Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
buikmans

Waterpijpen

Recommended Posts

Even een vraagje aan iedereen die een waterpijp heeft/gebruikt:

 

Wat voor pijp heb je, wat vind je een voordeel ervan, wat een nadeel?

 

 

Ik hoop dat weer mensen wat over hun pijp kunnen vertellen, dan heb je een beetje een handleiding als je een pijp wilt gaan kopen.

 

Dit is de pijp die ik heb. Helaas is hij stuk waar dat stalen buisje de pijp in gaat. Rondom die ingang is het kunststof helemaal verbrokkeld en de pijp is daar dus niet meer luchtdicht. Gevolg, je kan geen hijsen meer nemen omdat hij valse lucht aanzuigt. Maar goed.

 

Hij heeft zijn geld wel ruim terug verdiend in de tijd dat ik hem kon gebruiken. ik heb er destijds fl 60,- voor betaald (zo'n € 27,-))

 

Ik rookte meestal mixjes, dus flink wat wiet met wat tabak, liefst sigaret (en dan ook nog getoast). Ook altijd leuk, flink wat wiet & hash, en een heel klein beetje tabak.

 

Met een beetje goede wil trek je een gevuld kopje met deze pijp in twee/drie keer helemaal leeg.

 

waterpijp.jpg

 

 

Voordelen:

 

- errug stoned in één keer. Je krijgt ontzettend veel rook binnen.

- volledig uit elkaar te halen, wat wel praktisch was met schoonmaken.

- deze pijp ziet er gewoon heel vet uit, vooral omdat hij zo groot is.

 

Nadelen:

 

- ondanks het feit dat hij helemaal uit elkaar te halen is, toch lastig schoon te maken, dit komt vooral door de bolling onderin, waar je maar moeilijk bijkomt, ook vanaf de onderkant.

- de grote hoeveelheid rook was een nadeel als je wiet had die niet goed gedroogd was; hele scherpe rook, en je hoest je longen volledig naar buiten

- net té groot om echt praktisch in gebruik te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne is er eentje zoals het model van buikmans, maar de pijp stond scheef, ook mijn rubbertje is grat versleten maar trekt nog geen valse lucht. Je kan er ook in 1a 2 halen het potje leegtrekken, maar hoesten jongens tot de dood

 

Mijn andere is een klein colaflesje, 7 cm groot of zo. als je daar van puur smoort, ligt ge op uw gat!!! Ooit eens wodka in plaats van water in gedaan, eerst van gemoord en dan de wodka opdrinken!!! Ik gebruik liever mijn colaflesje als de grote pijp omdat je daar zo van moet hoesten

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week een kunstoffen gekocht bij de Smartshop in Zwolle ( satisfactory ) omdat deze helemaal van kunstof is en helemaal uit elkaar te halen is, scheelt dit veel met schoonmaken e.d.

 

De hoogte is ongeveer 30cm, Ik had hiervoor een glazen wat me ook goed beviel alleen van deze is de smaak wat minder scherp...:(

 

Trouwens na een paar stevige heisen 8O

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een glazen pijp van 37cm hoog en onderop zit een bol van zo'n 12cm doorsnee.

Hierop zit een kopje wat ik in één keer leeg kan roken, dat vind ik het lekkerste.

 

Ik maak de glazen pijp zelf meestal schoon met wasbenzine!!

dit gaat perfect, en ik spoel 'm nog goed na met afwasmiddel....als ie schoon is, zou je er zo uit kunnen drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat schoonmaken met wasbenzine af te raden is als je een kunststof pijjp hebt? Er zijn bij veel shops ook speciale reiningspoeders e.d. te krijgen. Bij al het schoonmaken lijkt het me sowieso belangrijk dat je daarna nog effe goed naspoelt met heet water.

 

Of weet er iemand huis- tuin- en keukenmiddeltjes om pijpen schoon mee te maken. (citroensap wellicht?). Ik gebruik zelf poeder wat ik eens in Duitsland gekocht bij een zaak waar ze allemaal rokersbenodigdheden verkochten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ik bouw altijd zelf m'n waterpijpen, heb er nu 1tje van een 2 liter bier fles met een grote beugel erop, en dat is zeker een relaxt ding geworden en hij is 100% air-tight.

Ik gebruik nu een koperen buisje in het water, en ik weet niet waarom, maar het neutraliseerd als een gek, als ik hem een paar keer heb gerookt ruikt de pijp naar koper, en als ik hem dan 2 keer omspoel met gewoon water, dan ruikt ie weer brandschoon (en is ie het ook)

Share this post


Link to post
Share on other sites

om je waterpijp te kuisen kun je best pipe cleaner kopen in de headshop, zelfgeperst appelsiensap doet het ook maar dan mag ie niet te vuil zijn, anders kun je nog ontvetter gebruiken (veel gebruikt bij het kuisen van mechanische stukken maar ook glas kan je hiermee proper maken. Andere producten die zouden kunnen werken: allesreiniger, ontsmettingsalcohol, thinner of white spirit, natuurlijk altijd naspoelen met water :roll:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koperen buisje neutraliseerd als een gek ?!?!

 

wat wordt er dan geneutraliseerd.?

 

als je water naar koper gaat ruiken lijkt me toch niet écht gezond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koper is zelfs giftig :( :)

 

kun je beter een slang pakken :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een waterpijp uit de large. Het heeft de vorm van een :) <--- juist de mensen die large hebben weten wel welke ik bedoel denk ik.

 

Hij is van Ceramiek 10 cm hoog en in de vorm van een bol.

De waterpijp is wel moeilijk zuiver te maken ook al kan je alles uit elkaar halen de binnenkant zelf is best moeilijk. En voor de rest het rookt opzich goed alleen geef mij maar een lekkere Hollandaise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een waterpijp uit de large. Het heeft de vorm van een :) <--- juist de mensen die large hebben weten wel welke ik bedoel denk ik.

 

Hij is van Ceramiek 10 cm hoog en in de vorm van een bol :D <-- en ziet er zo uit dus een smiley die bol is.

De waterpijp is wel moeilijk zuiver te maken ook al kan je alles uit elkaar halen de binnenkant zelf is best moeilijk. En voor de rest het rookt opzich goed alleen geef mij maar een lekkere Hollandaise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een waterpijp uit de large. Het heeft de vorm van een :) <--- juist de mensen die large hebben weten wel welke ik bedoel denk ik.

 

Hij is van Ceramiek 10 cm hoog en in de vorm van een bol :D <-- en ziet er zo uit dus een smiley die bol is.

De waterpijp is wel moeilijk zuiver te maken ook al kan je alles uit elkaar halen de binnenkant zelf is best moeilijk. En voor de rest het rookt opzich goed alleen geef mij maar een lekkere Hollandaise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de large niet, en weet ook na drie keer nog niet wat voor vorm je pijp heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...