Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

mapito

Recommended Posts

Hoi mapito liefhebbers,

 

Heb inmiddels een 1e kweek op mapito zo goed als afgerond. Zit in de week 8 bloei en ben zonder de mapito voor te spoelen gestart, stom maar waar.

Dit is waarschijnlijk de reden geweest dat na mijn bak vol te laten lopen met de juiste waarden (ec 1,35 en ph 5,8) er bij het terugpompen volledige verkeerde waarden terug in de voeding aanmaakbak kwamen. Hier heb ik de hele kweek last van gehad waardoor de toppen niet echt lekker dik zijn geworden.

 

Ik wil graag weten van de echte cracks hoe je nu het beste kan starten met net aangeschafte mapito.

 

Ik zelf denk aan de volgende optie en ik hoop daar graag kritiek op te krijgen.

 

Ik ga starten met 2 secretgarden tenten 1.20 / 1.20 / 2.00 mtr en 1.20 / 2.40 / 2.00 mtr de reden dat ik 2 tenten naast elkaar draai is de slimme meter, zodat ik met een dag (2 lampen) en een nacht kant (1 lamp) kan werken zodat het niet echt opvalt. de kleine tent vul ik met 18, 9 liter potten of zijn de kratjes die Michael en schenkie gebruiken beter? en in de grote tent 36, 9 liter potten.

 

Voorspoelen wil ik deze keer in mijn grote ligbad doen. mapito erin en dan met kraan water de voedingswaarde terug naar het nulpunt brengen of de waarde naar de 1,3?

Als deze voedingswaarde acceptabel is, het bad met Ph- stabiel terugbrengen naar rond de 5,8? Graag hier jullie tips over.

 

Voor de rest gebruik is als voeding hypro A en B met wortel stimulator en in de laatste 2 weken PK13/14.

 

Heb inmiddels de stekken voorgedompeld in massai en daarna in de startblokken geplaatst. Ze staan nu ruim een week voor te groeien en ze moeten voor woensdag met startblok en al "de pot op".

 

Doordat ik uitblies en aanzoog in de zelfde ruimte hebben de stekken het een beetje warm gekregen, met wat afvallers en een aantal gele bladeren ten gevolge. Dit pobleems is inmiddels opgelost door in een andere kamer uit te blazen.

 

Als jullie het leuk vinden wil ik hier best wat foto's van de set up en kweek opzetten en er een leuk verslagje van maken.

 

Geniet van het warme weer! Alhoewel m'n plantjes snakken naar koelte!

 

Groet,

Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knakie

 

hier onder de mapito "bijbel" van e$cob@r:

 

http://www.wietforum.nl/Wiet-Kweken-Op-Mapito-t40496.html

 

EN hier onder de mapito "bijbel" van Schenkie:

http://www.wietforum.nl/Kweken-op-mapito-t55365.html

 

 

Ergens op het forum heb ik wel eens een 24 uur gebruiks diagram van internet van een slimme oxxio meter gezien, kan je die eens laten zien aub?

kben benieuwd of je de inschakelmomenten kan zien van beide tenten.

 

Wat ik me van je vorige kweek herinner is dat je de startblokken op de mapito zette in plaats van erin en dat je ongeveer 5 cm voedingwater in de de vijverbak liet staan.

Boven staande gasten denken daar heel anders over..dus ik weet niet wat je NU gaat doen?

vorige keer had je ook iets van 250 watt/m2 en nu zit je op het dubbele..wat meer in de norm van het forum zit.Al zijn er die 800 watt/m2 hebben.

 

ja, het lijkt me leuk en leerzaam :verrygood dat je verslag maakt met "your way" op mapito.

suc 6 en

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Knakie blind,

 

Spoelen in een lig bad zou ik NIET aanraden tenzij je een goed ontstopper.jpg hebt.

 

Gewoon in je potten spoelen en dan weer afpompen anders word het een draaaaama.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Knakie blind,

 

Spoelen in een lig bad zou ik NIET aanraden tenzij je een goed ontstopper.jpg hebt.

 

Gewoon in je potten spoelen en dan weer afpompen anders word het een draaaaama.

 

Gr schenkie

 

 

@schenkie: dus gewoon mapito in de kweekpotten en met water ph5.8 en een zo laag mogelijk ec

en dan spoelen tot het afvalwater ph5.8 en ec lager dan 3 ( bij mij is het ec van kraanwater 2.6)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Be,

 

Je spoelt met een PH van 5.7 en alleen kraanwater...zorg dan dat je tot een EC van 0,5 spoelt dan heb je weer een schoon medium om opnieuw te beginnen.

Dan het zaakje inwateren(voeding en wortelstimulator/EC 1.4) met een ph van 5.7 en je kan aan de gang. ;)

 

ps je spoelt idd je mapito in de potten of bakken.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine aanvulling, schenkie zegt spoelen tot een EC van 0,5....

 

Maar stel je kraanwater is 0,7 ofzo dan kan je spoelen wat je wilt maar je komt nooit onder die 0,7.

 

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...