Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wifi

Advies Easy MMC Digi & DCS Klimaatcontroller

Recommended Posts

Ik ben bezig om een binnenkweek op te zetten in een voor mij maximale ruimte van een SJ DR-80.

Het gaat om een zolder welke nu redelijk aan de temperatuur kan zijn 25+

Om dit een beetje goed te laten verlopen wil ik er dus een klimaatcontroller in plaatsen om de temperatuur binnen de perken te houden.

Ik had eigenlijk mijn keuze al gemaakt en zelfs al besteld toen bleek dat de Eurotech 7A niet meer leverbaar is bij de leverancier.

Balen natuurlijk gezien de redelijke recessies die ik gelezen had.

 

Nu heb ik zoals in het onderwerp een nieuw advies gekregen om even naar te kijken te noemen:

- Easy MMC Digitaal

En zelf heb ik de volgende gevonden die mij ook erg aanspreekt:

- DCS Klimaatcontroller 8a

 

Zijn er medekwekers hier op het forum die iets over deze twee kan vertellen maar dan met name de belangrijke verschillen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je actief inblazen?

Wat is je afzuig capaciteit en een slakkenhuis of buis afzuiger?

Digitaal is heel mooi maar ook storingsgevoeliger dan mechanisch..

 

Beste optie: ga naar een GS waar ze de controller hebben en ook de fan(s) die je hebt en test... zo kom je er snel achter of het voldoet ipv miskopen/omruilen/huilen.

 

Ik heb vorige week een Prima Klima aangeschaft en die voldoet prima, is een mechanische en kostte me 145 pleuries.

Gaat wel naar voluit bij temp te warm maar dan wel traploze opvoer ipv ineens voluit janken.

Is er ook in zwaardere uitvoeringen, ik heb de 2x4a (zie ook topic welke multifancontroller voor..)

 

Die mmc staat op forum ook vermeld... als breakdown en onnodig duur.. easy mmc

 

Volgens mij wel interessant topic voor je, meerdere controllers komen er voorbij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt lostchild.

 

Ik ga een actieve aanvoer gebruiken.

Afvoer is 500m3, in een SJ DR-80 met een cooltube 400 watt.

Heb op dit moment een ruck 125l liggen (gekregen) en ik vind deze op volle toeren wel redelijk stil, dus als deze geregeld is dan wellicht nog stiller.

Aangezien ik met buisventilatoren wil werken van Ruck of Vents zou het wellicht wel handig zijn deze te testen, echter heb ik geen zin om er een grote afstand voor te rijden waardoor ik dus aan ervaringen van andere overgeleverd ben.

Ik zal hem via internet kopen, maar moet wel de zekerheid hebben dat de combinatie geen vervelende dingen gaat opleveren.

Het topic die je mee stuurde ga ik even aandachtig lezen.

 

Alvast bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wifi,

 

Die DCS controller heb ik de 8 en de 16A van getest, en deze voldeden prima en CE keuring erop.

Is prima spul en zal denk ik binnen korte tijd een goede concurrent worden van SPC en andere.

Gewoon niks mis mee

Tevens goede prijzen :rolleyes:

 

Alleen de 25A ben ik niet bekend mee!

 

Veel sucses

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Mehighto,

 

Laat ik die nu net vanmiddag besteld hebben.

Ik ben erg benieuwd naar deze regelaar en zal iedereen hiervan op de hoogte houden.

Op dit moment ben ik overal en nergens info aan het inwinnen en aan het berekenen hoe ik mijn SJ DR-80 optimaal kan benutten en kan voorzien van kwaliteit spullen.

Zodra ik van start ga met het ontkiemen ga ik er een mooi topic aan wagen.

En de prijs was ook netjes voor een digitale regelaar € 239,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wifi,

 

Mooi om te horen, en die lcd met nederlandse taal is ook leuk natuurlijk :rolleyes:

In ieder geval veel sucses met het perfectioneren van je set-up.

 

Gr Mehighto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...