Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fif

CO2 en klimaat

Recommended Posts

Ik heb thuis bijna een volledige CO2-setup (zie gallerij) die bestaat uit:

 

een CO2 controller, CO2 tank, CO2 regulator

 

momenteel word men klimaat geregeld door een davin die men inlaat + uitlaat controlleert met een max en min snelheid + ingebouwde thermostaat

 

Maar nu wil ik alles op mekaar afstemmen dus heb ik een klimaatregelaar nodig die als de temperatuur te hoog word men CO2 installatie stopt en de af/inzuig inschakelt en als de temperatuur weer goed is de ventilators uitschakelt en terug CO2 in de ruimte injecteert.

 

Ook twijfel ik nog aan men controller of die uit zijn eigen s`nachts zou stoppen met CO2 in de ruimte te injecteren.

 

Kan er me soms iemand helpen aan een linkje of enkele types die dit zouden kunnen?

En heb je ervaring met een type, mss wat uitleg of je er tevreden bent of hij iets tekort doet etc...

 

PS: als je een linkje geeft liefst 1 waar wat info over het toestel ook staat, want bij de meeste online gs`en staat er niet veel info bij

 

dit is wat ik heb

 

gallery_20121_7926_552635.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat er weinig respons zal komen. Ik heb hier ook eens naar gezocht en kon zo geen toestel vinden op de europese markt. Op de Amerikaanse markt daarentegen keuze zat.

 

Zie dit topic.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fif,

 

Kijk even op de site van btt

Die hebben een redelijk aanbod aan Co2 apparatuur en uitleg.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Molmol

 

Die capp en die greenair zien er wel interressant uit, maar zoals je ook zegt vooral op amerikaanse sites te vinden en zou die liefst toch in BE of NL vinden.

 

 

@Schenkie

 

Kheb ze een mailtje gestuurd om effe te vragen of dat hun DCC zou kunnen wat ik nodig heb....

 

thnx voor de reactie als er nog iemand tips heeft..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Fif,

 

of er een controller is die dit kan weet ik zo niet, maar het is ook gemakkelijk op te lossen door zelf een schakeling te maken met een losse thermostaat en een relais met een maak en een breek contact.

 

1.je maakt dat de thermostaat de relais gaat schakelen

2.de stroom toevoer naar je in en uitblaas loopt via het maak contact

3.de stroom naar spoel van het reduceerventiel loopt via het breek contact

dan zal op het moment dat de temp te hoog is de ventilatoren gaan lopen en visa versa

 

wat betreft de Co2 dosering in de nacht, dat word normaal via een lichtcel op de controller gedaan bij de versie van BTT, maar je kunt dit ook oplossen door de voeding die naar je spoel van het reduceer ventiel gaat die we al over het breekconact van de relais hebben zoals hierboven beschreven nogeens over een maakcontact laten lopen bij de lampen.. dus gaan de lampen uit kan er ook geen stroom naar het reduceerventiel dus zal er ook geen Co2 in de nacht toegevoegt worden.

 

Maar of dit nu wel een optie is, denk er om dat de temperatuur snel op zal lopen... dus het zal vaak op en neer schakelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok alvast bedankt voor de uitleg.

 

Pffft is echt wel niet zo makkelijk of verwacht als je met alles rekening wil houden ziet het er bijna een onbegonnen werk uit om een kot met CO2 zo optimaal te laten draaien.

 

Maar het gaat me toch lukken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fif

 

ja,als het allemaal eenvoudig zou zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

@A&T

hoor ik jullie nu denken: "misschien gaatje in de markt" ? :D

 

poll misschien? ;)

 

gr

Carpe_diem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ik zie hier het gaatje niet in

 

ik ga dan liever voor totale (klimaat) controle :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, ik zie hier het gaatje niet in

 

ik ga dan liever voor totale (klimaat) controle :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

totale (klimaat) controle zonder co2 toevoeging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

met, maar dan wel met zo weinig mogelijk verlies

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, daar is interesse in denk ik, en bedoelde ik ook, vandaar dat ik al jullie topics volg... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg maar verder uit, ik zit op de tip van men stoel.. :D

 

daarbij bedoe je wss samen met dat koelsysteem maar ik heb er al voor zitten kijken en zou echt een zottenwerk zijn voor mij. Maar ik heb het nog steeds niet voledig uitgesloten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor de link ga me daar es inlezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukt het met de schakeling,Fif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog effe verder zitten kijken voor klima controllers maar ik denk dat ik er geen ga vinden die perfect doet wat ik wil (zelfs niet in de duurdere klasses).

 

Ik heb ondertussen ook een kladje zitten maken en ben nog steeds aan het zoeken voor iemand met iets meer verstand van elektro die ik kan vertrouwen om es een namiddag mee te tafelen en die men schakeling enz... zou kunnen controleren.

 

Maar zoiezo moet het hok af zeker af geraken voor eind van volgende maand, mss wil ik wel met teveel rekening houden en is het verlies aan CO2 door de afzuiging verwaarloosbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil best met je om de tafel gaan zitten maar dan wel bij mij.

en nee het is niet verwaarloosbaar het verlies aan co2 door de afzuiging, maar zou zeggen probeer het je hebt de materialen er voor liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fif,

 

Ik ben zelf ook aan de slag geweest met Co2 en wanneer mijn afzuiger weer aan ging was de co2 binnen 5 min weggezogen.

Als je echt goed met co2 aan de slag wilt gaan zul je toch iets met circulatie(gesloten systeem) moeten maken om je Co2 optimaal te kunnen benutten.

Het is anders zonde om er maar co2 in te pompen en aan de andere kant weer weg te zuigen.

 

Ik heb zelf ook al gekeken naar regelkasten...maar ik denk dat er geen is die met alles rekening KAN houden..maar dat is in principe ook niet nodig als je met een gesloten systeem werkt.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd wat schenkie zegt, co2 moet je pas gaan gebruiken als je het optimaal kan benutten

en met flessen is dat nogal een gesleep en wordt het een kostbare zaak, ze zijn sneller leeg dan je denkt

met een co2 generator heb je dat gesleep niet maar dan krijg je weer extra warmte wat je niet wil.

co2 moet je pas gaan gebruiken als je je klimaat onder controle kunt houden anders is het weggegooid geld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...