Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bastard

Verduisteren

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ben sinds 17 Juli mijn 5 dames in de tuin aan het verduisteren. Ik doe elke avond om 7 uur, en haal het zeil er uiteraard weer af als het donker is. De bloeiknopjes zijn inmiddels goed zichtbaar. Het is de eerste keer dat ik dit doe, en vraag me eigenlijk af tot wanneer ik moet blijven verduisteren? Nog 1 week, 2 weken, nog 6 weken? Iemand hier een duidelijk antwoord op?

 

 

Bedankt, tot ziens

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het zekere voor het onzekere neem zou ik tot eind augustus gaan verduisteren ..daarna blijven ze bloeien

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het aantal weken hang een beetje af van de soort die je hebt.

Belangrijker is om goed te kijken naar de toppen die gevormd worden en dan met name de Trichomen erop.

In b.v. het volgende topic zie je ze sterk uitvergroot, je hebt er dus ook een vergrootglas voor nodig om ze te zien.

URL

Als je "perfecte" topjes wil hebben dan zouden ze melkachtig kleurtje moeten hebben als je gaat oogsten.

 

Nu vraag ik me alleen af of ik de vraag wel goed begrijp, want een antwoord zoals die van masteryero kan ook, het aantal lichturen ligt dan onder de 12 uur wat benodigd is voor de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties...

 

Nu vraag ik me alleen af of ik de vraag wel goed begrijp, want een antwoord zoals die van masteryero kan ook, het aantal lichturen ligt dan onder de 12 uur wat benodigd is voor de bloei.

 

dat bedoelde ik idd.

 

Ik kweek trouwens een K2 kruising,(wat voor kruising weet ik niet) maar ik ga van 9 weken bloei uit.

 

Ben dus 17 Juli begonnen met verduisteren dus zou (uiterlijk) half september klaar moeten zijn.

De reden waarom ik het vraag, ik wil zo snel mogelijk stoppen met verduisteren aangezien het zeil wat over de planten gaat, de zijkanten van de planten nogal "irriteert", maar ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat ze weer de groei in schieten als ik stop met verduisteren, of te gestresst raken.

 

Ik hoop dat mijn vraag nu duidelijk is.

 

Groeten bastard

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet dat een buitenplant ook pas gat bloeien bij 12 uur licht.

dit is het meest ideale voor een binnenkweek, omdat de verhouding dag nacht dan vrijwel optimaal is.

als dit ook het geval zou zijn bij buitenplanten zou de plant pas gaan bloeien ergens in september.

ik denk dat ze rond half augustus gaan bloeien waarschijnlijk, maar als je een traag soort hebt kan het ook wat langer duren. ik zou toch doorgaan tot 3/4e week van augustus.

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan stoppen met verduisteren als het normale dag/nacht \ licht/donker ritme dusdanig is dat je plant zou bloeien...

Wat dat ritme dezer dagen is kan je her en der wel vinden, maar de grote vraag blijft:

 

Bij welk aantal dag- en nachturen gaat jouw plant bloeien?

 

Dat weet ik dan weer niet... :D

 

Op het moment hebben we iets minder dan 15.5 hr licht per dag.

(Maarja, wat is 'licht' voor de planten. En wat is 'licht' voor de mensen van het KNMI?)

gallery_5211_120_204524.jpg

 

Ciao,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een vraag waar ik me laatst ook me bezig hield. Stel dat je plant half augustus gaat bloeien zal de plant in de dagen/weken hiervoor al beginnen met bloeihormonen aanmaken lijkt me. Hiervan uitgande lijkt het me dat ze begin augustus al niet meer verduisterd hoeven te worden.

 

Daarnaast denk ik dat het er ook van de soort afhangt en van hoe ver de plant al in de bloei is. Een plant die er al 5 weken bloei op heeft zitten zal volgens mij minder snel regenereren dan een plant die net begint te bloeien.

 

Ik vraag me ook nog af of de daglichtlengte de enige factor is die meespeelt. De overheersende zal het zeker zijn, maar ik denk dat lichtkleur en het afnemen van de lengte van de dagen ook een rol spelen.

 

Ik denk eigenlijk dat er maar een manier is om er achter te komen en dat is het gewoon uitproberen. Er lijken weinig mensen te zijn die het gewoon gedaan hebben. Volgend jaar ga ik het met een klein stekje testen en op het forum gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...