Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LovetoSmoke

18 x Silver Haze Feminized onder PL-L Starlightarmatur 4 x 55 W 865

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

 

Dit is mijn eerste kweek onder TL heb voor onderstaand Armatuur gekozen en hoop dat het gaat lukken.

 

20 Silver Haze Feminized zaden op 26 Juni in Zaai en Stekgrond van de Hornbag gestopt en daarvan 18 overgehouden , de 2 andere zijn wel opgekomen maar later dan de rest en die gaan naar een kennis.

 

Ik heb gekozen om ze gelijk in de grond te zaaien (Zaai en Stekgrond) niet te diep en van de 20 zijn ze dus alle 20 tegelijk uitgekomen , behalve 2 dat lag een beetje aan mij.

 

Lijkt mij beter om dit te doen dan eerst op een watje met het gevaar dat je het bij het in de grond stoppen stuk kan maken of besmetten. De ontkiemtijd is zo toch ook snel? Wat vinden jullie van mijn gedachte gang goed of de volgende keer toch anders doen?

 

Alle zaden op 2 na waren op 29 Juni allemaal goed boven de grond , de TL hangt nu op een 8 cm van de top en ze lijken het goed te doen. Dit alles draait nog gewoon bij mij in de douche en als ik douche gaat de lamp dus effe omhoog.

 

Ben van plan om met een maat van mij een super groeikast te maken met TL.

 

gallery_22847_8336_70283.jpeg

 

Die Starlightarmatur besteht aus einem stabilem Blechgehäuse nach IP23.

Ein Hammerschlagreflektor sorgt für beste Lichtausbeute.

Im Inneren arbeiten hochwertige EVSGs von Philips.

Somit sind beste Leistungswerte und lange Haltbarkeit bei sehr geringer Wärmeentwicklung gewährleistet.

PL-L Starlightarmaturen sind ideal für die Stecklingsproduktion, Haltung kleiner Mutterpflanzen, Vorzucht und Blüte auf kleinem Raum geeignet.

Im Abstand von 10cm zur Armatur wurden von Pflanzburg erstaunliche 70.000 Lux gemessen.

 

Die Starlight Armatur bietet alle Vorteile die von CFLs bekannt sind:

 

- niedrige Stromkosten

- hohe Lichtausbeute

- lange Lebensdauer

- geringe Wärmeentwicklung

 

Weitere Vorteile:

- auswechselbare Röhren (sämtliche zur Pflanzenzucht benötigten Lichtfarben sind erhältlich), dadurch geringe Folgekosten, weniger Müll

- flächige Anordnung der Röhren - optimale Lichtnutzung

 

Die Starlight PLL-Armatur wird fertig montiert inkl. vier PL-L Philips 55 W 865 geliefert.

Sie verfügt über einen Ein/Ausschalter und 3 Meter Anschlusskabel.

 

Maße: ca. 575 L X 465 B X 95 H mm

Gewicht: ca. 4 kg

 

Foto 1 29 Juni

 

gallery_22847_8336_458635.jpg

 

Foto 2 30 Juni

 

gallery_22847_8336_900177.jpg

 

Foto 3 1 Juli

 

gallery_22847_8336_105753.jpg

 

Foto 4 2 Juli

 

gallery_22847_8336_1010836.jpg

 

Foto 5 3 Juli

 

gallery_22847_8336_258456.jpg

 

Volgens mij gaat het aardig zie ook elke dag nog verschil , heb alleen de neiging teveel water te geven.

 

Ik sta open voor advies dus graag jullie reacties.

 

Groet,

 

L2Smoke

Edited by LovetoSmoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even gekeken en ik zie al wortels onderaan de potjes verschijnen, ze zitten nu nog in een potje van ongeveer 9 bij 9 cm in zaai en stekgrond. Geef nu alleen nog maar van onderaf water en heb gelukkig net een PH meter . Dit had ik met mijn vorige kweek onder HPS 600 Watt nog niet (Draait nog steeds planten staan nu in de bloei) toch doen ze het goed foto volgt van HPS kweek in bloei nog ongeveer 5 weken te gaan.

 

 

gallery_22847_8336_348926.jpg

 

 

Vanavond weer een foto van mijn TL kweek.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp in actie.

 

gallery_22847_8336_296836.jpg

 

Setje Easyrollers lamp is gelukkig zwaar genoeg.

 

gallery_22847_8336_10287.jpg

 

Vanaf de zijkant gezien ze blijven gelukkig lekker laag.

 

gallery_22847_8336_202196.jpg

 

Vanaf de zijkant maar dan wat dichterbij.

 

gallery_22847_8336_208603.jpg

 

Linkerkant

 

gallery_22847_8336_190330.jpg

 

Rechterkant

 

gallery_22847_8336_417537.jpg

 

Bovenkant lamp

 

gallery_22847_8336_177027.jpg

 

 

Ik draai de lampen nu op 23/1 enig idee wat de beste tijd is om naar 12/12 te gaan?

 

Ik wil hierna overpotten naar potjes van 17 cm diameter en 2,2 liter inhoud ze hoeven dus niet groot te worden.

 

Of zijn die potten echt te klein?

 

Natuurlijk ga ik de planten scroggen wel de eerste keer, ben erg benieuwd naar het resultaat.

 

Ik koop voor de bloei het lieftst 827 buizen en als die er niet zijn in dit type dan 830. Iemand enig idee waar ik kleur 827 kan krijgen van dit type.

 

Kan ik deze ook ombouwen tot T5 lampen en zoja zijn er dan TL voor te krijgen?

 

Als ik 2 van deze armaturen in een MDF kast wil bouwen en zoveel mogelijk extern bouw hoe groot moet ik mijn hok dan minimaal maken? Ik wil hem ook zo goed mogelijk isoleren dit omdat hij in mijn woonkamer komt te staan de totale hoogte is 2,40 meter.

 

 

Groet,

 

L2Smoke

 

PS vanavond weer een nieuwe foto, ik hoop dat mijn vragen beantwoord worden. Tot nu toe weinig reacties

Edited by LovetoSmoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps volgens mij net iets te veel water gegeven gelukkig is het een klein potje en is de TL lamp best warm dus het zal wel snel verdampen.

 

En niet op de PH gelet stom deze middag met de HPS groei wel gedaan.

 

Ben stronken

 

Pica van vandaag probeer hem altijd rond dezelfde tijd te nemen.

 

Foto 6 4 Juli

 

gallery_22847_8336_674217.jpg

 

Net de lampen op 18/6 gezet.

 

Groet,

 

L2Smoke

Edited by LovetoSmoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi L2Smoke,

Jouw plantjes zien er mooi uit! :specool

Een paar antwoorden op jouw vragen:

De 55 watt pll´s heb ik ook niet in de kleur 827 gevonden. In kleur 830 wel:

http://lampenwinkel.nl/fullscreen.html

effe doorscrollen.

Met de kleur 830 kan je ook afbloeien. Of het minder resultaat zou geven, durf ik je niet te zeggen!

 

Het ombouwen van PLL naar T5 wordt moeilijk:

De PLL heeft een andere fitting en de PLL is een opgevouwen T5-buis, dus halve lengte.

De EVSA is ook voor de T5 54 watt geschikt, dat zou niet het probleem zijn.

De T5 buis in 54 watt is 1149 mm lang.

Je zou dus de hele opzet van jouw verlichting moeten veranderen.

 

Ik ben meteen met de T5-buizen in 54 watt begonnen.

In de galerij van mij (10.week) vindt je foto´s hoe de opzet van mij eruitzag.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Torsten,

 

Leuk dat jij de eerste bent die reageert heb veel belangstelling voor jou topics zijn erg informatief. Je bent goed bezig en behaald erg goede resultaten. Ik hoop maar een klein beetje in de buurt van dat resultaat te komen maar dat zal moeilijk zijn 0,85 gram per watt.

 

Kon alleen nog niet reageren omdat ik pas net lid ben geworden.

 

Ik hoop door veel te lezen een goed resultaat te halen, ook mag het allemaal best wat geld kosten de setup ik doe het het liefst in een keer goed.

 

In ieder geval alvast bedankt voor alle wijze raad die ik in jou topics ga opdoen en alle adviezen die je mij gaat geven.

 

Hoe koop ik dat armatuur wat jij hebt?

 

 

Ziet er goed uit wil namelijk een superkast gaan maken met een maat van mij. Het liefst met 2 verdiepingen heb toch 2,40 de ruimte.

 

Dan maak ik een compartiment met mijn armatuur een een bloei compartiment met die van jou.

 

Wat vind je van mijn kleurkeuze 865 voor groei?

 

Mijn plantje lijken het inderdaad naar hun zin te hebben onder deze TL , wat ik mooi vindt is dat ze allemaal laag blijven en er mooi groen en glanzend uitzien.

 

Hieronder een foto van een van de planten van boven genomen, nu dag 7 boven de grond.

 

Ik zie nu al blad met 5 vingers

 

gallery_22847_8336_222933.jpg

 

Hieronder een foto van de zijkant en als je goed kijkt zie je in de eerste oksel alweer een nieuwe scheut komen.

 

gallery_22847_8336_46235.jpg

 

gallery_22847_8336_444203.jpg

 

Groet,

 

L2Smoke

Edited by LovetoSmoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wens je veel succes toe,

Je wilt een tl kast bouwen en je hebt ook nog een hps kweek lopen, wat heeft nu voorrang?

Het enige punt is dat ik 2 literpotjes een beetje zielig vind voor je plantjes.

jo

Tap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tap bedankt voor je reactie , denk zelf ook wel dat het grotere potten gaan worden maar onder een armatuur ga ik het dan niet reden om ze overal licht te kunnen blijven geven. Ik denk dat ik ook een T5 Armatuur ga maken zoals Torsten heeft voor de bloei en grotere potten. Gaat dus een grote kast worden en wacht nu op een bonus van mijn werk.

 

Moet nu mijn wiet nog bij de shop halen en aangezien ik veel rook kost dat een hoop geld.

 

Bij mij hebben allebei de kweeks voorrang voor de HPS heb ik een leuk hok en die draaien goed nu 7 plantjes en 2 verschillende soorten.

 

Hoop dat het lekker gaat smaken en jij ook succes met je kweek.

 

Groet,

 

L2Smoke

 

Hangt de lamp er niet te dicht op het lijkt net of het blad links een beetje bol gaat staan is moeilijk te zien?

 

gallery_22847_8336_397895.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allen,

 

Zal ik als experiment al 2 van de plantjes nu al toppen dit omdat ik al zijscheuten zie groeien? Of is dit nu al erg slecht voor de plantjes?

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand een idee wat ik moet halen om een goede grond te krijgen voor het overpotten? Is hier een topic voor hoe je het beste je grond kan voorbereiden en maken?

 

Foto 7 5 Juli nu dus 7 dagen boven de grond

 

gallery_22847_8336_740241.jpg

 

Temperatuur die je hierboven zit is 27,3 graden de andere temperatuur weergave is die van mijn HPS hok die sensor is draadloos. Dit is trouwens als het licht net aan is, de luchtvochtigheid is wel van de doucheruimte.

 

33,6 graden met de lamp aan en de sensor rechtstreeks onder de lamp zonder fan erop , op de planten staan wel 2 PC ventilators te draaien die ik via een potmeter sneller kan laten draaien.

 

32,5 met deur open en tafelventilator op de grond op stand 1 in de hoek van de douche.

 

Hieronder zie je de eerste zijscheuten wat beter. Is een slechte camera gebruik die van mijn Iphone 3G.

 

gallery_22847_8336_389920.jpg

 

Zij aanzicht

 

gallery_22847_8336_343888.jpg

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allen,

 

Ik zie nu tot mijn grote schrik dat 2 van mijn plantjes kleine roestvlekken op de bladeren krijgen. Ik gebruik zaai en stekgrond van de hornbach, gewoon kraanwater en heb niet gelet op de PH waarde bij de laatste keer water geven. Ik denk dat ik toen ook een beetje te veel heb gegeven.

 

Volgens Tensio meter is de grond nu niet meer te nat.

 

Foto volgt van de roestplekken, iemand enig idee hoe ik de plantjes weer zo snel mogelijk van het probleem af kan helpen?

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi L2smoke,

 

De verlichting van mijn hok heb ik zelf in elkaar geknutseld:

In de Super-Shiva-topic (Bericht#16) heb ik uitgelegd, wat ik waar gekocht heb.

Er zit vrij veel spaarpotentiaal in. De EVSA´s kunnen bijvoorbeeld tot 40€ goedkoper zijn (per stuk!)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Torsten,

 

Bedankt voor je antwoord , volgens mij heb ik het zelfs al een keer gelezen en ga het straks weer opzoeken. Erg mooi steje wat je hebt gemaakt kan ik goed gebruiken voor mijn toekomstige kast. Wacht alleen nog op een bonus.

 

Groet,

 

L2Smoke

 

PS net bij de plantjes wat kalk korrels gegooid , 2 per plantje en die korrels met een klein beetje kraanwater overgoten.

Ik heb gelezen dat die roestplekken door kalk tekort zouden kunnen komen dus vandaar de kalk korrels.

 

Foto dag 8 6-7-2009 Plant 1 met roestplekken.

 

gallery_22847_8336_279463.jpg

 

Plant 2 met roestplekken

 

gallery_22847_8336_538349.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto 8 6 Juli 2009 nu dus 8 dagen boven de grond.

 

gallery_22847_8336_533433.jpg

 

Even wat reflectiefolie geplakt rondom het armatuur.

 

gallery_22847_8336_34275.jpg

 

Dat was het weer.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allen,

 

Hier weer een update , blijf lekker door gaan ondanks de weinige reacties ;) . Heeft waarschijnlijk ook met het warme weer en de vakantie periode te maken. En misschien is dit hoekje niet zo populair, ik maak dit kweekverslag in ieder geval wel af al is het maar voor mijzelf.

 

Alle 18 inmiddels al weer 9 dagen boven de grond op 18/6 in het begin 23/1.

 

Foto van 7 Juli 2009 8 uur in de ochtend een van de dames van de zijkant gezien.

 

gallery_22847_8336_306071.jpg

 

Hetzelfde plantje van bovenaf gezien

 

gallery_22847_8336_173345.jpg

 

Groepsfoto van al mijn vrouwen.

 

gallery_22847_8336_758229.jpg

 

Toch wel leuk onder de douche met 18 vrouwen :rolleyes:

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

He L2S,

 

Ik denk dat er gewoon weinig valt te melden, behalve dat je mooie plantjes hebt en het soepel verloopt tot nu toe (op je roest puntjes na dan).

Ze lijken iig ook harder te groeien dan bij mij in mn hokkie.

 

Groetjes Kk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Allen,

 

Hier weer een update van hoe de vrouwtjes erbij staan, in ieder geval lekker schoon want ze staan de hele dag in de douche.

 

Gemerkt dat somige planten teveel water hebben gekregen en dat is duidelijk te zien en te meten met mijn vochtmeter. Dit komt omdat mijn ondergrond dus niet goed vlak is en waterpas staat waardoor sommige planten 3 stuks achterblijven en gekrulde bladeren vertonen. Het zijn niet de 2 plantjes die roestvlekken hebben (Zet gelukkig niet door andere bladeren hebben er geen last meer van).

 

Hieronder de 3 dames met teveel water en eentje die er geen last van heeft.

 

Op zich is dat niet verkeerd als ze hem nat hebben maar voor plantjes is het niks.

 

Ik vind de bladeren teveel glanzen van de planten die teveel water hebben en ze blijven wat achter. Ook zie ik dus duidelijk gekrulde bladeren. Heb er een met paint bewerkt waardoor er een rode cirkel rondom de duidelijke symptonen zitten.

 

Nat poesje 1

 

gallery_22847_8336_67082.jpg

 

Nat poesje 2

 

gallery_22847_8336_492861.jpg

 

Natte poes 3

 

gallery_22847_8336_164179.jpg

 

Droge poes

 

gallery_22847_8336_38363.jpg

 

Alle kippen in een hok

 

Foto 9 7 Juli 2009 nu dus 9 dagen boven de grond.

 

gallery_22847_8336_858953.jpg

 

Op zich geeft het niet veel geef ze gewoon effe minder water dan de andere en ze trekken wel bij. Ik ga ook een Guerilla kweek proberen heb al een mooie spot gezien en een paar gaan onder HPS.

 

@Koukleun@ je kan beter HPS kweken is wat warmer ;) bedankt voor je reactie kan inderdaad ook dat er niks te melden valt omdat het goed lijkt te gaan.

 

Heb waarschijnlijk groene vingers , vroeger altijd in de kassen gewerkt tussen de tomatenplanten. Daar ook een keer een mooie plant gekweekt van 3,5 meter hoog en 1,5 breed.

 

Die van jou beginnen er ook steeds beter uit te zien goed dat je probleem met de buizen verholpen is , weer wat geleerd door jou topic.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey l2s,

 

Ik volg je topic ook, want ben dezelfde plannen aan het realiseren. Althans wat verlichting betreft dan.

 

Het topic van Torsti heb ik ook gevolgd en dat heeft me aan het denken gezet over de aanschaf van HPS lampen( 2x600w).

 

Ik heb zelf met een CFL lamp een testkweek gedraaid en vond dat helemaal niks. Bij jou doen ze het erg goed moet ik zeggen en dat bij hetzelfde wattage(heb 250watt). Nu is met zo'n armatuur de spreiding van het licht veel beter.

 

Binnenkort betrek ik een nieuw huis en wil waarschijnlijk ook met een grote kast gaan starten met daarin plusminus 500watt aan PL-L of t5. Ben al overtuigd dat het resultaat net zo goed kan zijn als met HPS, maar zou het nou beter zijn om zelf te bouwen of een kant en klaar armatuur te kopen ?

 

Greetz El Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom bij mijn topic dan El Magico hou je zelf ook een topic bij ?

 

Alvast succes met je nieuwe huis en kweek, gaat het een mooi kastje worden zelfbouw of kant en klaar?

 

Ik denk dat een kant en klaar armatuur veiliger is dan een zelfbouw. Die van mij was 144 euro in duitsland inlc verzenden 153 euro. Ik heb daarin een Philips VSA goed merk dus en de buizen krijg je erbij ook van het merk Philips. Mooi armatuur met hamerkap reflector en aan en uit knop. PL-L is een gevouwen T5 buis waardoor je hokje kleiner kan blijven, ga er nog meer bestellen voor de groei 2 stuks met een ander kleur .

 

In de huidige ga ik een andere kleur bijstoppen omdat ze nu niet echt in de hoogte gaan met 865 en misschien stap ik later helemaal over op 840 voor groei. Wil een superkast bouwen met groei en bloei gedeelte. Bloei natuurlijk met 2 armaturen.

 

Volgens mij heeft de groei van de planten ook te maken met wat voor een soort je kweekt. Maar ik kan het fout hebben begin net en heb nog niet zoveel planten zien groeien. Vandaar dit uitgebreide verslag ben erg betrokken bij mijn plantjes kost wat tijd maar hopelijk heb je dan ook wat. Gaat mij in ieder geval ruim 400 euro per maand minder kosten , rook erg veel.

 

Ben die shit weed een beetje zat wil mijn eigen soortje en ben erg blij geworden toen ik las dat de weed beter smaakt met een TL kweek.

 

Dus kortom goede resultaten en betere weed, minder gevaarlijk goedkoper etc.

 

TL Rules

 

Ze geven ook aan dat het aantal lux 70000 is op 10 cm, maar ik denk dat ze lumen bedoelen. Weet het binnenkort heb net een lux meter besteld bij www.dealextreme.com wereld site ze bezorgen gratis vanuit hongkong. Al 40 bestellingen gedaan en alles binnen gekregen. Deze site prijs ik gewoon aan omdat hij erg goed is , ik verdien er niks mee.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi L2smoke,

Hier wat info over lumen en lux:

 

gallery_5351_7579_7557.gif

 

Van deze tekening van Osram kun je de formule voor het berekenen van lux en lumen afleiden.

De formule is E=O/ R²

E= Aantal Lux

O= Aantal Lumen

R²= Afstand in meters

 

Hier is het resultaat van T5 54 watt tegenover een 400 watt HPS:

gallery_5351_7579_250.gif

 

Rood zijn de afstanden, welke voor ons normaal niet gebruikelijk zijn.

 

Mijn mening over zelfbouw:

Ik kan de verlichting optimaal aan de kast aanpassen i.p.v. met een compromis te kweeken.

De veiligheid van de verlichting is mij bekent, ik heb deze zelf gebouwd en de veiligheid staat bij mij immers voorop.

Deze veiligheid heb ik niet, zodra ik een kant en klare verlichting koop, ik weet helaas niet, hoe de fabrieken met mijn veiligheid omgaan.

Ik zie bij de verlichtingsbak van jouw ook nog een probleem opduiken. De warmte van de pll´s kan niet naar boven weg, dus schat ik de warmteontwikkeling onder jouw verlichting hoger in, als die van de open verlichting van mij.

 

Kweken onder TL´s:

In de groei-fase van de planten gebruiken wij buizen met een hoge blauw-aandeel: Normaliter worden hier buizen met de kleurkode 840 of 833 ingezet. Lichturen zijn standaard voor de groei van 24/0 tot 18/6.

Zodra wij overschakelen naar bloei (12/12) houden wij nog cool-white buizen aan. Wij wachten tot dat de groei eruit is, daarna vervangen wij de buizen tegen warm-white, het liefst 827.

Hieronder worden de planten dan afgebloeit.

Opletten!:

Er zijn berichten op het forum, war gewaarschuwd wordt, om tijdens de beginfase van de bloei 840 te gebruiken, het zou de top- vorming belemmeren.

Ik gebruik 833 voor de groei en 827 voor de bloei.

830 was een slechte keuze voor de groei geweest. ;)

 

Met de lumen/lux-meter ga ik nog effe afwachten. (Vakantie!) :rolleyes:

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Torsten,

 

Fijne vakantie en bedankt voor de tip ga 4 fans inbouwen tussen reflector en armatuur boor meerdere kleine gaatjes 0,5 cm diameter (welke grote is het beste?) in een cirkel zodat ik in iedwere hoek een soort van warmte afzuiging heb .

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi L2smoke,

een fannetje in het midden is voldoende. De buizen mogen niet te veel warmte verliezen, anders werken zij niet meer goed.

Kijk maar bij Koukleum.

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

He L2S,

 

Misschien is het dan ook wel handig om die vennetjes dan direct op een variabele Volt adapter aan te sluiten. Dan kun je het helemaal optimaal regelen.

 

KK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsten@ inderdaad had al gelezen dat dat de strekte van het licht kan aanpassen bij koukleun. Maar ik heb ook 2 PC fans draaien die wel op de zachtste stand staan maar ik merk geen verschil in strekte aan of uit.Ik denk dat ik het zo ga doen dat de fans aan de bovenkant van het armatuur komen en dus gaten maken in zowel de reflector als de bovenkant van de kap die wat groter dan lijkt het mij dat er geen problemen kunnen optreden met een variabele regelaar.

 

@Koukleun@ Variabele regelaar heb ik liggen zie mij schakelkast bouwtopic inderdaad een goede tip wilde dit voor HPS schakelbord gaan gebruiken maar is beter voor Micro/Fluo. Ooit gekocht voor mijn PC waterkoelings project maar is er nooit van gekomen, volgens mij wel een goede regelaar.

 

Als ik dus de snelheid goed zou kunnen regelen dan 4 of zelf 5 fans 4 in de hoeken en een in het midden. Als het niet goed gaat dan 1 in het midden op advies van Torsten

 

Bedankt er gaat een wereld voor mij open.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

De 2 achterblijvertjes zie het verschil deze staan dus niet onder de lamp.

 

gallery_22847_8336_98768.jpg

 

Lamp effe wat hoger gehangen om te kijken of ze dan meer de hoogte in gaan groeien.

 

gallery_22847_8336_21050.jpg

 

Is wel een mooi egaal veldje hieronder een foto wat dieper in het bos

 

gallery_22847_8336_51898.jpg

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...