Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
manik

ventilatie?

Recommended Posts

Hey hoi...na een poosje twijfelen, ben ik dan toch maar begonnen met het bouwen van mijn hokkie(120cmx80cmx210). Deze heb ik in mijn schuurtje gebouwd(300x300).

Nu ben ik aangekomen bij de ventilatie. Ik wou deze eerst van buiten af laten komen, wat betekend dat ik gaten in mijn muur moet slijpen, en de afzuiging in mijn schuurtje...Nu kreeg ik laatst het advies om het andersom te doen...raampje openzetten en passieve inlaten gewoon in de kast in de schuur te maken en de afzuiging met een pijpje op het dak....Dus ik (weer) even twijfelen en toen op het briljante idee gekomen om het hier maar eens te vragen...Wat vinden jullie dat ik het beste kan doen?

 

greetz Manik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima plan maar houd wel rekening met de aankomende koudere nachten

Straks in oktober is het vrij koud snachts en dan daalt de temp in je schuur ook enorm

Wel weer op te lossen door bij te verwarmen met een kachel ofzo

 

Hou er wel rekening mee dat als je een schoorsteentje met deksel plaatst de afzuiger hier enorm veel weerstand van krijgt

 

 

Ook bij zoiets ondervind je veel tegendruk

 

1243261908-760.jpg

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

ik zit hier ook mee te stoeien,

wat ik zelf heb(soortgelijke situatie) is gewoon afzuiger in het hok die blaast af in de schuur en de schuurdeur staat op een grote of kleine kier ligt aan wat de kou zal gaan doen.

erg koud , kleine kier en andersom.

aanzuig in het hokkie is gewoon passief dmv dubbele bodem met labirint.

 

zo hoop ik toch een beetje warmte her te gebruiken maar ook voldoende verse lucht binnen te krijgen.

tot nu toe werkt het prima maar ben wel benieuwd als het echt veel kouder word.

wil dat bij verwarmen zo lang mogelijk uitstellen want de nuon spekken doe ik al genoeg :verrygood

 

succes verder...

 

grz brt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook wel een goede optie...maar krijgen mijn plantjes dan wel genoeg frisse lucht?...Lijkt mij dat je dan de afgezogen lucht weer aanzuigt...(maar ik heb er dan ook nog niet zoveel verstand van) maar op die manier hoef ik dan niets te slopen...weer stof tot nadenken...

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...