we het volgende benadrukken.

 

Je hebt de strafrechtelijke kant, de kant met justitie en de gedoognorm.

Daar zijn veel vragen over, wat mag wel en wat mag niet.

Daarvoor moet de Opiumwet worden bestudeerd en de richtlijnen vanuit het OM over de strafbaarheid.

 

Daarnaast heb je de privaatrechtelijke kant, de kant met de woningcorporaties en de huurders.

Dat gaat over het huurrecht.

Daarvoor hebben we het Burgerlijk Wetboek.

De bepalaingen die woningcorporaties maken, zijn natuurlijk eigen regels en kloppen niet altijd met het recht.

De rechten van de huurders worden hiermee flink aangetast.

Het verschilt van corporatie tot corporatie hoe zij omgaan met het Cannabis vraagstuk.

De ervaring leert, dat zij een zero tollerance beleid hanteren en de vraag is of dat kan.

Wij zijn van mening dat dit laatste niet zomaar kan.

 

Twee veldslagen verschillende gevechten.

Het gevecht met Justitie zien wijzelf niet als gevecht.

Justitie wordt gecontroleerd en kent stricte procedureregels.

Woningcorporaties worden niet gecontroleerd, kunnen graaien naar het geld ten koste van huurders en verzint haar eigen procedureregels.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...