Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
JohnathanDoe

wat ik gewoonweg niet begrijp

Recommended Posts

ik lees verschillende berichten over forumlezers die 'veel' meer dan 1x600W lampen hebben hangen. Hoe doen die mensen dit in verband met de energieleveranciers?

 

een gwoon huishouden verbruikt ca voor 150 euro per maand. als je bv 6x600W lampen hebt dan trek je per oogst zo'n 1200 euro (heb uitgerekend met da voorbeeld stroomverbruik tabel of ik heb verkeerd uitgerekend).

 

hoe doen mensen dit regelen met de energieleverancier? bellen jullie die op dat het voorschotbedrag naar bv 200 per maand met? of ?? en wat zeggen jullie dan als voorbeeld? een zonnebank heb je natuurijk niet 24/7 aanstaan 18 uur of 12/12 :rolleyes: :rolleyes:

 

en hebben jullie de leverancier gebeld voor verzwaring van het stroomnet? standaard is 16Ampere per groep. ga uit da de meesten de lampen alleen al onder één groep hebben hangen.

 

ik denk da we binnenkort het 'huis moeten verlaten' en wil in nieuwe huurwoning (niet van woningcorporatie) gaan beginnen. standaard betalen we (voorschot) denk ik 150 per maand. weet iemand wanneer je je eindafrekening meestal krijgt? jan-febr nieuwe jaar? en omda je zoveel meer hebt getrokken (ga uit van 6 x pj oogsten) moet je heel veel bijbetalen lijkt mijn toch?? iemand ervaring ermee of de leverancier niet gaat klagen, iemand onverwacht langs sturen om 'te kijken' in huis hoe ineens die stroom zoveel meer ken zijn dan een 'gemiddeld verbruik per gezin?

 

waarschijnlijk is dit al zovaak gevraagd, heb al heel wat berichten gelezen als ik intoets 'stroomleverancier' en verbruik ed. maar excuse wil toch 'mijn' mogelijkheden gaan bekijken hoe ik het het beste ken gaan regelen moeten we 'ineens' verhuizen naar een nieuwe huurwoning. geen zin in nog een keer 'onverwacht' bezoek :rolleyes: ;) :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

ik ken een paar smoezen om de energieleverancier te laten geloven de reden van fors stroomgebruik:

 

1. opa en oma wonen bij ons en hebben een op stroom rijdbare rollators. die trekken veel stroom!

2. Sauna/ jacuzzi

3. zo'n nieuwe hybride electrische auto gekocht en die laat ik thuis op

4. mijne vriendin en vriendinnen hebben elke avond een dildoparty

5. ?? ideen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnathandoe,

 

Ja hoe doen ze dat toch... ;) ben ik ook wel eens benieuwd naar.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste mensen met zoveel lampen hebben een andere locatie. Dus niet thuis.

Een bedrijfspand/loods/kelder etc. Een bedrijf kan veel meer stroom verbruiken zonder enige vraagtekens bij de energiemaatschappij.

Dus start je eigen bv en huur een pandje ;)

 

In eerste instantie stond ik ook perplex van het stroomverbruik. Ik wou 4x600 watt gaan hangen, maar ben daar al heel snel van afgegaan.

Ik zou niet meer dan 2 x 600 watt in het begin hangen. Dan kun je 3 x of zelfs 4 x een kweek draaien op jaar basis.

Je stroomverbruik blijft dan relatief laag, al zou ik wel gelijk overal in je huis spaarlampen e.d. ophangen. Zo kun je het extra beetje stroomverbruik compenseren. Minder vaak de pc aan om het forum te checken :rolleyes: .

 

Maar vraag je gewoon af, wat wil ik? Wil ik puur voor mezelf growen of wil ik er ook een eurotje voor de dorst mee verdienen? Kijk ook goed naar je locatie, de buurt waarin je zit en natuurlijk je budget. Wees niet gierig en geef geld uit aan de juiste dingen. Safety first!.

 

succes,

 

Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou 6 x 600 w lampen op hangen en gewoon betalen, kan je in een gewoon woonhuis wel vergeten hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja persoonlijk zou ik (ben ook op terug moeten komen) niet meer dan 2x600W gaan gebruiken.

 

maar 'iets' nieuws huren..moet altijd met identiteit he en als het niet in je eigen woonst is. ge moet (bijna) elke dag gaan kijken/ checken hoe het met de dames is. staat beetje heel raar naar de buren en verdacht lijkt mijn!

 

boven een winkel wonen en één meter samen met de winkel/ bedrijf eronder stroomtrekken. bijna altijd gebruiken bedrijven met woonst erboven, hogere Ampere zekeringen van ca. 32 of zelfs meer. met één zekering zou je dus met gemak 6x600 moeten trekken. maar ja, de 'pandeigenaar' zal na de jaar absoluut aankloppen omda de rekening ene 'jaarlijkse inflatie''heeft begaan haha ;)

 

was het allemaal maar zo makkelijk. pfff. ge mag ook geen ene kt meer in dit landje..waar gaan we heen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet een bv op te zetten of in geschreven te staan om een bedrijfs pand te huren :rolleyes:

In een huur huis waar je woont zou ik zo wie zo niet kweken of je moet standaard een koffer in de gang hebben staan :rolleyes: ;)

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

huurhuis....hhmm tjsaaa ge mot iets he. ken geen woning kopen en wil ook niet.

 

zijn er verder Vlamingen onder ons die groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een bedrijventerrein een woning met werkruimte huren.

 

Beter is kopen natuurlijk, kun je doen en laten wat je wil.

 

Maar zo heb je én huur én geen ??? bij je energieleverancier.

 

6x600 kan dan gemakkelijk.

 

Alleen wel zeer goed oppassen, niet opvallend gaan gedragen en geen

 

onnodige dingen kopen..... simpel afgeragd bedrijfsbusje en gewoon knallen met die hap. :rolleyes:

 

Platteland is ook een optie, aggregaat of ook een zelfde opzet als hierboven.

 

Maar als je net begint en niet wilt verhuizen... hou het klein en beheersbaar.

 

Leren lopen is de eerste stap.... dromen over rennen is je motivatie :P

 

 

Grtz Quake

Share this post


Link to post
Share on other sites
boven een winkel wonen en één meter samen met de winkel/ bedrijf eronder stroomtrekken. bijna altijd gebruiken bedrijven met woonst erboven, hogere Ampere zekeringen van ca. 32 of zelfs meer. met één zekering zou je dus met gemak 6x600 moeten trekken. maar ja, de 'pandeigenaar' zal na de jaar absoluut aankloppen omda de rekening ene 'jaarlijkse inflatie''heeft begaan haha :P

 

 

:) en dan een all in huur betalen van 375 :P goh waar ken ik dat toch van :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hhahaha ja idd. zit eraan te denken om te gaan verkassen net over de grens met NL te gaan wonen met mijnen partner. terug naar B. en ergens in NL over de grens iets huren. of guerilla groeien ..mooiste zou zijn midden in een groot gewas op een akkerveld hahha. in het midden veel plantjes neerzetten en eromheen een hoog groot gewas die de hele zomer staat natuurlijk ahhaha

 

ben m'n masterplan nog aan het bedenken. het hele probleem is de stroom.

 

qua huur heb ik nog altijd gezeten in de prijsrange van 1000 euro en erboven. luxere woningen/ appartementen.

 

net over de grens heb je mooie vrijstaande villa's. met groot tuin ed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...