Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bartcbx

spikkels op plantje

Recommended Posts

na heel veel lezen en genieten van mooie plaatjes kon ik jullie deze niet onthouden.

 

all mix

ph 6.0

ec 2.0

temp max 28

min 22

lv min 33 max 56

 

1e keer, begonnen met all mix en ook voeding.

gedaan wat op de fles stond

dus ph6.0 en ec2.0 water toegedient om de 2a3 dagen(potje voelen)

 

plantjes kregen deze verschijning(3 van de 5???)

toen aarde gemeten met demi water

ph rond de 6 en ec 3.6

 

plant eruit, tuinslang erop, ff wortelstim, nieuwe pot met verse all mix en gewoon kraanwater alleen afgezuurd op 6.0

na 2 weken ziet ze er zo uit.

 

raar

gallery_22166_8440_571767.jpg

 

gallery_22166_8440_349029.jpg

 

als ik nu de aarde meet is het

ph 6.0

ec 2.0 bij de ene plant en 1.0 bij de andere

 

zijn er meer mensen tevreden over de all mix, ahum, want bij mij is er geen peil op te trekken zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

plant eruit, tuinslang erop, ff wortelstim, nieuwe pot met verse all mix en gewoon kraanwater alleen afgezuurd op 6.0

na 2 weken ziet ze er zo uit.

 

goh, denk dat ze af en toe gewoon water ook wel lekker vinden dan. maar eh, haal al het dode blad er maar af, dan er in ieder geval wat meer licht op, dat dan weer wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de afgelopen 2 weken heb ik ze ook alleen maar afgezuurd water gegeven zonder voeding.

werd ook niet meer erger na de aarde wissel truc maar het geheel ziet er niet meer zo frisjes uit.

 

die blaadjes vallen er vanzelf wel af, ben bang als ik alles eraf haal dat er niks meer over blijft om nog licht op te vangen.

nu kan ze nog bepaalde voedingstoffen uit het afstervende blad halen wat ze anders misschien weer van de betere bladen gaat halen.

 

maar ja, dis ook mijn logica

 

gallery_22166_8440_491891.jpg

 

deze gaat wel goed,

 

dames zijn pp btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb t zelfde probleem als ik, ik denk dat t roest is maar hoe kan je t uitbannen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen voeding geven de eerste weken als je ook op all-mix kweekt.

wat ze allemaal roepen, meten is weten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi , :P

 

Roest kun je bestrijden met exact, finesse, rosacure en spuitzwavel,.( allemaal van Bayer garden)...en de zwaardere middelen

zoals Flint en tilt zijn er ook nog.,...maar die zijn particulier niet te krijgen.

De eerste 4 zijn de meest bio producten,... ( BLOEMEN ONTZIEN )

 

Ik zelf heb net een plaag met Japanse roest de kop ingedrukt met exact....I HOPE SO :D

de bloemen wel proberen te ontzien met het spuiten en besmet blad verwijderen i.v.m. sporen ontwikkeling.

 

Japanse roest is wel erg vatbaar voor resistentie dus afwisseling van de 4 producten is niet verkeerd.

 

Wat je ook kunt doen is twee producten mixen maar let daarbij wel op het volgende.

Alleen de eerste 4 genoemde middelen kan je mixen en NIET MEER als 2 producten tegelijk!!,...( mix geen poeder met vloeibaar )

 

Heb je daar in tegen nog maar 1 of 2 weken te gaan dan zou ik alleen de besmette bladeren weg halen .

 

 

Suc6,.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

roest? roest is een schimmel. Is dit een schimmel? Vaak is wat roest genoemd wordt geen roest. Als het echt roest is zie je de schimmel op je blaadjes zitten. Kijk HIER eens, roest zie je altijd als een roodbruine schimmel ontstaan, meestal in vlekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

keey, het lijkt mij bij mij zowieso geen roest dus want niet alle plantjes hebben het.

zijn ook gele stipjes die bruin worden, maar zeker weer een mooi weetje.

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk zelf dat het voeden op allmix de grootste boosdoener is met die blaadjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_22166_8440_586836.jpg

 

ik hoop het, dan klopt me logica en dan volgende keer weer beter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...